abonnement Unibet Coolblue
pi_40646147
Hallo, Ik heb laatst een mooie linnen antracietgrijze broek gekocht (Ermengildo Zegna).
Thuisgekomen zag ik pas op het label dat hij niet gewassen mocht worden, aleen drycleanig. Nou heb ik eigenlijk geen zin om hem telkens naar de stomerij te brengen, maar ik wil hem ook niet verpesten natuurlijk.

Kan ik hem niet gewoon koud, of op dertig graden wassen zonder dat er vreslijke dingen mee gebeuren en hij ondraagbaar wordt? Ik heb ook een linnen overhemd gekocht van hetzelfde merk , en die kan dat wel aan, althans volgen het label.
Heeft er iemand ervaring of tips? Alvast bedankt.
Helpt waar hij kan!
pi_40646818
Alles kan, maar ik denk niet dat je die broek daarna nog kan dragen eigenlijk. Linnen kreukelt namelijk als de tyfus, en om die kreukels er weer uit te krijgen zul je hem dus moeten stoomstrijken en wel op een temperatuur die aanzienlijk hoger is dan dertig graden...

Zie je het probleem?

Dat overhemd zou ik trouwens ook niet zelf wassen, tenzij je ergens woont waar het heel heet is en waar je de was kletsnat op kunt hangen. Nadeel hiervan is weer dat de kleuren door de zon uit bleken.

Dus...
pi_40656532
Hand wasje?

Ik heb ook een witte linnen broek maar die kon ik gewoon gewassen op 30 graden (volgens het label). Daarna heb ik hem in 1 of ander Duits spul, genaamd Wäsche Steife, gedaan om hem weer wat steviger te krijgen.
Dit omdat hij door de wasmachine heel slap was geworden.
pi_40656889
Je hebt iig van een behoorlijk goed merk kleding gekocht. Zonde om die broek te verpesten door hem niet naar de stomerij te brengen
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_40657685
Ik heb best veel linnen kleding voor de zomer en was die altijd zelf op 20-30 graden.
Lijkt me niet echt handig als je het niet zelf kan wassen,linnen draag je vaak in de zomer,je zweet meer dus kan je em iedere keer wegbrengen.
Mischien keertje wegbrengen en daar vragen hoe ze em nu wassen ofzo.
01-08-2008
pi_40659281
30 graden wassen, en als hij nog een beetje nat is, strijken. Geeft bij mij het beste resultaat.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_40734805
Dank u allemaal voor de reactie's,

mijn vriendin heeft het al opgelost zonder dat ik het wist: koud gewassen. Tja. En daarna heeft ze hem gestreken; ik hoorde het vanavond pas. Volgend haar ziet het er nog gewoon zoal voorheen uit. Laat ik dat maar geloven aangezien ik er weinig anders meer aan kan doen. Als het slecht uitpakt meld ik het hier nog even.
Maar nogmaals iedereen bedankt.
Helpt waar hij kan!
pi_40735653
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 03:32 schreef NoSigar het volgende:
mijn vriendin heeft het al opgelost zonder dat ik het wist: koud gewassen. Tja. En daarna heeft ze hem gestreken; ik hoorde het vanavond pas. Volgend haar ziet het er nog gewoon zoal voorheen uit.
Dat zal 'op het oog' best het geval zijn, punt is alleen dat het weefsel nu onnodig beschadigd is.

Ten eerste zal er daardoor meer vuil (diep) in door dringen en ten tweede zal de onmiskenbare glans van 'nieuw' en 'luxe' er na nog een paar van dergelijke behandelingen - dan wel degelijk met het blote oog waarneembaar, zeker als je er een nieuw exemplaar naast houdt - snel af zijn.

Maar goed, voor de volgende keer: altijd naar de stomerij met linnen kleding.
pi_40736213
wat kost het om een broek te laten stomen bij de stomerij?
hattrickteam >>> FC__Paniek (770160)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')