klinkt mjammiequote:Op maandag 7 augustus 2006 17:15 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
Die marokkaanse maak je zo:
Ingredienten:
-Een bosje verse munt (bijvoorbeeld zo'n pakje verse munt van de albert heyn)
-Chinese gun powder of andere losse groene thee korreltjes (te koop bij de turkse supermarkt)
-Suiker
Zet water op en wacht tot het kookt. Zo gauw het kookt spoel je de theepot om met wat van het kokende water. Leg er nu de munt en een halve eetlepel chinese gunpowder in. Gooi hier zoveel suiker bij dat je zeker bent dat het zoet word en giet dan het heette water erop. Laten trekken tot het goudachtig van kleur is, en dan in kleine glaasjes serveren. Lekker met zoete koekjes enzo.
Echte thee koop je natuurlijk los, en rooibos is sowiezo eigenlijk geen 'echte' thee. Maar goed...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:08 schreef Erasmo het volgende:
Echte rooibos vind ik nog het lekkerst, en dan bedoel ik niet dat achterlijke spul dat pick-wick verkooptmaar van die vierkante zakjes uit Zuid-Afrika die je gewoon in de theepot donderd
Is heerlijk! Ik ben verslaafdquote:
Die zijn echt geweldig. Die wil ik ook !!!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 15:44 schreef Lollifant het volgende:
Ik heb de Blond Amsterdam 'Even bijkletsen' theepot, met bijbehorende theekoppen, melkkannetje en suikerpotje.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Oja, leafs. Wtf zijn 'leafs'.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:29 schreef Rian1982v het volgende:
Alleen die thee van Pickwick in die piramidevormige zakjes die gaat nog wel.
Officïeel niet maar wel verdomd lekkerquote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:17 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Echte thee koop je natuurlijk los, en rooibos is sowiezo eigenlijk geen 'echte' thee. Maar goed...
Momenteel drink ik een mengsel van witte (Pai Mu Tan) en groene (Lung Ching) thee. Allebei afkomstig uit China.
Ze zijn te koop bij De Theefabriek, waar ze overigens nog veel meer soorten hebben. Zoals bijv. een heerlijke 'first flush' Darjeeling en diverse 'oolongs' uit Taiwan.
Rooibos verkopen ze trouwens ook, zowel puur als gearomatiseerd.
hihi, theequote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:44 schreef Croupouque het volgende:
Wat is er toch met thee dat me zo aantrekt? Waarom drink ik minimaal één keer per maand een kopje thee, wetende dat ik het niet lekker vind er kotsmisselijk van word, tenzij er melk en suiker in zit? Zoals nu dus. Ik zag dit topic, dacht: "Hé! Té!", dronk een kopje en ga nu bijna over mijn nek. Is het de simpele doch doeltreffende klank van het woord "thee"? Is het de charme van het theezakje dat je zachtjes aan een dun touwtje in je kopje water laat zakken, als een kindje dat gedoopt wordt? De smaak kan het in ieder geval niet zijn...
Dat vind ik nog véél smeriger.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:48 schreef Chrrris het volgende:
[..]
hihi, thee
lust je wel ijsthee dan?
Ja dat is zo vies van de koffiesmaak aan je theequote:Op zondag 13 augustus 2006 23:44 schreef Milkmannetje het volgende:
Ik heb natuurlijk ook de tea-pads geprobeerd. Bah, wat een thee-automaat smaak. Je weet wel, van die koffieautomaten in bedrijven, die als optie ook nog thee hebben.
Krijg je lichte thee, met een vaag schuimlaagje wat nergens naar smaakt. Soms krijg je dan nog zo'n vaga koffie-extract ook...
Ik kreeg het laatst ergens in de horeca, maar daar zat (zover ik kon zien) alleen een bosje munt in. Gaf ook al een hoop smaak.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:15 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
Die marokkaanse maak je zo:
Ingredienten:
-Een bosje verse munt (bijvoorbeeld zo'n pakje verse munt van de albert heyn)
-Chinese gun powder of andere losse groene thee korreltjes (te koop bij de turkse supermarkt)
-Suiker
Zet water op en wacht tot het kookt. Zo gauw het kookt spoel je de theepot om met wat van het kokende water. Leg er nu de munt en een halve eetlepel chinese gunpowder in. Gooi hier zoveel suiker bij dat je zeker bent dat het zoet word en giet dan het heette water erop. Laten trekken tot het goudachtig van kleur is, en dan in kleine glaasjes serveren. Lekker met zoete koekjes enzo.
Nou.. vandaag toch maar eens verse thee gekocht. Wilde ook zo'n thee-ei kopen, maar die hadden ze alleen in super-size.. maar een thee bal is toch ook goed?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:47 schreef Icelus het volgende:
Ik zou iedereen toch aanraden eens verse thee te gaan proberen!
Ga langs een winkel als Simon Levelt, en je hebt de keuze uit vele soorten verse thee
Ik drink eigenlijk vrijwel geen zakjesthee meer, het enige nadeel is dat je steeds even zo'n thee-ei moet pakken, vullen met thee, en hem achteraf dus ook weer legen. Maar als je dat een probleem vindt ben je gewoon extreem lui
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |