quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 02:57 schreef cerror het volgende:[..]
Ik ben als kind binnen 5 minuten in beide oren gestoken.
En dan heb ik ook nog eens een allergie-achtig iets. (dikke bulten enzo)...
Alsof je 5 dagen lang je vingers in je oren doet.
![]()
Pas daar mee op.... Mijn broertje had/heeft dat ook. Bij elke steek door de jaren heen werd dat steeds erger, die bulten. We hadden daar nooit bij stilgestaan dat dat een allergische reactie was.
Tot dat we op vakantie in Oostenrijk een begeleide wandeling deden. Mijn broertje (toen 11) en een vriend aan het spelen, recht in een wespen nest. De andere jongen een keer of 3 gestoken, mijn broertje 1 maal in zijn been. 5 minuten daarna had hij alle kleuren van de regenboog. 10 minuten daarna werd het ademen al moeilijk en was zijn heel lichaam aan het zewellen. Omdat die gids het dus wel doorhad, in tegenstelling tot ons, wat er aan de hand was heeft die meteen de bus laten komen en zijn we spoedtempo naar het ziekenhuis gereden. Mijn broertje heeft nog voor hij goed en wel de bus uit was aan het ziekenhuis een spuit antigif gekregen door de dokter die al stond te wachten. Hij heeft daar 2 dagen gelegen. Achteraf zei de dokter dat als we 5 minuten later waren geweest, hij meer als een steek gehad zou hebben of in zijn nek was gestoken ipv in zijn been hij het niet gehaald zou hebben.... Acheraf heeft mijn broer nog een antigifbehandeling gehad van 1 week in het gasthuisberg in Leuven. Nu moet hij 1 maal per jaar op controle voor een namiddag voor de rest van zijn leven. Die gids zijn we dus eeuwig dankbaar.
Ik wil maar zeggen, hou het in de gaten.