abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40577317
We nemen alvast even een voorschot op een onderwerp in de komende Panorama (ja de panorama ja): de evolutie van het blondje

Artikel moet dus nog uit komen maar de pre tekst repte over een mannentekort duizenden jaren geleden. Nu gaan wij natuurlijk lekker verder speculeren. Heel veel jaar geleden waren mannen alleen bezig met elkaar de harsens in slaan. Daardoor ontstond er een tekort aan mannen waardoor de mannen het voor het kiezen hadden en ze de vrouwen kozen die er wat lichter uit zagen. Pamela Anderson was geboren
pi_40577493
WFL >>> ONZ

En terug naar WFL.

[ Bericht 74% gewijzigd door Alicey op 07-08-2006 17:06:05 ]
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:05:54 #3
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_40577727
Weet je zeker dat er geen breez4hs aan te pas kwamen om eht blondje te ontwikellen tot hun uiteindelijk vorm? (en natuurlijk siliconen )
ff wachten nog
pi_40577857
Ik geef toe dat ik erg snel ben met dit onderwerp (het artikel is pas over een paar dagen uit) maar ik vind het gewoon zo ontzettend interresant. Een mooie combinatie van evolutie en de ongeschreven geschiedenis van 10000 - 6000 v Chr. Dat columbus in 1492 Amerika ontdekte weten we nou wel maar de periode 10000 - 6000 v Chr vlak voor het schrift, daar weten we nog veel te weinig van.
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:12:40 #5
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_40578010
Lijkt me inderdaad een bijzonder interessant onderwerp; ik las er onlangs al een artikeltje over.

Het is wel even zo dat we in dit topic serieus blijven, en dat we hier niet het evolutie-creationisme-"debat" in de rerun gaan doen. Dank u
'Nuff said
pi_40578159
Een vraag die bij mij opkomt : Waarom geven mannen de voorkeur aan lichtere vrouwen?
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:17:16 #7
17928 averty
Retroactief ziener
pi_40578192
het rare van blond is dat het het dichst bij grijs zit, ofwel blonder is minder pigment.

Misschien dat het te maken had met zeldzaamheid?
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
pi_40578226
Omdat ze jonger lijken.
Jonger is vaak ook vruchtbaarder.
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:18:35 #9
27698 Doffy
pi_40578252
Van Wikipedia:
quote:
Blond hair occurs naturally in humans of all ethnicity, but at such low rates that it is hardly noticeable in most populations. In certain European populations, the occurrence of blond hair is more frequent, leading to the misguided impression that blondness is a European trait.

Based on recent genetic information, it is probable that humans with blond hair became distinctly numerous in Europe about 11,000 to 10,000 years ago during the last Ice Age. Before then, Europeans had dark brown hair and dark eyes, which is predominant in the rest of the world.[2]

A long standing question has been why did certain populations in Europe evolve to have such high incidences of blond hair (and wide varieties of eye color) so relatively recently and quickly in the human evolution timescale? If the changes had occurred by the usual processes of evolution (natural selection), they would have taken about 850,000 years. But modern humans, emigrating from Africa, reached Europe only 35,000-40,000 years ago.[2] Canadian anthropologist Peter Frost, under the aegis of University of St Andrews, published a study in March 2006 in the journal Evolution and Human Behavior[3] that says blond hair evolved very quickly at the end of the last Ice Age by means of sexual selection. According to the study, north European women evolved blonde hair and blue eyes at the end of the Ice Age to make them stand out from their rivals at a time of fierce competition for scarce males. The study argues that blond hair originated in the European region because of food shortages 10,000-11,000 years ago. Almost the only sustenance in northern Europe came from roaming herds of mammoths, reindeer, bison and horses and finding them required long, arduous hunting trips in which numerous males died, leading to a high ratio of surviving women to men. This hypothesis argues that women with blond hair posed an attractive alternative that helped them mate and thus increased the number of blonds.
'Nuff said
pi_40578339
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:16 schreef Alicey het volgende:
Een vraag die bij mij opkomt : Waarom geven mannen de voorkeur aan lichtere vrouwen?
er zit in onze genen een drang naar het-andere-afwijkende ingebakken. Dat is op zich best logisch. Variatie in de genenpoel verhoogt de overlevingskansen van de groep. Stel je eens voor dat er een nieuw dodelijk virus komt, als we allemaal heel erg veel op elkaar lijken is de gehele mensheid uitgeroeit. De genetische diversificatie zorgt er voor dat onze soort toch nog blijft voortbestaan.

Als dus bijna iedereen donker is dan zal die ene dame met wat lichter haar zeer gewild zijn. Dus donkere mannen vallen op lichte vrouwen en lichte mannen vallen op donkere vrouwen.

(en dat allemaal zonder ook maar 1 les evolutie gevolgd te hebben)
pi_40578388
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:56 schreef Corelli het volgende:
We nemen alvast even een voorschot op een onderwerp in de komende Panorama (ja de panorama ja): de evolutie van het blondje

Artikel moet dus nog uit komen maar de pre tekst repte over een mannentekort duizenden jaren geleden. Nu gaan wij natuurlijk lekker verder speculeren. Heel veel jaar geleden waren mannen alleen bezig met elkaar de harsens in slaan. Daardoor ontstond er een tekort aan mannen waardoor de mannen het voor het kiezen hadden en ze de vrouwen kozen die er wat lichter uit zagen. Pamela Anderson was geboren
ik heb het verhaal wel eens gelezen. Nuja daar kan ik me vaag iets van herinneren. Het had te maken met dat er inderdaad een mannentekort ontstond, bijv door ziektes, en dat er op mirakele wijze een ongelijke hoeveelheid mannen bleven bestaan (op bepaalde plekken) die een voorkeur hadden voor blond (dat daarvoor eigenlijk een soort genetische toevalligheid was en zelden voorkwam).

overigens kan dit natuurlijk niet in nederland plaatsgevonden hebben, want dat was veel zee, water en moeras, op misschien limburg en de achterhoek na. Ook Germanie niet. Volgens mij speelde het af in scandinavie (van daar dat de vikingen en de scandinaviërs deze tijd veelal blond zijn).
Maar dit was volgens mij meer een niet op feiten gebaseerd verhaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door H.Thijs op 07-08-2006 17:30:03 ]
Could be possibility?
pi_40578542
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:16 schreef Alicey het volgende:
qua massa bedoel je? :p

of qua huidskleur? of qua haarkleur?

Volgens mij zijn alledrie puur op "smaak" gebaseerd. Ik ken jongens/mannen die hebben overwegend voorkeur bij donkerhaar, en mannen die alles tussen de bruin en blond mooi vinden (maar dus niet hoogblond of wit).
Ikzelf vind hoogblond wel mooi. Maar er zijn ook mooie vrouwen met donker haar hoor. Ik vind alleen blond in de eerste plaats mooi. Dit zegt natuurlijk nog niets over de vrouw zelf.
Could be possibility?
  maandag 7 augustus 2006 @ 18:39:16 #13
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_40580725
Als een gering aantal blondjes tot een enorme toename van het aantal blondjes heeft geleid zou dat dan geen inteeltproblemen hebben gegeven
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  maandag 7 augustus 2006 @ 20:24:15 #14
27698 Doffy
pi_40584492
-edit: link weg

[ Bericht 91% gewijzigd door Doffy op 07-08-2006 23:16:27 ]
'Nuff said
  maandag 7 augustus 2006 @ 20:25:36 #15
27698 Doffy
pi_40584562
-edit: hier stond een link

[ Bericht 77% gewijzigd door Doffy op 07-08-2006 22:40:56 ]
'Nuff said
pi_40590018
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:24 schreef Doffy het volgende:
Het hele paper stond online (voorbij de foto's scrollen, hoewel dat ook interessant is).
Leuk artikel daar niet van (en die foto's zijn ook gaaf) maar er kleeft wel een raar smaakje aan:
quote:
-weg-
-edit Doffy: link en quote weggehaald, mijn excuses dat ik uberhaupt met deze link aankwam.

[ Bericht 13% gewijzigd door Doffy op 07-08-2006 23:15:52 ]
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:40:25 #17
27698 Doffy
pi_40590456

Goed, die link gaat weer weg

Zou jij 'm ook weg willen halen? Ik had niet in de gaten wat voor website dat was
'Nuff said
pi_40590658
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:40 schreef Doffy het volgende:
[afbeelding]

Goed, die link gaat weer weg

Zou jij 'm ook weg willen halen? Ik had niet in de gaten wat voor website dat was
even wachten. Het artikel zelf staat er namelijk onder . Dat ben ik nu aan het lezen.
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:50:09 #19
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_40590865
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:21 schreef Corelli het volgende:

[..]

er zit in onze genen een drang naar het-andere-afwijkende ingebakken. Dat is op zich best logisch. Variatie in de genenpoel verhoogt de overlevingskansen van de groep. Stel je eens voor dat er een nieuw dodelijk virus komt, als we allemaal heel erg veel op elkaar lijken is de gehele mensheid uitgeroeit. De genetische diversificatie zorgt er voor dat onze soort toch nog blijft voortbestaan.

Als dus bijna iedereen donker is dan zal die ene dame met wat lichter haar zeer gewild zijn. Dus donkere mannen vallen op lichte vrouwen en lichte mannen vallen op donkere vrouwen.

(en dat allemaal zonder ook maar 1 les evolutie gevolgd te hebben)
Yeah right. De roodharige vrouwen zijn ook zwaar in de minderheid. En toch lijken we daar een stuk minder te gaan voor genetische diversificatie...
pi_40591354
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:50 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Yeah right. De roodharige vrouwen zijn ook zwaar in de minderheid. En toch lijken we daar een stuk minder te gaan voor genetische diversificatie...
Dan moet het wel waar zijn wat jij zegt. Je hebt het zelf over "lijken".
  maandag 7 augustus 2006 @ 23:09:00 #21
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_40591577
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 23:03 schreef Corelli het volgende:

[..]

Dan moet het wel waar zijn wat jij zegt. Je hebt het zelf over "lijken".
Teruglezend zie ik dat je waarschijnlijk meer van absolute uitspraken zonder onderbouwing houdt... Geen probleem, nieuwe formulering:

Yeah right. De roodharige vrouwen zijn ook zwaar in de minderheid. En toch gaan we daar een stuk minder voor genetische diversificatie...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')