Ik gebruik rembours ook alleen maar bij duurdere bestellingen van een vertrouwde leverancier. Dan weet je tenminste zeker dat ze het bij jou persoonlijk komen afleveren. Ik woon nl. in een studentenhuis en die lui van TPG leveren het gewoon bij mn huisbaas (een winkel) af en dan mag ik maar hopen dat het personeelslid dat hem aannam het pakketje aan mij doorgeeft en niet gewoon ergens laat staan. Of wat ook gebeurt is dat ze het pakketje gewoon voor de deur of net in de deuropening zetten. Lekker veilig..... Bij rembours weet je tenminste dat ze het bij jouzelf afleveren en ben je niet thuis dan kun je het gewoon bij het postkantoor afhalen (voor het gemak smijten ze ook vaak direct een briefje met 'u was niet thuis' in je brievenbus terwijl je er wel bent
![]()
).
Rembours heeft dus ook wel voordelen. Bovendien kun je bij particuliere verkoop er niet van op aan dat als de een het geld overmaakt dat de ander het product ook daadwerkelijk opstuurt. Bij rembours weet je tenminste zeker dat de verkoper zn geld krijgt en de koper zijn pakketje. Alleen moet ie er dan wel een beetje in vertrouwen dat er geen baksteen in zit
![]()
Verder kunnen pakektjes via de normale post weleens kwijtraken. En dan kun je de zending wel verzekeren en aangetekend versturen, je hebt al wel vooruit betaald en zult dus moeten wachten of het nog goed komt. Als een pakketje via rembours kwijtraakt dan cancel je gewoon en bestel je ergens anders.
[ Bericht 6% gewijzigd door Palomar op 07-08-2006 11:16:47 ]