abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 30 augustus 2006 @ 01:19:25 #126
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_41314682
Goeie setlist...vond ik Mooie sfeer, maar wat een bar slecht geluid zeg....kon Pearl Jam niks aan doen, want ik was al bang dat de Gelredome een galmbak zou zijn...en dat is gebleken....en het was barlastig parkeren...heb zelfs de eerste paar nummers gemist daardoor ...jammer..maar goed...de rest van het concert was erg goed qua sfeer en qua nummers.

Ze hadden er erg veel zin in...dat kon je wel van ze afzien.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_41314859
Het geluid was inderdaad enorm brak op de plek waar ik zat

Hier dus



Maar dat lag niet aan Pearl Jam. Inderdaad wel erg jammer dat ze Black niet speelden..
pi_41315270
Ik heb genoten! Geluid was rechts vooraan oke, maar niet heel denderend. Maakt niet uit. Eddie had er overduidelijk zin in. Goede setlist. Waarom is het zo'n ramp dat Black niet werd gespeeld? Topconcert wat mij betreft. Dikke 8.

2,70 voor een biertje is natuurlijk volslagen krankzinnig...
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_41315340
50 euro voor een kaartje 10 euro (!!) om te kunnen parkeren bij de McDonalds op de stoep en nog eens 20 euro voor één of andere kaart waar je je drankjes mee moest betalen
  woensdag 30 augustus 2006 @ 02:02:05 #130
40664 Durbin
Who knows..
pi_41315424
Ik betaalde "maar" 8 euro voor een stukje berm en een ritje met een bomvolle pendelbus.

Verder vond ik het geluid inderdaad vrij slecht, de setlist goed en de inzet van Pearl Jam klasse. Samengevat gewoon ok dus.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_41315967
Ook ik vond het jammer dat Black niet gespeeld werd...
Maar afsluiten met Yellow Ledbetter was toch zeker een goed troost! Ik heb genoten daar in het stadion! Grappen en grollen van Vedder nog tussen de nummers door en met z'n Bush masker

Jammer alleen dat ik met de auto was en het tyfusdruk was op de wegen... maar daar kon Pearl Jam natuurlijk weinig aan doen. Die waren gewoon erg goed bezig!
Hoezo loos onderschrift!?
pi_41316223
Mijn god, ze waren rond 23:15 uitgespeeld en om 04:00 levert de NS me uiteindelijk af op Den Haag centraal. Een tranendal.
Maar het was het ZOOOOO waard!! Corduroy! Daughter! Rearviewmorror! Better Man! Porch!!!!!! En niet te vergeten: State of Love and Trust ..... Geweldig, wat een live band.
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
pi_41316226
En het consumptiesysteem in Gelredome is inderdaad schaamteloze afzetterij.
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 07:48:10 #134
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_41316701
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 01:50 schreef nozem het volgende:
Waarom is het zo'n ramp dat Black niet werd gespeeld?
Omdat dat imho het mooiste nummer van Pearl Jam is, en in mijn Top 3 van lievelingsnummers staat
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_41316810
T geluid was ook vooraan zozo, maar wat een band he. Genieten.

Dat iedereen trouwens gewoon lapt voor die parkeerplaatsen terwijl als je bereid bent nauwelijks 5 min te lopen je ook gewoon gratis in de wijk achter dat trainingsveld kan gaan staan. Oke als iedereen daar gaat staan houdt het gauw op, maar er was nog plaats zat.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 08:10:14 #136
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_41316866
nou als ik t zo lees allemaal ben ik blij dat ik niet gegaan ben en zet ik mn geld op (ik hoop) oooit t Ahoy....
maar, 2,70 biertje, geen Black en regio den haag 4 uur thuis.... dat zijn echt geen grappen....
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_41316926
Het optreden was ERG gaaf! Goede setlist, band had er zin in en waar wij stonden was het geluid acceptabel. Hoogtepunten: toch wel Even Flow en Porch!

Wolfmother ook erg goed, is die zanger een zoon van Ozzie Osbourne ofzo?

Minpunten:
¤ 10,- om te parkeren;
gelredome-kaarten;
drank ¤ 2,70 (dus ook weer nooit een lege kaart);
de ontsluiting van het parkeerterrein tot aan de snelweg, belachelijk dat je er een uur en drie kwartier over doet vanaf het moment dat je in je auto stapt tot het moment dat je je derde versnelling weer een keer kunt gebruiken... waardeloos!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 09:10:03 #138
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_41317479
Geweldig concert, fantastische setlist, en waar ik stond (rechts halverwege de geluidstafel) was het geluid goed te noemen! Maar in de Gelredome krijg je het geluid dus nooit in het hele stadion goed. Zelden zo'n feelgood avond gehad!
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  woensdag 30 augustus 2006 @ 09:18:57 #139
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_41317588
Ik ben nog steeds een beetje in de wolken, in 3 lettergrepen: GE-WEL-DIG!!!
Waar wij zaten (West / 103 / rij 16) was het geluid overigens prima!

Hoogtepunten (voor zover het hele concert niet 1 groot hoogtepunt was): Release / World Wide Suicide / Given to fly / Rearviewmirror / State of Love and Trust / Even Flow

En ik kan me aansluiten bij de rest van de mensen hier, wat een afzetters daar bij 't Gelredome (ook voor fris en spa blauw 2,70 betalen, niet normaal). En dan een tientje betalen voor parkeren maar geen hond die het verkeer nadien regelt zodat wij een uur hebben staan wachten om van het terrein te komen.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 09:22:14 #140
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_41317626
Toen waren wij al thuis

En de catering is een bekend gegeven, probeer dat daar altijd tot het minimum te beperken.

Overigens kregen we van wildvreemden nog 3 kaarten in handen gedrukt, hadden ze over. Alleen konden wij er ook niets mee, wel duidelijk dat er kaarten genoeg waren.

[ Bericht 31% gewijzigd door Mark op 30-08-2006 09:32:01 ]
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_41317776
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 07:48 schreef Mark het volgende:

[..]

Omdat dat imho het mooiste nummer van Pearl Jam is, en in mijn Top 3 van lievelingsnummers staat
Voor mij is het zelfs mijn absolute nummer 1, en dan niet alleen mijn nummer 1 van Pearl Jam!
Dus vandaar dat ik hem graag gehoord had.
Hoezo loos onderschrift!?
  woensdag 30 augustus 2006 @ 09:36:03 #142
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_41317847
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 09:22 schreef Mark het volgende:
Toen waren wij al thuis

En de catering is een bekend gegeven, probeer dat daar altijd tot het minimum te beperken.

Overigens kregen we van wildvreemden nog 3 kaarten in handen gedrukt, hadden ze over. Alleen konden wij er ook niets mee, wel duidelijk dat er kaarten genoeg waren.
Het stikte van de kaarten ter plekke, vriend van me zocht nog een veldkaart en kreeg een zitplaats aangeboden voor 5 euro
pi_41318039
Ik wordt niet gehinderd door en blinde liefde voor Pearl Jam, maar geloof toch dat deze man van de Gelderlander het niet helemaal begrepen heeft.
quote:
Niet meer dan standaardrock
Door ROB CHEVALLIER


Woensdag, 30 augustus 2006 - Pearl Jam zakte na een vliegende start wat weg. In Gelredome moet de groep bewijzen dat de status van stadion act nog past. Dat probeert de band met een mix van nieuwe nummers en bekende hits.
Vijftien jaar geleden debuteerde Pearl Jam overrompelend met het album Ten. Daarna ging het bergafwaarts met de groep. Maar het nieuwe album Pearl Jam scoort met sprankelende nummers. En Eddie Vedder zingt weer krachtig en fanatiek. Dat belooft wat voor de tour die de band na zes jaar weer in Europa brengt.

In een vrijwel vol Gelredome start Pearl Jam heftig met Release. Het geluid is slecht, maar dat wordt snel beter. Alleen de toetsenist doet de hele avond voor spek en bonen mee.

Wat volgt is een standaard rock- show, die vooral gedragen wordt door de machtige stem van Eddie Vedder. Die zoekt nauwelijks contact met zijn publiek, maar wil zich nog wel even profileren als democratische voorman. „Buiten is de gevaarlijke wereld, maar hier is het veilig. Laten we het zo houden en positief blijven.“

Natuurlijk bewaart Pearl Jam topsucces Alive voor de toegift. En dus heeft de groep een probleem. Komt de wat mindere periode ook aan bod in het middenstuk van de show? De oplossing van de groep ligt in een aantal belegen trucs, zoals een gitaar- en drumsolo en een cover van Bob Marley’s No woman no cry. Toch zakt de aandacht wat weg.

Dan speelt Pearl Jam de laatste troef uit: gewoon een kort middenstuk en twee lange toegiften, waarbij het publiek mee mag klappen en zingen. Dat heeft het voorspelbare effect. Alleen Vedders act met een masker komt niet over. De zanger probeert nog uit te leggen dat hij George Bush bedoelt, maar de uitwerking van zijn woorden is mager.

Zo blijkt dat Vedder toch charisma mist en de show niet boven de middelmaat uit kan tillen. Het optreden staat model voor het carrièreverloop van Pearl Jam. Een sterke start, hier en daar een opleving en een krachtig slot, maar eigenlijk weinig meer dan standaardrock. Toch hoeft de groep dankzij de steun van zoveel enthousiaste fans niet bang te zijn voor de toekomst.

Gezien: Pearl Jam en Wolfmo-

ther, gisteravond in Gelredome.
pi_41318145
quote:
GLOEDVOL PEARL JAM KRIJGT GELREDOME KLEIN
30-8-2006

Nog voordat de zaallichten van het Gelredome uitgaan, is er al een moment van grote spanning op het veld. Een van de technici van PEARL JAM komt uit de coulissen te voorschijn met een zilverkleurig glitter-colbertje aan een kleerhanger en posteert het onooglijke kledingstuk naast de klaarstaande gitaren van Stone Gossard, rechts op het podium. Een geintje? Verdwaald artefact van U2’s ZOO TV Tour? Heeft Vedder zich aangesloten bij de laatste incarnatie van The Village People? Of komt Elton John vanavond meedoen?

Het antwoord op al deze prangende vragen komt dik anderhalf uur later, als de band haar tweede toegift Bushleager inzet. In plaats van de intens zwetende Eddie zien we ineens iemand in ‘het jasje’ het podium bestormen, compleet met George W. Bush-masker. Het figuur maakt wilde, ongecontroleerde bewegingen en nestelt zich vervolgens achter de microfoon. En het masker gaat af: het is toch Vedder, die in een Bono-achtige manoeuvre zijn regering en president voor het blok zet. Hij sist en bijt de tekst in de microfoon, giet het masker vol met rode wijn en hangt het over zijn standaard, onderwijl gemeen grijnzend. Een bizarre actie, die het publiek aanvankelijk moeilijk kan plaatsen, maar achteraf gezien toch alleen maar bijdraagt aan de overheersende gedachte na twee uur Pearl Jam: onvoorspelbaar grote klasse.

De avond in Arnhem betekende het eerste Nederlandse optreden van de band sinds Pinkpop 2000 en de locatie baarde vooraf nogal zorgen: hetzelfde Pearl Jam dat in ’93 de veel knussere Ahoy’ bevocht als een betonnen demoon moet nu ineens het veel onpersoonlijker, massaler en sfeerlozer stadion van Vitesse te lijf. Maar dat het met die sfeer wel goed kwam, bleek al vroeg op de avond, toen het Australische trio WOLFMOTHER de boel aftrapte. Onder de festivalgangers is dit Australische drietal al een gevestigde naam en de wereldwijde muziekpers prijst de band met de grootste riffs, vetste groove en biggest afro sinds de jaren zeventig unaniem als next big thing. Het is dan ook aandoenlijk om te zien hoe zanger Andrew Stockdale de eerste paar nummers simpelweg nerveus is, maar naarmate de steun van het publiek toeneemt alsnog uitgroeit tot geëngageerde volksmenner. Na dik veertig minuten verlaat Wolfmother het toneel dan ook als helden – niet slecht voor een voorprogramma. Het komt ze een paar uur later dan ook te staan op een dikke pluim van de hoofdact.

Als Pearl Jam om kwart voor negen het podium opschuifelt – en we ons dus nog steeds het hoofd breken over de bedoeling van dat jasje – blijkt echter pas wie de échte helden zijn van vanavond. Als volleerde stadionact trapt de band af met een ingetogen, langzaam naar een climax toewerkend Release. Het is al snel duidelijk dat het voorheen wat ingedutte rockbeest in Vedder sinds de plaat Pearl Jam van dit jaar weer helemaal bij de les is, want hij bestiert het podium twee uur lang als een bezetene. Gitarist McCready en bassist Ament hebben de smaak ook direct te pakken en bij vlagen lijkt de aanblik van Pearl Jam weer op die springende, stuiterende, losgeslagen bende op het Pinkpoppodium van 1992.

Arnhem krijgt een perfect uitgekiende, gloedvol voortgebrachte bloemlezing uit Pearl Jams rijke oeuvre, waarbij de geijkte klassiekers (Jeremy, Even Flow, Alive, Daughter) worden afgewisseld met verrassingen als Lukin en een ziedende uitvoering van Spin The Black Circle. Vreemd genoeg vertaalt het publiek op het veld de stevige, gedreven setlist niet in een massale danspartij, maar de muur van extase die het tussen de nummers door prijsgeeft, verraadt dat de band deze monsterlijke zaal goed in de tang heeft. En dan, tijdens Rocking In The Free World, doet Vedder wat hij in ’97 in de Amsterdamse RAI verzuimde: hij springt. Badend in het zweet rent hij langs de eerste rijen, waarbij we er niet gelijk helemaal uitraken of ‘ie dat nou expres een paar minuten blijft doen of dat ‘ie het podium niet meer op kán. Maar tijdens afsluiter Yellow Ledbetter staat ‘ie er toch weer, in die spotlight, als koning van het Gelredome.

De tevreden lach op zijn gezicht spreekt boekdelen: hij had het naar zijn zin vanavond. De dertigduizend sufgebeukte mensen die hem vervolgens uitzwaaien ook. Pearl Jam was vanavond niet te stoppen en rekent in één klap af met alle kritiek die de matige platen en lange afwezigheid van de Nederlandse podium de laatste jaren opriep. De band is, simpelweg, meer alive dan ooit tevoren. WILLEM BEMBOOM


Gezien: PEARL JAM, GELREDOME, ARNHEM (29 AUGUSTUS 2006)
www.oor.nl

Iets betere recensie dan die van de gelederlander.
pi_41318303
Zoek de 10 verschillen
pi_41318365
Als iemand goeie kwaliteit foto's heeft dan mag hij of zij me even mailen ivm een FOK!review op de FP

Ik zag die Boom trouwens pas tegen het einde op het podium staan maar dat zou kunnen komen omdat er een paar bomen voor mij stonden.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 10:08:20 #147
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_41318543
Ik vond het een vet concert! Heb me súper vermaakt, heerlijk om Vedder zo op het podium te staan!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 10:19:06 #148
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_41318762
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 08:17 schreef ruud.nl het volgende:

de ontsluiting van het parkeerterrein tot aan de snelweg, belachelijk dat je er een uur en drie kwartier over doet vanaf het moment dat je in je auto stapt tot het moment dat je je derde versnelling weer een keer kunt gebruiken... waardeloos!
Grappig, want wij stonden dus niet op een aangewezen parkeerplaats, maar ergens op een tereintje van een soort clubhuis we dachten nog, de boete delen we wel. Maar niks geen boete dus...was wel goed dus weg rijden ging ok..alleen reden we de verkeerde kant op...kwamen we "een brug te ver" maar het resulteerde wel, dat we alle drukte ontliepen...binnen 10 minuten die stad uit en hop op de snelweg naar huis. ...ging stukken beter dan er naar toe gaan.3.5 uur van te voren vertrekken en dan _nog_ de 1ste 3 nummers missen.

Oh well....wel een erg leuke avond gehad...Behalve het geluid dan...
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 30 augustus 2006 @ 10:23:39 #149
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_41318858
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 08:10 schreef mrSPLIFFY het volgende:
nou als ik t zo lees allemaal ben ik blij dat ik niet gegaan ben en zet ik mn geld op (ik hoop) oooit t Ahoy....
maar, 2,70 biertje, geen Black en regio den haag 4 uur thuis.... dat zijn echt geen grappen....
Nee hoor, je mag er best van balen dat je niet geweest bent: Black of geen Black. Dit was gewoon een erg goed, zo niet super PJ-concert. De volgende keer kan best weer eens 6 jaar duren en dan moet je maar afwachten of Eddie en de band in zo'n goeie bui/doen is als gisterenavond. So what dat je 8 euro moet betalen voor een parkeerplaats? So what dat je de dag erna een beetje moet geeuwen? No offense verder, hoor, maar kom op, hee... Als dat allemaal al teveel is, kun je beter in een bejaardentehuis gaan zitten....

Dit pakken ze niemand meer af.
pi_41319057
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 10:19 schreef Semisane het volgende:

[..]

binnen 10 minuten die stad uit en hop op de snelweg naar huis. ...ging stukken beter dan er naar toe gaan.3.5 uur van te voren vertrekken en dan _nog_ de 1ste 3 nummers missen.
hmm, dan toch liever langer over de terugweg doen dan de eerste nummers missen...
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 10:23 schreef schaap001 het volgende:

[..]

Nee hoor, je mag er best van balen dat je niet geweest bent: Black of geen Black. Dit was gewoon een erg goed, zo niet super PJ-concert. De volgende keer kan best weer eens 6 jaar duren en dan moet je maar afwachten of Eddie en de band in zo'n goeie bui/doen is als gisterenavond. So what dat je 8 euro moet betalen voor een parkeerplaats? So what dat je de dag erna een beetje moet geeuwen? No offense verder, hoor, maar kom op, hee... Als dat allemaal al teveel is, kun je beter in een bejaardentehuis gaan zitten....

Dit pakken ze niemand meer af.
Je hebt gelijk dat het optreden super was, maar de zaken eromheen waren gewoon superslecht!
Als je nooit naar concerten gaat, kan ik begrijpen dat je alles voor lief neemt, maar ik stoorde me er nogal aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')