Ja het is een OEMquote:Op maandag 7 augustus 2006 14:03 schreef Xcept het volgende:
Het ligt eraan, als het een nieuwe pc is waarbij die cd geleverd is dan moet je een OEM versie downloaden van het internet anders dan werkt de code niet.
Je hebt OEM versies, die worden bij een nieuwe pc geleverd, je hebt gewoon normale winxp cd's die koop je in de winkel los en je hebt corporate cd's deze hebben een volume license key en hoef je niet te activeren.
Das niet waar. De cd die je bij je computer is gekomen is een OEM install. De key op de sticker is allesbehalve een OEM sleutel.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:20 schreef Tarabass het volgende:
Als jij dezelfde xp-cd gebruikt als dat je had, dan gaat dit gewoon lukken. Dus een gebrand xp-home-oem cd'tje icm met jouw key werkt perfect..
blaat blaat blaat, klok, klepel etc.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:22 schreef Gunner het volgende:
[..]
Das niet waar. De cd die je bij je computer is gekomen is een OEM install. De key op de sticker is allesbehalve een OEM sleutel.
Ik heb onlangs eens gekeken om die code te gebruiken die op de kast zit met een aantal gedownloade windows versies, maar geen enkele pakte de sleutel zoals op de sticker staat.
ook dat is weer niet waar.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:40 schreef nexhil het volgende:
Een Windows HOME edittion sticker is altijd OEM
Je bent vergeten voor je stukje "stel" of "een vriend van mij te zetten"quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:01 schreef SterkStaaltje het volgende:
Hoe zit het ook alweer met die windows product-key's.
Ik heb een pc met op de zijkant zo'n sticket met key erop. Maar de cd die bij die pc zat is dus kwijt. Werkt het als ik een standaard xp-home van internet haal en die originele key van de kast gebruik? Of matchen de cd en de key?
En dit is dan ook weer onzin.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:32 schreef freak1 het volgende:
oem moet opnieuw aangeschaft worden na aanschaf nieuw moederbord,
helaas pindakaas.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:51 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
En dit is dan ook weer onzin.
http://www.microsoft.com/(...)62-9c711c533e0c.mspxquote:Op maandag 7 augustus 2006 14:43 schreef freak1 het volgende:
[..]
ook dat is weer niet waar.
wanneer jij een windows xp retail koopt zit ook daar een sticker bij voor op je kast. dus toch een retail versie met een sticker..
het leven is soms zo gecompliceerd
jazeker zit die gekleeft op de hoes, echter met een losmaak plakrandje, en kun je deze dus op de kast aanbrengen, iets wat microsoft, voor zover ik weet, ook adviseerd, het kan idd zijn dat zij hun policy aan hebben gepast.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:26 schreef nexhil het volgende:
[..]
http://www.microsoft.com/(...)62-9c711c533e0c.mspx
Bij retail zit het licentie nr op de hoes, anders zou je je windows xp home retail ook nooit mee kunnen nemen naar een andere PC
lees het topic eens door.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:28 schreef da_micha_man het volgende:
Hallo,
Mijn vader heeft een pc met een windows voorgeinstalleerd erop gekocht. Maar na 3 jaar moet het toch opnieuw geinstalleerd worden. We hebben echter geen cd, alleen de key die op de kast staat. Kan ik dan bij Microsoft een install cd krijgen?
Of kan ik ook een gedownloade versie gebruiken met de key van de kast? Hoe kijkt ms ertegen aan als je je pc gewoon op nieuw wil installeren?
en mensen maar zeggen dat jij niet kunt lezenquote:
En voor de dommigheid dan m'n laatste vraag: (heb 'k nergens kunnen lezen)quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:54 schreef freak1 het volgende:
[..]
en mensen maar zeggen dat jij niet kunt lezen![]()
![]()
![]()
Voor elke PC heb je een key nodig. Maar je hebt toch op elke kast een key zitten?quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:58 schreef da_micha_man het volgende:
[..]
En voor de dommigheid dan m'n laatste vraag: (heb 'k nergens kunnen lezen)
Kun je met de key van een retail versie ook xp home op 2 pc's installeren? Of krijg je dan gezeik met de activatie/registratie/whatever ?
pssst, ik heb een illegale windows versiequote:Op maandag 7 augustus 2006 16:05 schreef Lucille het volgende:
[..]
Voor elke PC heb je een key nodig. Maar je hebt toch op elke kast een key zitten?
pssst, ook bij een zelfbouw pc mag je voor 100 euro een windows xp OEM bijkopenquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:08 schreef da_micha_man het volgende:
[..]
pssst, ik heb een illegale windows versievandaar dat ik het vraag
Er zit geen key op m'n kast: zelfbouw.
Volgens mij niet.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:21 schreef freak1 het volgende:
maar microsoft heeft hun beleid versoepeld in verband met het WGA programma,.
En ja, het is een link naar een UK pagina, maar op microsoft.nl is hier niets over te vinden.quote:Q. Can I buy OEM Windows XP software with a mouse?
A. No, OEM desktop software must be pre-installed on a fully assembled PC.
quote:Het aanbieden van losse OEM licenties
Wij hebben vernomen dat een aantal resellers de zogenaamde COA's (Certificates of Authenticity) die behoren bij de OEM software los 'verhandelen', dat wil zeggen zonder de hardware waarvoor die software uitsluitend is bedoeld en in voorkomende gevallen zelfs zonder die software. In een aantal gevallen beroept men zich daarbij op een uitspraak uit 2000 van de Duitse rechter.
Microsoft heeft voor de hierboven bedoelde handelwijze nooit toestemming gegeven. Integendeel, de toepasselijke licentievoorwaarden staan een dergelijke verkoop uitdrukkelijk niet toe. Hieraan doet niet af enige uitspraak van een Duitse rechter. Zonder inhoudelijk op de merites van bedoelde uitspraak in te gaan, dient opgemerkt te worden dat een Duitse uitspraak - vanzelfsprekend - geen werking heeft buiten Duitsland en derhalve in Nederland niet bindend is.
Helaas pindakaas. Microsoft kan kwaken wat ze wil, maar de Nederlandse wetgeving gaat daar toch echt boven.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:53 schreef freak1 het volgende:
[..]
helaas pindakaas.
Microsoft heeft eindeljik, na jaren van onduidelijkheid, aangegeven wanneer een OEM licentie niet meer geldig is. aangezien je deze aanschaft bij een nieuwe pc, is de vraag altijd geweest "wat is nu een nieuwe pc?"
microsoft heeft nu de lijn getrokken bij een nieuw moederbord.
wanneer jij een nieuwe videokaart koopt, extra geheugen, nieuwe processor, nieuwe harde schijven, nieuwe kast, je OEM licentie blijft geldig.
pas als je je moederbord vervangt, dien je, licentietechnisch gezien, een nieuwe licentie aan te schaffen.
*schouderophaal*quote:ik zal even de bron voor je zoeken![]()
[edit]
http://tweakers.net/nieuws/41256/?highlight=OEM
"De bist gePwned wie unne N00B"
[/edit]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |