abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_47273590
registreer om deze reclame te verbergen
Ik heb een antieke racefiets, op zich pas een jaar of vijf geleden gekocht, maar wel tweedehands van een kennis die hem ook al jaren had. Geen idee hoe oud het ding is maar de mensen van de wielerzaak alhier spreken vertederd van "een museumstuk".

En zij houden ook altijd het pleidooi dat ik hier in dit topic ook vaak lees: die oude robuuste dingen zijn onverwoestbaar, nieuw spul gaat veel eerder kapot.

Dat is ook wel zo, aan mijn fiets gaat nooit iets echt kapot, maar het is wel een en al hapering en daar word je ook moe van zeg. Het fietst echt niet relaxed als je bij elke keer schakelen je hart vasthoudt omdat de ketting er wel weer eens af kan gaan schieten en sowieso vind ik het irritant om tijdens elk kort fietstochtje ergens halverwege die ketting er terug op te moeten gaan leggen.

Ze hebben vorig jaar wel iets aan de derailleur gedaan en dat hielp toen wel, maar nu is het voorjaar net weer begonnen en daar gaan we alweer (ik typ dit nu met zwarte smeerhanden)

Tel daarbij op dat vorige zomer ook al ineens m'n zadel eraf brak vanwege een versleten bout en u begrijpt dat ik m'n fietsje niet meer helemaal vertrouw. Ik wil graag weer eens op pad kunnen zonder de voortdurende angst dat er ineens weer iets van m'n fiets af gaat vallen Het is mooi geweest. Ik kan aan het oplappen blijven met dit ding. Ik hou 'm als museumstuk, of om aan m'n kleinkinderen te laten zien dat men vroeger schakelde op de buis, en koop z.s.m. een nieuwe.

Fijn dat ik dit even bij jullie kwijt mocht. Dan ga ik nu m'n handen schoonboenen met Jif.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')