abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 augustus 2006 @ 13:59:13 #76
70876 NightWhistler
What does this button do?
pi_40642740
Een katapult mocht ik nooit, maar ik had wel de stoerste blaaspijp... m'n pa werkte toen nog in de bouw en had er eentje voor me gemaakt met een vizier (gewoon 2e stukje pijp) erop

Ik was alleen te goed in pijltjes maken, ik kreeg altijd m'n eigen pijlen weer om m'n oren, terwijl die van de rest na 1x schieten uit elkaar lagen zodat je er niks meer mee kon
  woensdag 9 augustus 2006 @ 14:04:48 #77
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_40642944
quote:
Pijltjes schieten is een spel dat kinderen soms spelen. Door krachtig in een lange buis te blazen worden daarin geplaatste van papier gemaakte pijltjes afgeschoten op dieren, andere mensen of levenloze doelen. Natuurvolkeren maken soms bij de jacht gebruik van een blaaspijp met vergiftigde pijltjes.

Een variant is het afschieten van bolletjes, bijvoorbeeld van sneeuwbessen of conifeerbessen.

Ouders keuren pijltjesschieten vaak af, omdat ze vermoeden dat het risico bestaat dat er iets mis gaat, bijvoorbeeld dat iemand een pijl in het oog krijgt. En het in het oog krijgen van een papieren pijltje kan inderdaad de oorzaak van ernstig oogletsel zijn.

[url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Pijltjes_schieten]bron[/url]
Ik deed het ook met sneeuwbessen. Witte bessen zien er echt heel ander uit

maak een link van de tekst werkt niet
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_40643098
Als je je zwemdiploma haalde kreeg je naast je zwemdiploma (oude stijl) nog zo een rubber lapje, die je moeder op (te strakke) zwembroekje naaide, waarmee je kon laten zien welke zwemdiploma's je had. En trots dat je was!!
quote:
In eerste oude systeem waren er twee zwemdiploma's: A en B (oude Stijl).

Diploma A:

gekleed zwemmen en 25 meter zwemmen met zwemslag naar eigen keuze
springen naar eigen keuze en 75 meter borstzwemmen met zwemslag naar eigen keuze
50 meter rugzwemmen met zwemslagen naar eigen keuze
1 minuut watertrappen.
Diploma B:

gekleed zwemmen en 25 meter zwemmen met zwemslag naar eigen keuze
springen naar eigen keuze en 75 meter borstzwemmen met zwemslag naar eigen keuze
125 meter rugzwemmen met zwemslagen naar eigen keuze
7 meter onder de water duiken.
75 meter rugzwemmen met zwemslagen naar eigen keuze
1 minuut watertrappen.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwemdiploma
pi_40643164
is dat niet meer zo dan? met dat zwembroekjes-driehoekje?

kent iemand ook die stripboeken Sjors en Jimmy? (jimmy was zo'n klein negertje) of waren dat oude stripboeken van mijn vader en komen die echt uit het jaar nul?

ik kan geen plaatje vinden zo snel..
Babe In Totale Control of Herself
pi_40643235
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 14:11 schreef Sassefras het volgende:
is dat niet meer zo dan? met dat zwembroekjes-driehoekje?

kent iemand ook die stripboeken Sjors en Jimmy? (jimmy was zo'n klein negertje) of waren dat oude stripboeken van mijn vader en komen die echt uit het jaar nul?

ik kan geen plaatje vinden zo snel..
Toen waren het waarschijnlijk dus nog geen driehoekjes. Toen waren ze nog rechthoekig. Bij mijn A diploma (gehaald in 84) kreeg ik zo een lapje, bij mijn B gewoon een sticker omdat de diploma's allemaal nieuw ontworpen waren en de lapjes dus ouderwets waren.

En die Sjors en Sjimmies die zijn van je pa ja... ik heb ze ook helemaal kapot gelezen. Dat waren wel dikke pillen met een bladzijde of veertig.
pi_40643288
en gevonden!!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 14:14:56 #82
70876 NightWhistler
What does this button do?
pi_40643302
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 14:04 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Ouders keuren pijltjesschieten vaak af, omdat ze vermoeden dat het risico bestaat dat er iets mis gaat, bijvoorbeeld dat iemand een pijl in het oog krijgt. En het in het oog krijgen van een papieren pijltje kan inderdaad de oorzaak van ernstig oogletsel zijn.
Dat verhaal kwam m'n pa op een gegeven moment ook houden ja... maar was niet erg overtuigend, aangezien hij me zelf geleerd had om pijltjes te maken

Altijd onwijs veel lol gehad met elkaar met pijltjes bestoken... je achter bosjes verstoppen en rondrennen... low-buget paintball
pi_40643401
Hoewel ze niet uit de jaren tachtig zijn zullen toch een hoop oudere jongeren die in de jaren zeventig geboren zijn deze gelezen hebben.

We hebben er nog een stuk of tien/vijftien thuis liggen. Ga ze weer eens lezen hahaha...
pi_40643482
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 14:17 schreef Evik het volgende:
Hoewel ze niet uit de jaren tachtig zijn zullen toch een hoop oudere jongeren die in de jaren zeventig geboren zijn deze gelezen hebben.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

We hebben er nog een stuk of tien/vijftien thuis liggen. Ga ze weer eens lezen hahaha...
JAAAAAAAAA die zijn het ja!

Ik ga mijn pa eens vragen of hij ze nog heeft.. ik wil ze ook weer lezen!
pi_40643545
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 14:09 schreef Evik het volgende:
Als je je zwemdiploma haalde kreeg je naast je zwemdiploma (oude stijl) nog zo een rubber lapje, die je moeder op (te strakke) zwembroekje naaide, waarmee je kon laten zien welke zwemdiploma's je had. En trots dat je was!!
[..]

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwemdiploma
Hehehe ik liep als puber nog met die dingen op mijn spijkerjekkie genaaid. Hu-mor hum-orrrr.

En over zwemkledij: jongetjes hadden te kleine onderbroekballenknijpermodelletjes, meisjes een roze pakje met spaghettibandjes, eventueel met erop genaaid rokje. Tegenwoordig is dat toch iets vlotter met die boxermodellen en stoere meisjessportpakken.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 9 augustus 2006 @ 14:30:46 #86
111339 whitef0x
toch nie zo blond als gedacht
pi_40643765
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 14:23 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hehehe ik liep als puber nog met die dingen op mijn spijkerjekkie genaaid. Hu-mor hum-orrrr.

En over zwemkledij: jongetjes hadden te kleine onderbroekballenknijpermodelletjes, meisjes een roze pakje met spaghettibandjes, eventueel met erop genaaid rokje. Tegenwoordig is dat toch iets vlotter met die boxermodellen en stoere meisjessportpakken.
Je hoorde er ook helemaal niet bij als je geen speedo of arena badpak had
While we live according to race, colour or creed
While we rule by blind madness and pure greed
Our lives dictated by tradition, superstition, false religion
Through the eons, and on and on
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:05:30 #87
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_40645048
Jeetje deel 5 alweer!!

Pinkeltje
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:09:41 #88
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_40645201
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 13:45 schreef Evik het volgende:

[..]

Wij gebruikten altijd die sneeuwbessen.

[afbeelding]

Daar waren er genoeg van, ze spatte zo lekker uit elkaar en ze waren vochtig van binnen, dus altijd drek hahaha.....
Smerige bessen...
Maar ze schoten wel ver!

Jullie ook hele constructies gebouwd met meerdere lagen PVC-buizen, luciferdoosjes en ductape?

Ik was altijd wel buiten te vinden met zo'n ding. Of aan het rondcrossen op een 1-wieler (met stuur wieltjes voorop), BMX, skateboard of in uiterste nood een skippy of lolo-bal.
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:09:44 #89
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_40645204
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:05 schreef purplerose het volgende:
Jeetje deel 5 alweer!!

Pinkeltje
Je had ook van die kleine plaatjes boekjes van Pinkjeltje
Lang leve mij! *O*
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:11:30 #90
52349 purplerose
pi_40645265
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:09 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Je had ook van die kleine plaatjes boekjes van Pinkjeltje
Ik had de grotere boeken die je kon kon sparen met erm Douwe Egberts punten volgens mij.
Als het goed is heeft mijn mama die boeken bewaard voor ik als ik oooooooooit nog es kinderen ga maken
pi_40645318
En dan de Kappa, LaCoste rage.
Bismillahi rahmani rahim
Alhamdu lillahi rabbi al-'alamien
Arahmani rahim
Maliki yawmi-din
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:16:06 #92
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40645452
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:09 schreef Fallen het volgende:

[..]

Smerige bessen...
Maar ze schoten wel ver!

Jullie ook hele constructies gebouwd met meerdere lagen PVC-buizen, luciferdoosjes en ductape?

Ik was altijd wel buiten te vinden met zo'n ding. Of aan het rondcrossen op een 1-wieler (met stuur wieltjes voorop), BMX, skateboard of in uiterste nood een skippy of lolo-bal.
Minstens nog 3 buisjes er bovenop, in verschillende lengtes enzo... en dan op de meest idiote momenten liet de tape los..
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_40645490
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:12 schreef OldSchoolFool het volgende:
Nee man. De kangaroo schoenen met dat zakje achter op je hak of de zijkant waar je je zuurverdiende zakgeld centjes in kon bewaren.
Dit tenminste als je geen schoenen kreeg van bijvoorbeeld de shoe-max (eva en adam of celtic sportschoentjes).
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:17:04 #94
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40645494
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:12 schreef OldSchoolFool het volgende:

kheb nog steeds een hekel aan LaCoste... ik mocht het niet van mijn moeder omdat ze het te duur vond... ze vond dat ze zelf wel een krokodilletje op de kleren kon naaien... waarmee je dus gigantisch voor lul liep
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:17:35 #95
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40645516
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:16 schreef Evik het volgende:

[..]

Nee man. De kangaroo schoenen met dat zakje achter op je hak of de zijkant waar je je zuurverdiende zakgeld centjes in kon bewaren.
Dit tenminste als je geen schoenen kreeg van bijvoorbeeld de shoe-max (eva en adam sportschoentjes).

Eve en Adam schoenen ja....
pi_40645580
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:17 schreef teamlead het volgende:

[..]

kheb nog steeds een hekel aan LaCoste... ik mocht het niet van mijn moeder omdat ze het te duur vond... ze vond dat ze zelf wel een krokodilletje op de kleren kon naaien... waarmee je dus gigantisch voor lul liep
Ja, vroeger als je viel kreeg je nog van die lelijke knielappen op je broek geborduurd. Nu krijg je meteen een nieuwe.
Wedden dat je niet weer viel, met die dingen liep je gewoon voor lul... niet normaal.
pi_40645884
Ik zag iemand al Shaka Zulu noemen, heb er in een ander topic al eens naar gevraagd. Iemand een idee hoe ik er aan kan geraken?
pi_40645914
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:28 schreef jack4ya het volgende:
Ik zag iemand al Shaka Zulu noemen, heb er in een ander topic al eens naar gevraagd. Iemand een idee hoe ik er aan kan geraken?
Aan shaka zulu? Volgens mij is die al dood..... maar slavenarbeid is al verboden hoor.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:28:58 #99
52349 purplerose
pi_40645916
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:19 schreef Evik het volgende:

[..]

Ja, vroeger als je viel kreeg je nog van die lelijke knielappen op je broek geborduurd. Nu krijg je meteen een nieuwe.
Wedden dat je niet weer viel, met die dingen liep je gewoon voor lul... niet normaal.
Mwoa, mijn mama zorgde er dan wel voor dat het lapje wat eroverheen ging een leuke was en niet een gewoon bruin lapje Waren genoeg van die patches tekoop.
pi_40645943
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:28 schreef purplerose het volgende:

[..]

Mwoa, mijn mama zorgde er dan wel voor dat het lapje wat eroverheen ging een leuke was en niet een gewoon bruin lapje Waren genoeg van die patches tekoop.
Ja, die kreeg ik nog later.... met allemaal plaatjes.. of juist van een oude spijkerbroek zodat je hem bijna niet zag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')