abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 9 augustus 2006 @ 10:12:26 #1
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_40635146
Sinds hier de stroom maandagavond enige tijd is uitgevallen heeft mijn PC kuren. Bij het opstarten wordt wel het Bios doorlopen, maar kan Windows XP niet geladen worden.

Op de monitor, die overigens sindsdien een erg groenig beeld geeft, wordt meteen nadat het Windows logo kort in beeld is geweest gemeld: No Signal Input.

Kan dit veroorzaakt worden door een defecte grafische kaart? Corrupte drivers? Iets anders?
Videokaart is een GeForce, ik meen type 5200.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 10:15:32 #2
126068 Metal666
HardRock Rules
pi_40635210
Ja, het kan zijn dat je videokaart kapot is, hoewel iets minder waarschijnlijk wegens een wel zichtbaar bios scherm. Ook kan het komen door de drivers.. Het kan ook vast wel iets anders zijn. Dus 3x Ja. Wat je het makkelijkste kan doen is opstarten in veilige modus (net voor het windows logo komt drukken op F5 (of F8, dan mag je kiezen). Daar even je videokaartdrivers verwijderen, opnieuw opstarten en videokaart installeren.

Wat betreft de groenige kleur, zoek ik het Onscreen display van je monitor eens de functie Degauss.. Niet schrikken van het geluid! Maar dit kan wel helpen!

Succes.
Ja. Dus..
pi_40635464
als eerste: kijk eens of je videokaart nog goed in z'n slot zit, en of alle kabels aangesloten zijn. Kijk ook of de fan als hij opstart. Als je een ander kaartje hebt liggen, probeer die eens te installeren. (mocht dat wel willen, dan kun je later het oude kaartje weer proberen, nadat je alle drivers eraf gegooid hebt.. kan zijn dat drivers corrupt zijn. Mocht je kaart het daarna nog steeds niet doen, is het waarschijnlijk dat je videokaart overleden is)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  † In Memoriam † woensdag 9 augustus 2006 @ 12:02:17 #4
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_40638568
Bedankt voor de tips!

In de veilige modus kom ik helaas ook niet in Windows, dus dat wordt lastig. Ik zal iig wel eerst een andere monitor en daarna een andere videokaart proberen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 12:05:53 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_40638699
Wellicht kun je een herstelinstallatie eens proberen Cynix. Meer info vindt je hier.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 12:23:23 #6
126068 Metal666
HardRock Rules
pi_40639256
als je in veilige modus (dus niet VGA modus) ook niet in windows komt kan je eventueel ook proberen zonder videokaart. Pc laten door starten. Daarna pc weer uit en videokaart er weer in. Wil ook wel eens helpen.

succes
Ja. Dus..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')