abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40571606
Hoe zit het ook alweer met die windows product-key's.

Ik heb een pc met op de zijkant zo'n sticket met key erop. Maar de cd die bij die pc zat is dus kwijt. Werkt het als ik een standaard xp-home van internet haal en die originele key van de kast gebruik? Of matchen de cd en de key?
pi_40571679
Het ligt eraan, als het een nieuwe pc is waarbij die cd geleverd is dan moet je een OEM versie downloaden van het internet anders dan werkt de code niet.

Je hebt OEM versies, die worden bij een nieuwe pc geleverd, je hebt gewoon normale winxp cd's die koop je in de winkel los en je hebt corporate cd's deze hebben een volume license key en hoef je niet te activeren.
pi_40571715
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:03 schreef Xcept het volgende:
Het ligt eraan, als het een nieuwe pc is waarbij die cd geleverd is dan moet je een OEM versie downloaden van het internet anders dan werkt de code niet.

Je hebt OEM versies, die worden bij een nieuwe pc geleverd, je hebt gewoon normale winxp cd's die koop je in de winkel los en je hebt corporate cd's deze hebben een volume license key en hoef je niet te activeren.
Ja het is een OEM
pi_40571732
De originele key is goed volgens mij.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_40572193
Als jij dezelfde xp-cd gebruikt als dat je had, dan gaat dit gewoon lukken. Dus een gebrand xp-home-oem cd'tje icm met jouw key werkt perfect..
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:22:38 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_40572261
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:20 schreef Tarabass het volgende:
Als jij dezelfde xp-cd gebruikt als dat je had, dan gaat dit gewoon lukken. Dus een gebrand xp-home-oem cd'tje icm met jouw key werkt perfect..
Das niet waar. De cd die je bij je computer is gekomen is een OEM install. De key op de sticker is allesbehalve een OEM sleutel.

Ik heb onlangs eens gekeken om die code te gebruiken die op de kast zit met een aantal gedownloade windows versies, maar geen enkele pakte de sleutel zoals op de sticker staat.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_40572576
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:22 schreef Gunner het volgende:

[..]

Das niet waar. De cd die je bij je computer is gekomen is een OEM install. De key op de sticker is allesbehalve een OEM sleutel.

Ik heb onlangs eens gekeken om die code te gebruiken die op de kast zit met een aantal gedownloade windows versies, maar geen enkele pakte de sleutel zoals op de sticker staat.
blaat blaat blaat, klok, klepel etc.

je hebt 2 versies van windows:
VLK versies met een Volume License Key, oftewel de corporate key, die versies behoeven geen activatie. alleen volume license keys werken hierop.omdat deze versies niet geactiveerd hoeven te worden, circuleren deze veelvuldig op internet rond, samen met een illegale VLK.. (fckgw anyone?)

verder heb je nog de normale versies, die alleen licentietechnisch van elkaar verschillen. zo is de OEM en de Retail versie van windows Xp home exact identiek. deze veschillen alleen licentietechnisch van elkaar (retail wel losse verkoop, oem alleen icm nieuwe pc/hardware, oem moet opnieuw aangeschaft worden na aanschaf nieuw moederbord, retail mag je blijven gebruiken als je een nieuwe pc koopt, mits je hem van de ouwe afgooit)

de key die op de zijkant van je computer zit, is ALTIJD een key waarbij je activatie nodig hebt. deze key zal NOOIT werken op een (gedownloade) corporate/VLK versie, angezien het een heel andere type key is.

als TS dus gewoon bij een computerzaak even de zaken voorlegt, en dan vraagt om een kopie van een orginele windows xp home zal deze zaak daar waarschijnlijk aan meewerken. ook kan TS gewoon even contact opnemen met microsoft, deze zullen hem gratis een nieuwe cd sturen.

of TS moet even op internet zoeken naar een RETAIL versie van windows xp home, dus met activatie er nog in.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_40572829
Een Windows HOME edittion sticker is altijd OEM

[ Bericht 58% gewijzigd door Fred op 07-08-2006 17:56:21 (Overdrijven is ook een kunst...) ]
pi_40572923
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:40 schreef nexhil het volgende:
Een Windows HOME edittion sticker is altijd OEM
ook dat is weer niet waar.
wanneer jij een windows xp retail koopt zit ook daar een sticker bij voor op je kast. dus toch een retail versie met een sticker..

het leven is soms zo gecompliceerd

[ Bericht 11% gewijzigd door Fred op 07-08-2006 17:57:06 ]
en dank u meneer Dood,
pi_40573006
Wat raken al die mensen toch vaak hun Windows CD kwijt.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_40573092
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:01 schreef SterkStaaltje het volgende:
Hoe zit het ook alweer met die windows product-key's.

Ik heb een pc met op de zijkant zo'n sticket met key erop. Maar de cd die bij die pc zat is dus kwijt. Werkt het als ik een standaard xp-home van internet haal en die originele key van de kast gebruik? Of matchen de cd en de key?
Je bent vergeten voor je stukje "stel" of "een vriend van mij te zetten"
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_40573168
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:32 schreef freak1 het volgende:
oem moet opnieuw aangeschaft worden na aanschaf nieuw moederbord,
En dit is dan ook weer onzin.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_40573250
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:51 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

En dit is dan ook weer onzin.
helaas pindakaas.
Microsoft heeft eindeljik, na jaren van onduidelijkheid, aangegeven wanneer een OEM licentie niet meer geldig is. aangezien je deze aanschaft bij een nieuwe pc, is de vraag altijd geweest "wat is nu een nieuwe pc?"

microsoft heeft nu de lijn getrokken bij een nieuw moederbord.
wanneer jij een nieuwe videokaart koopt, extra geheugen, nieuwe processor, nieuwe harde schijven, nieuwe kast, je OEM licentie blijft geldig.
pas als je je moederbord vervangt, dien je, licentietechnisch gezien, een nieuwe licentie aan te schaffen.

ik zal even de bron voor je zoeken

[edit]

http://tweakers.net/nieuws/41256/?highlight=OEM

"De bist gePwned wie unne N00B"

[/edit]
en dank u meneer Dood,
pi_40574304
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:43 schreef freak1 het volgende:

[..]

ook dat is weer niet waar.
wanneer jij een windows xp retail koopt zit ook daar een sticker bij voor op je kast. dus toch een retail versie met een sticker..

het leven is soms zo gecompliceerd
http://www.microsoft.com/(...)62-9c711c533e0c.mspx

Bij retail zit het licentie nr op de hoes, anders zou je je windows xp home retail ook nooit mee kunnen nemen naar een andere PC
pi_40574355
Hallo,

Mijn vader heeft een pc met een windows voorgeinstalleerd erop gekocht. Maar na 3 jaar moet het toch opnieuw geinstalleerd worden. We hebben echter geen cd, alleen de key die op de kast staat. Kan ik dan bij Microsoft een install cd krijgen?
Of kan ik ook een gedownloade versie gebruiken met de key van de kast? Hoe kijkt ms ertegen aan als je je pc gewoon op nieuw wil installeren?
© ©
pi_40574545
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:26 schreef nexhil het volgende:

[..]

http://www.microsoft.com/(...)62-9c711c533e0c.mspx

Bij retail zit het licentie nr op de hoes, anders zou je je windows xp home retail ook nooit mee kunnen nemen naar een andere PC
jazeker zit die gekleeft op de hoes, echter met een losmaak plakrandje, en kun je deze dus op de kast aanbrengen, iets wat microsoft, voor zover ik weet, ook adviseerd, het kan idd zijn dat zij hun policy aan hebben gepast.
en dank u meneer Dood,
pi_40574554
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:28 schreef da_micha_man het volgende:
Hallo,

Mijn vader heeft een pc met een windows voorgeinstalleerd erop gekocht. Maar na 3 jaar moet het toch opnieuw geinstalleerd worden. We hebben echter geen cd, alleen de key die op de kast staat. Kan ik dan bij Microsoft een install cd krijgen?
Of kan ik ook een gedownloade versie gebruiken met de key van de kast? Hoe kijkt ms ertegen aan als je je pc gewoon op nieuw wil installeren?
lees het topic eens door.
en dank u meneer Dood,
pi_40575047
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:34 schreef freak1 het volgende:

[..]

lees het topic eens door.
Retail versie downloaden?
© ©
pi_40575229
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:49 schreef da_micha_man het volgende:

[..]

Retail versie downloaden?
en mensen maar zeggen dat jij niet kunt lezen
en dank u meneer Dood,
pi_40575368
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:54 schreef freak1 het volgende:

[..]

en mensen maar zeggen dat jij niet kunt lezen
En voor de dommigheid dan m'n laatste vraag: (heb 'k nergens kunnen lezen)
Kun je met de key van een retail versie ook xp home op 2 pc's installeren? Of krijg je dan gezeik met de activatie/registratie/whatever ?
© ©
pi_40575576
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:58 schreef da_micha_man het volgende:

[..]

En voor de dommigheid dan m'n laatste vraag: (heb 'k nergens kunnen lezen)
Kun je met de key van een retail versie ook xp home op 2 pc's installeren? Of krijg je dan gezeik met de activatie/registratie/whatever ?
Voor elke PC heb je een key nodig. Maar je hebt toch op elke kast een key zitten?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_40575677
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:05 schreef Lucille het volgende:

[..]

Voor elke PC heb je een key nodig. Maar je hebt toch op elke kast een key zitten?
pssst, ik heb een illegale windows versie vandaar dat ik het vraag

Er zit geen key op m'n kast: zelfbouw.
© ©
pi_40576066
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:08 schreef da_micha_man het volgende:

[..]

pssst, ik heb een illegale windows versie vandaar dat ik het vraag

Er zit geen key op m'n kast: zelfbouw.
pssst, ook bij een zelfbouw pc mag je voor 100 euro een windows xp OEM bijkopen

nog beter nieuws, je mag zelfs nu voor 100 euro legaal een OEM versie kopen in de winkel, zonder de aanschaf van hardware. kan zo het persberichtje niet vinden, maar microsoft heeft hun beleid versoepeld in verband met het WGA programma,.
en dank u meneer Dood,
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:34:57 #24
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_40576548
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:21 schreef freak1 het volgende:
maar microsoft heeft hun beleid versoepeld in verband met het WGA programma,.
Volgens mij niet.

http://www.microsoft.com/uk/licensing/faq/default.mspx#EBJAC
quote:
Q. Can I buy OEM Windows XP software with a mouse?
A. No, OEM desktop software must be pre-installed on a fully assembled PC.
En ja, het is een link naar een UK pagina, maar op microsoft.nl is hier niets over te vinden.

wat wel op ms.nl te vinden is, is het volgende;
quote:
Het aanbieden van losse OEM licenties
Wij hebben vernomen dat een aantal resellers de zogenaamde COA's (Certificates of Authenticity) die behoren bij de OEM software los 'verhandelen', dat wil zeggen zonder de hardware waarvoor die software uitsluitend is bedoeld en in voorkomende gevallen zelfs zonder die software. In een aantal gevallen beroept men zich daarbij op een uitspraak uit 2000 van de Duitse rechter.

Microsoft heeft voor de hierboven bedoelde handelwijze nooit toestemming gegeven. Integendeel, de toepasselijke licentievoorwaarden staan een dergelijke verkoop uitdrukkelijk niet toe. Hieraan doet niet af enige uitspraak van een Duitse rechter. Zonder inhoudelijk op de merites van bedoelde uitspraak in te gaan, dient opgemerkt te worden dat een Duitse uitspraak - vanzelfsprekend - geen werking heeft buiten Duitsland en derhalve in Nederland niet bindend is.

[ Bericht 10% gewijzigd door Gunner op 07-08-2006 16:41:26 ]
Where law ends, tyrrany begins.
pi_40576965
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:53 schreef freak1 het volgende:

[..]

helaas pindakaas.
Microsoft heeft eindeljik, na jaren van onduidelijkheid, aangegeven wanneer een OEM licentie niet meer geldig is. aangezien je deze aanschaft bij een nieuwe pc, is de vraag altijd geweest "wat is nu een nieuwe pc?"

microsoft heeft nu de lijn getrokken bij een nieuw moederbord.
wanneer jij een nieuwe videokaart koopt, extra geheugen, nieuwe processor, nieuwe harde schijven, nieuwe kast, je OEM licentie blijft geldig.
pas als je je moederbord vervangt, dien je, licentietechnisch gezien, een nieuwe licentie aan te schaffen.
Helaas pindakaas. Microsoft kan kwaken wat ze wil, maar de Nederlandse wetgeving gaat daar toch echt boven.

Daarnaast, denk jij nou echt dat ook maar 1 klant het pikt dat wanneer het moederbord van een 2003-Enterprise server uitfikt, je naast een nieuw moederbord ook een nieuwe licentie moet aanschaffen?

Vergelijk het met de volgende situatie: Ik koop een auto, en de dealer doet daar in samenwerking met Pioneer voor een gereduceerd bedrag een flitsende stereo-installatie bij. Nou koop ik een paar jaar later een nieuwe auto, en dan zou Pioneer bepalen dat ik die stereo niet mag overzetten? Met een licentie die je in combinatie met hardware koopt is het niet anders: Ik heb de licentie op een legale manier verkregen. Waar ik die verder voor gebruik is volstrekt irrelevant, zolang ik hem maar op 1 machine tegelijk geinstalleerd heb.
quote:
ik zal even de bron voor je zoeken

[edit]

http://tweakers.net/nieuws/41256/?highlight=OEM

"De bist gePwned wie unne N00B"

[/edit]
*schouderophaal*
Microsoft kan beweren wat ze wil. Daarnaast houden ze zich er zelf blijkbaar niet eens aan, aangezien ik vorige week nog 3 2003 STD licenties heb overgezet naar spiksplinternieuwe machines. Activeringskeys waren geen enkel probleem.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')