quote:
Herhaling? Nee.
Ik ervaar de teksten van BHAR soms ook als herhaling. Niet vanwege de thematiek, maar door woord en zinsgebruik. Ik kan niet persé concrete voorbeelden noemen, maar in mijn ogen is er zeker sprake van herhaling, dat moet ik Wepeel nageven..
quote:
Als je je er beter in verdiept had had je geweten dat Take A Bow een on-officieel vervolg is op Ruled by Secrecy, dit heeft meneer Bellamy trouwens nog bevestigd in een recente interview. Vind het persoonlijk qua boodschap van beide wat weghebben. BH&R is eigenlijk een vervolg op Absolution. BH&R geeft wat antwoorden op vragen die in Absolution werden gesteld. Als je alleen naar de tekst kijkt zijn het inderdaad rijmpjes, niet altijd even briljant(heb het over BH&R) maar in combinatie met de melodie klinkt het toch wel mooi. Simpel hoeft nog niet te betekenen dat het van minder kwaliteit is. Het was ook weleens tijd voor wat anders, als hij alleen maar zwaarmoedige, diep gegraven teksten gaat uitkramen dan raak je op een moment toch ook wel verveeld.
onofficiëel vervolg op Ruled by Secrecy? Mja, het verbaast me niet, ik las volgens mij dat het nummer expres nog wat Absolution sfeer had meegekregen. En ik las ook dat ze Apocalypse Please expres wat bombastischer hebben gelaten dan de rest van Absolution om te herinneren aan Origin of Symmetry.
Voor de rest vind ik BHAR zeker geen vervolg op Absolution, omdat laatstgenoemde een conceptplaat was over het einde van de wereld. En na het einde is het af.. Als BHAR überhaupt al enig chronologisch verwantschap heeft met Absolution is het een prequel mijns inziens.. 's Mensheids laatste strijd voor de inkeer/acceptatie/ongeloof van Absolution..
Maar ik geloof daar niet zo in..
En over die teksten nog: Ik vind Showbiz in z'n geheel een erg zwak tekstueel album. Zwakker dan BHAR nog trouwens (stel mijn bovengenoemde mening even bij dus). Het spreekt me gewoon weinig aan, op enkele uitschieters als Sunburn, Showbiz en Hate This & I'll Love You na.
In vergelijking met andere bands doet Muse het zeker niet slecht. Ik zou weinig bands kunnen noemen die het beter doen. Er zijn genoeg intellectuelere alternatieven, maar dat vind ik vaak maar droogkloterij (ik kijk even in m'n eigen lijst en zie Pink Floyd, Tool, dEUS, hoewel Pocket Revolution een heel ander gezicht laat zien)..
Bands die ik ongeveer evenhoog op de ladder heb staan (wat tekstuele beleving betreft dus) zijn (na een erg vluchtige blik): The White Stripes, Placebo en Coldplay (jajajajajaja
![]()
)..
Twee bands die toch nog boven Muse scoren zijn voor mij Radiohead en Bright Eyes. (Niet de Muse vs. Radiohead vergelijking terug opstarten nu! Zo bedoelde ik het niet! Neenee! Echt niet!
![]()
)
quote:
Het was ook weleens tijd voor wat anders, als hij alleen maar zwaarmoedige, diep gegraven teksten gaat uitkramen dan raak je op een moment toch ook wel verveeld
Mwoah, neehoor
![]()
En zo héél zwaarmoedig was alles toch niet? Hyper Music, Feeling Good, The Small Print.. Uh, nouja, verder kom ik ook niet echt.. nevermind ^_^...
[ Bericht 39% gewijzigd door TheArowana op 14-08-2006 22:34:23 ]