![]()
Hier het bijbehorende artikel.
quote:
Olifanten langs de snelweg bij Stockholm
10 Mei 2006 - Automobilisten vlak bij de Zweedse hoofdstad Stockholm stonden dinsdagavond oog in oog met drie grazende olifanten langs de snelweg. De olifanten waren ontsnapt uit een circuswagen die was gekanteld in een scherpe bocht, even ten noorden van de hoofdstad, en hadden zich over een nabijgelegen veld verspreid.
Een vierde olifant en de bestuurder van de vrachtwagen die de wagen met de olifanten voorttrok, raakten licht gewond, maar maken het inmiddels goed, zei een hulpverlener op de radio.
,,De olifanten hadden ook weg kunnen lopen, maar ze waren erg inschikkelijk en bleven op het grasveld staan, in de buurt van hun verzorger", zei hij. Na een paar uur werden alle vier de olifanten in een nieuwe wagen geladen en weggesleept.
Aangekomen op de plaats van bestemming deed de verzorger een verrasende ontdekking. Hij telde één olifant teveel en wou deze zaak tot op de bodem uitzoeken. De arme man viel flauw van verbazing toen plotseling een olifant in een vreemde taal iets tegen hem begon te brabbelen over de MacDonalds. Na een grondige inspectie kwamen andere verzorgers tot de ontdekking dat het om een mens ging, te weten de 16 jarige Michelle uit Nederland.
"Ik voelde een pijltje in mijn kont en voor ik het wist lag ik te slapen. Toen ik wakker werd zat ik tussen de olifanten in een vrachtwagen" aldus Michelle. Het circus bood haar nog een schadevergoeding aan, maar het enige wat Michelle wenste was een lift naar de dichstbijzijnde eetgelegenheid, het liefst een fast food keten of groothandel voor de horca.
Dit is voor zover bekend het eerste geval dat een mens aangezien wordt voor een olifant.