Nope, ik ben een Katwijksupporter!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:51 schreef methodmich het volgende:
Die stond al in de OP hoor. Oud nieuws.
Toch bedankt voor de aanvulling.
KB-fan??
hangt van onze eigen competitie schema af natuurlijkquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:53 schreef methodmich het volgende:
Als je RBB - ASWH dan maar gaat bekijken.
Maar is tweedeklasser toch? Die mogen in een officieel duel nooit van een hoofdklasser winnen natuurlijk.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:29 schreef CrazyRay het volgende:
[quote]Op woensdag 16 augustus 2006 15:57 schreef methodmich het volgende:
DOTO wel met een soort B-team volgens mij, anders is het niet te verklaren.
[/quote
Nou iedereen onderschat Concordia maar die hebben een goed team hoor, waren ook al goed aan het voetballen tijdens Stad Delft Bokaal. Maar 5-1 is wel een grote uitslag ja
Ik mis hem nu al...quote:VAN KLEEF VOLGT ZIJN GEVOEL
Na acht jaar verruilde Louis van Kleef ASWH voor Capelle. Met zijn overstap volgde de 30-jarige aanvaller zijn gevoel: hij was toe aan een nieuwe club.
ARIE VAN DRIEL
CAPELLE AAN DEN IJSSEL
De sfeer op sportpark ’t Slot zit er twee weken voor de start van de competitie in de hoofdklasse goed in. Binnen de vriendenploeg die Capelle heet, volgen de van voetbalhumor doordrenkte grappen en dolletjes elkaar in rap tempo op. En zo ziet Louis van Kleef het graag. ,,ASWH is ook een vriendenteam. Binnen en buiten het veld. En je ziet hoe ver je dan als elftal kan komen,” doelt de 30-jarige aanvaller op onder meer het met ASWH in 2005 gewonnen landskampioenschap.
ASWH was een deel van je leven geworden, een zekerheidje...
,,Ik heb met ASWH alles gewonnen wat ik als amateur kon winnen. Ik was altijd verzekerd van een basisplaats. Iedereen wist wat ik kon en wat ik niet kon. Dus was de uitdaging weg, ik deed alles op de automatische piloot. Ik was daardoor bang dat ik het niet meer kon opbrengen, om drie keer in de week 100 procent te geven op de training. Nu voel ik me al een stuk gemotiveerder dan in mijn laatste seizoen bij ASWH.”
De huisstijl van Capelle is lange ballen op de spitsen...
,,Met dat systeem heeft het elftal veel wedstrijden gewonnen, dus zullen we daar nog weleens op terugvallen. Al gaan we het dit seizoen eerst voetballend proberen. Ik ben geen lange ballen-spits, ik vraag de bal als-ie net over de middenlijn is. En ja, als de trainer met mij gaat spelen, dan ga ik er wel vanuit dat het spel op mij wordt afgestemd.”
De aard van het beestje schijnt te zijn veranderd...
,,Ik betrap mezelf er weleens op dat ik bepaalde dingen slik, ja. En dat is wel anders geweest. Ik ben inmiddels wijzer geworden, dat zal de leeftijd zijn. Nu tel ik tot tien, in plaats van meteen mijn antwoord klaar te hebben. Sterker, wil je in deze wereld iets bereiken, dan moet je soms dingen slikken en zonder commentaar accepteren, heb ik ondervonden.”
Verbaal ben je heel direct. Zonder die karaktertrek zou je carrière er anders uitzien...
,,Dat heeft me inderdaad dingen gekost in het leven. Ik heb, als voorbeeld, bij Feyenoord alle jeugdelftallen doorlopen. Bij die club hadden ze me iets beloofd, maar kwamen ze dat niet na. ’Dat komt wel, dat komt wel’, zeiden ze steeds. ’Weet je wat? Ik stop met voetballen’, riep ik en ben weggegaan. Ik denk dat ik mede daardoor een leuke carrière in het profvoetbal ben misgelopen.”
Het valt op dat je in het veld niet meer als een ’blinde’ te keer gaat...
,,Ook dat klopt. In dat opzicht ben ik ook wijzer geworden. Ik probeer nu zoveel mogelijk het koppie erbij te houden. Maar als een tegenstander mij drie, vier keer bewust onderuit schopt, zoek ik hem op, dat is niet veranderd. Wel dat ik nu wacht tot ik hem in een duel tegenkom, dan ga ik er wat harder in.
,,Ik weet goed dat er, door mijn manier van voetballen, spelers zijn die liever met me samenspelen dan tegen me spelen. Aan de andere kant, met mijn manier van voetballen heb ik toch wel wat bereikt.
,,Voor een elftal ben ik natuurlijk een goede teamspeler. Ik kan een tegenstander helemaal gek maken. Ik praat, ik zuig, dat werk. Dat is misschien niet altijd even netjes, okay. Maar ik wil winnen, hè. Als ik denk: ’Ik moet een overtreding maken om de ploeg wakker te schudden, dan laat ik dat zeker niet na. Alleen maak ik die overtreding tegenwoordig wat slimmer: niet met twee benen, of zo. Maar gewoon een soort van obstructie. Zover ben ik al wel, dat ik er niet meer als een blinde inga.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |