Asl je wil gaan stucen moet je eerst het behang er weer af halen en behang over behang lijkt me ook een erg goedkope lelijke oplossing. Eraf halen die zooi dus.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 14:17 schreef miboe71 het volgende:
Op mijn zolder heb ik gipsen wandjes geplaatst. De overgangsgebieden tussen de gipsplaten heb ik zo netjes mogelijk gevuld met de daarvoor bestemde vuller. Daar overheen heb ik de meest gladde variant van glasweefselbehang, dat glasvliesbehang heet, geplakt (met lijm). Aanvankelijk eek het resultaat heel aardig, maar helaas zie je elke oneffendheid er doorheen, iets wat na het wit saucen pas echt opviel. De overgangsgebieden en de plekken waar ik heb gevuld zijn dan ook beter te zien dan me lief is. Maar wat nu? Een grovere variant van glasweefsel behang lost het probleem waarschijnlijk wel op, maar echt mooi vind ik dat niet. Kun je stucen over glasvliesbehang, of kun je er met 'normaal' behang overheen? Wie heeft hier ervaring mee?
Texen is schilderen met latexquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:36 schreef miboe71 het volgende:
Eraf halen is denk ik geen optie, omdat het gelijmd is. Ik vrees dat het gips dan meekomt. En wat is texen?
Ik zou de oneffenheden afsmeren met Fix&Finnish. Wel een primer gebruiken. Daarna, na het drogen van je stucwer, opnieuw 'sausen'.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:11 schreef Conflict het volgende:
[..]
Texen is schilderen met latex
Maar dat lost dit probleem niet op.
Ik zou het gewoon afsmeren met geelband (of roodband) en daarna opnieuw schilderen.
Neem jij het dan alleen af met een spons of ga je het nadat je het "gepoetst" hebt met die spons nog een keer strak natrekken ?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:18 schreef sanger het volgende:
Na het zien van de foto ga ik mee met de andere oplossingen hier gegeven. Afstrijken met Fix&Finish! Om het extra strak te krijgen tijdje laten drogen (totdat je vinger er net niet meer in blijft staan) en dan met een spons afnemen.
Ik dacht dat fix & finish vooral was om iets te lijmen of te repareren. Dunne laagjes kunnen toch ook gewoon met geel- of roodband?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:24 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ik zou de oneffenheden afsmeren met Fix&Finnish. Wel een primer gebruiken. Daarna, na het drogen van je stucwer, opnieuw 'sausen'.
Ik vind geelband altijd zo lekker schuurbaar!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:45 schreef Byte_Me het volgende:
nu ik de foto zie: idd, afsmeren met roodband. naderhand evt nog een beetje gladschuren, en nog een keer verven. maar uiteraard pas verven als het goed glad is, anders gewoon nog eens afsmeren.
Fix&Finih is een gipsachtig product speciaal geschikt vor de laagjes tussen 2mm en 5 mm. Werkt superstrak afquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:30 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik dacht dat fix & finish vooral was om iets te lijmen of te repareren. Dunne laagjes kunnen toch ook gewoon met geel- of roodband?
Maar ja, ik ben niet zo'n stucert![]()
Het beste kun je het afnemen met een spaanspons (weet de exacte naam niet). Hiermee trek je het superstrakquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:22 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Neem jij het dan alleen af met een spons of ga je het nadat je het "gepoetst" hebt met die spons nog een keer strak natrekken ?
Ik trok het na het poetsen nog een keer na en kreeg daardoor een spekglade toplaag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |