quote:
Het zijn acties van enkele Amerikaanse soldaten. Het zijn geen acties waar het land Verenigde Staten achter staat. En deze soldaten zullen gewoon voor de krijgsraad worden gesleept, oneervol worden ontslagen, en voor lange tijd achter de tralies verdwijnen net als iedere andere verkrachter.
Je moet bij de daden van enkele zwarte schapen niet de hele kudde zwart maken natuurlijk. Ik weet het, het is erg makkelijk, maar de Amerikanen doen ook ontzetten veel goede dingen in Irak. Je hoort namelijk minder veel over de hulp van Amerikanen bij het opbouwen van scholen, ziekenhuizen, bibliotheken, irrigatiesystemen voor de landbouw, repareren van de infrastructuur, electriciteits en telecommunicatienetwerken, waterpijpleidingen voor schoon water naar stenden, etc, etc, etc....
Ik ben het ook niet eens met de reden waarom de Amerikanen in Irak zitten, maar je hebt wel erg enorme oogkleppen op als je denkt dat de Amerikanen daar alleen maar slechte dingen zitten te doen. Als er een zelfmoordaanslag word gepleegd, zijn de Amerikanen er als eerste bij om medische hulp te verlenen aan iedereen die het nodig heeft.
Als je zo graag wilt schelden op Amerikanen, ga dan schelden op de mannen die de troepen hebben gestuurd, zoals Bush, Rumsfeld, Cheney, etc, etc.... maar
niet op de mannen die vrijwillig in dienst zijn gegaan bij het Amerikaanse leger, en zo goed en zo kwaad als het kan hun werk proberen te doen. En natuurlijk zitten daar rotte appels tussen, zoals we ook wel gezien hebben bij het Abu Graib schandaal. Maar over het algemeen doen de Amerikanen in Irak een hele hoop goed werk, en is het land denk ik beter af als onder Saddam Hoessein.....
Tis alleen zo jammer dat ze aan dit karwei zijn begonnen zonder een goed idee over hoe het afgerond dient te worden.....
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin