abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 17:37:02 #1
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_40614738
Morgen moet ik naar de Kaakchirurg om een aantal tanden te laten trekken en wat wortelrestjes te laten verwijderen. Wat moet ik me hierbij voorstellen en heeft iemand dit ook wel eens ondergaan?

Hebben jullie lang napijn gehad of valt het mee?ik zie er heel erg tegenop omdat ik slechte ervaringen heb met tandartsen.

Alvast bedankt
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_40614855
- edit: hou er eens mee op vervelia -

[ Bericht 44% gewijzigd door ElisaB op 08-08-2006 17:49:30 ]
pi_40616401
Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar ik heb gehoord dat het per arts en patient kan verschillen.
Soms trekken ze na de verdoving de tand inclusief de wortel er in 1x uit, dan hoeft er niets te gebeuren.
Het is ook mogelijk dat de wortel afbreekt, dan moet het gedeelte waar de tand zat open worden gehaald om de laatste restjes eruit te halen.
Er zijn ook artsen die de kaak/het tandvlees meteen open snijden.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:37:21 #4
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_40616570
Bij mij moeten er wortelresten verwijderd worden die er nog zitten.
(Hans teeuwen)
pi_40617312
verdovinkje erin, terug naar de wachtkamer om de verdoving in te laten trekken ( als het in je onderkaak zit) groen operatiedoekje over je hoofd, beetje snijden in je tandvlees, beetje friemelen en voila ! Hechtinkje erin en klaar is edje

Probeer te eten van te voren ( sommige mensen kunnen niet zo goed tegen de combinatie lege maag/verdoving en reageren door flauw te vallen ) en zorg voor ijsblokjes in de diepvries die je zo gauw je thuis bent in een washandje kunt doen en ertegenaan kunt drukken, dit om zwellingen tegen te gaan. Meestal mag je een uur na de behandeling weer eten en drinken. Alcohol moet je in verband met zijn bloedverdunnende werking ff mee wachten, dat geld ook voor aspirines ( beter is paracetamol of Aleve te gebruiken als het nodig mocht zijn )
en last.. tja, dat is per persoon verschillend. Het is op zich wel slim om de dag na de behandeling te gaan spoelen met zout water of bocasan ( bij de drogist te verkrijgen) Dit bevorderd de genezing

succes morgen
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
  woensdag 9 augustus 2006 @ 11:01:11 #6
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_40636496
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 19:00 schreef Angelcakes het volgende:
verdovinkje erin, terug naar de wachtkamer om de verdoving in te laten trekken ( als het in je onderkaak zit) groen operatiedoekje over je hoofd, beetje snijden in je tandvlees, beetje friemelen en voila ! Hechtinkje erin en klaar is edje

Probeer te eten van te voren ( sommige mensen kunnen niet zo goed tegen de combinatie lege maag/verdoving en reageren door flauw te vallen ) en zorg voor ijsblokjes in de diepvries die je zo gauw je thuis bent in een washandje kunt doen en ertegenaan kunt drukken, dit om zwellingen tegen te gaan. Meestal mag je een uur na de behandeling weer eten en drinken. Alcohol moet je in verband met zijn bloedverdunnende werking ff mee wachten, dat geld ook voor aspirines ( beter is paracetamol of Aleve te gebruiken als het nodig mocht zijn )
en last.. tja, dat is per persoon verschillend. Het is op zich wel slim om de dag na de behandeling te gaan spoelen met zout water of bocasan ( bij de drogist te verkrijgen) Dit bevorderd de genezing

succes morgen
Vandaag was het dan zover om 08:45 was ik er en om 08:55 lag ik al in de stoel terwijl ik om 09:30 een afspr had. Ik kreeg 4 verdovingen viel mee dus dat scheelde al. Ik hoefde niet de wachtkamer terug in ze begonnen vrijwel direct.
De tand onder was er zo uit minuutje of 5,daarna zijn er 5 linksboven weggehaald.
om 9:25 ston ik alweer buiten. Op zich viel het allemaal mee over 2 weken moet ik terug voor de volgende behandeling. ik heb idd brufen heb net al al genomen want verdoving begint al uit te werken.
(Hans teeuwen)
pi_40645802
6 tanden getrokken?
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 17:22:45 #8
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_40649868
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:25 schreef Jegorex het volgende:
6 tanden getrokken?
Ja
(Hans teeuwen)
  woensdag 9 augustus 2006 @ 17:58:08 #9
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_40650905
Hoelang mag je trouwens niet roken na het trekken van tanden? dit ivm met evt ontsteking.
(Hans teeuwen)
pi_40653505
Roken .. tja, het vertraagd de genezing van de wond ( net als alcohol) dus het is beter om daar maar gelijk helemaal mee te stoppen Aangezien je dit toch niet zal lukken mag je er weer 1 opsteken als de verdoving helemaal uitgewerkt is.
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
  donderdag 10 augustus 2006 @ 16:50:48 #11
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_40687892
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 19:23 schreef Angelcakes het volgende:
Roken .. tja, het vertraagd de genezing van de wond ( net als alcohol) dus het is beter om daar maar gelijk helemaal mee te stoppen Aangezien je dit toch niet zal lukken mag je er weer 1 opsteken als de verdoving helemaal uitgewerkt is.
Tot nu toe nog steeds gelukt om niet te roken,snak er nu wel naar hoor.
Ik steek er wel 1 op voor ik ga slapen,doe ik daarna gelijk mond goed spoelen met Bocasan en tanden poetsen.
(Hans teeuwen)
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:51:58 #12
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_43093265
Zometeen(11:00) voor de laatste keer naar de kaakchirurg,2 kiezen linksonder en 1 kies rechts onder word er getrokken.
(Hans teeuwen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')