abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40467772
Vroeger kreeg ik ze ook wel; jaaroverzichten van mijn energiebedrijf. En dan stond er ergens ook altijd wel een eenvoudig rekensommetje dat neerkwam op Verschuldigd - Reeds Betaald = Terug te ontvangen/Na te betalen.

Maar NUON doet het helemaal anders tegenwoordig, die sturen je twee vellen met cijfertjes waar je alleen als je je rekenmachine erbij haalt uit kunt opmaken of je nou vorig jaar teveel hebt betaald of te weinig. Eerst krijg je een berekening van het gas- en electriciteitsverbruik en de kosten daar van EXCLUSIEF BTW. Vervolgens hetzelfde voor het transport (het oude vastrecht), ook weer EXCLUSIEF BTW. En dan krijg je een overzichtje van betaalde termijnen INCLUSIEF BTW. De BTW mag je dan weer opzoeken in een staatje dat eigenlijk voor bedrijven bedoeld is.

Ik durf te wedden dat er heel goed is nagedacht bij de NUON; geef de mensen zoveel informatie dat ze door de bomen het bos niet meer zien en je hebt nergens meer last van.
pi_40468197
gewoon stroom aftappen bij de buren
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 00:23:31 #3
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_40468843
Gewoon terugsturen. Dat zal ze leren.
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_40469832
terug sturen
en er bij zetten

Nu in begrijpelijke burgerlijk nederlandse taal
pi_40472092
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 23:53 schreef HiZ het volgende:
Ik durf te wedden dat er heel goed is nagedacht bij de NUON; geef de mensen zoveel informatie dat ze door de bomen het bos niet meer zien en je hebt nergens meer last van.
Tja, voor de meeste informatie is hen opgelegd (net als alle andere energiebedrijven) dat ze die zo specifiek moeten vermelden.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_40472098
Volgens mij is dit trouwens een strategie die veel bedrijven tegenwoordig volgen; doen alsof je je klanten informeert, maar als puntje bij paaltje komt maken dat het bijna onmogelijk is om de echt belangrijke informatie te vinden.

Zoals het bij Telfort niet mogelijk is om in je online informatie te vinden wat voor contract je eigenlijk met ze hebt (looptijd, belbundel etc zijn nergens te vinden, ook niet als je ingelogd bent).
pi_40472129
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:33 schreef 700MB het volgende:

[..]

Tja, voor de meeste informatie is hen opgelegd (net als alle andere energiebedrijven) dat ze die zo specifiek moeten vermelden.
Het gaat mij er niet om dat ze specifiek informeren, maar dat ze i.t.t. wat gebruikelijk was voorheen, ze je niet meer vertellen wat het eindsaldo is. Het is een beetje als een bankoverzicht dat je wel vertelt wat er bij en afgeschreven is, maar niet hoeveel je had en hoeveel je aan het einde hebt overgehouden.
pi_40472145
Ik vind ze helemaal niet moeilijk en ik krijg jaarlijks 148 van die afrekeningen

Misschien komt dat door ook wel door
pi_40472149
Over een paar dagen ligt er hier ook een papiertje van de NuOn. Ik schat zo'n 1500 euro bijbetalen
muziek, m'n lust en mijn leven
pi_40472162
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:36 schreef RB-tje het volgende:
Over een paar dagen ligt er hier ook een papiertje van de NuOn. Ik schat zo'n 1500 euro bijbetalen
Maar dat wist je kennelijk van te voren en nu heb je het opzij gelegd?
pi_40472187
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:36 schreef RB-tje het volgende:
Ik heb dus geen idee of ik moet bijbetalen of geld terugkrijg. Het zal sowieso niet om een hoog bedrag gaan schat ik in als ik kijk naar het nagenoeg ongewijzigde termijnbedrag. Maar dat is deductie, geen berekening.
pi_40472228
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:36 schreef Rekkie het volgende:
Ik vind ze helemaal niet moeilijk en ik krijg jaarlijks 148 van die afrekeningen

Misschien komt dat door ook wel door
En jij hebt je er nooit over verbaasd dat ze geen totaalafrekening meer maken op de jaarafrekening? Het zou toch een kleine moeite moeten zijn om de cijfers die ze al hebben en ook zelf moeten hebben voor hun eigen boekhouding eventjes te vermelden.
pi_40472332
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:40 schreef HiZ het volgende:

[..]

En jij hebt je er nooit over verbaasd dat ze geen totaalafrekening meer maken op de jaarafrekening? Het zou toch een kleine moeite moeten zijn om de cijfers die ze al hebben en ook zelf moeten hebben voor hun eigen boekhouding eventjes te vermelden.
Eh nee... wellicht dat ik iets andere afrekeningen krijg
pi_40472670
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:47 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Eh nee... wellicht dat ik iets andere afrekeningen krijg
Dus je bent het wel met me eens dat het een beetje raar is dat ze de berekening van de eindbedragen aan mij overlaten?
pi_40472985
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dus je bent het wel met me eens dat het een beetje raar is dat ze de berekening van de eindbedragen aan mij overlaten?
Dus er staat geen totaalbedrag te betalen of te vorderen op?

Dan is de nota onjuist en moet je hem keihard terug sturen
pi_40473215
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:20 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dus er staat geen totaalbedrag te betalen of te vorderen op?

Dan is de nota onjuist en moet je hem keihard terug sturen
Nope, alleen de berekeningen van de sub-totalen van de verschuldigde bedragen, exclusief BTW. En een overzicht van de betaalde termijnen inclusief BTW, zonder dat deze zijn opgeteld.
pi_40473292
Een juiste nota moet een totaalbedrag hebben..... te betalen c.q te ontvangen
pi_40473671
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:35 schreef Rekkie het volgende:
Een juiste nota moet een totaalbedrag hebben..... te betalen c.q te ontvangen
Dus ik mag nu een postzegel gaan plakken of 10 cent per minuut betalen.
pi_40473712
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:52 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dus ik mag nu een postzegel gaan plakken of 10 cent per minuut betalen.
Yep
pi_40476767
Nuon, praat me er niet van

[ Bericht 23% gewijzigd door caartyaait op 04-08-2006 14:45:13 ]
pi_40490624
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:33 schreef HiZ het volgende:
Zoals het bij Telfort niet mogelijk is om in je online informatie te vinden wat voor contract je eigenlijk met ze hebt (looptijd, belbundel etc zijn nergens te vinden, ook niet als je ingelogd bent).
Dat staat gewoon op het contract dat je hebt ontvangen bij het aangaan daarvan. Het is niet alsof dat iets is dat elke dag anders is, dus er is ook verder geen noodzakelijkheid om dat overal nog eens extra te gaan vermelden. Het is niet onredelijk om te verwachten dat als dat al een keer mede gedeeld is, dat die kennis dan daadwerkelijk blijft hangen.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_40490658
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:35 schreef HiZ het volgende:
Het gaat mij er niet om dat ze specifiek informeren, maar dat ze i.t.t. wat gebruikelijk was voorheen, ze je niet meer vertellen wat het eindsaldo is.
Dat staat er wel op hoor, dan kijk je niet goed. Het eindsaldo is echter veel minder interessant dan een hoop van de andere informatie die erop staat, ook al denk jij daar anders over.
pi_40490736
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:32 schreef HiZ het volgende:
Nope, alleen de berekeningen van de sub-totalen van de verschuldigde bedragen, exclusief BTW. En een overzicht van de betaalde termijnen inclusief BTW, zonder dat deze zijn opgeteld.
BTW heel duidelijk vermelden geeft alleen maar meer misverstanden, en daar ben je juist zo tegen. Dit omdat diverse bedragen zijn opgebouwd uit verschillende componenten waarbij de BTW-percentages verschillend zijn. Over sommige componenten wordt 0% gerekend, over andere 19%, terwijl het nog steeds overhetzelfde bedrag gaat.
pi_40498393
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 19:59 schreef 700MB het volgende:

[..]

BTW heel duidelijk vermelden geeft alleen maar meer misverstanden, en daar ben je juist zo tegen. Dit omdat diverse bedragen zijn opgebouwd uit verschillende componenten waarbij de BTW-percentages verschillend zijn. Over sommige componenten wordt 0% gerekend, over andere 19%, terwijl het nog steeds overhetzelfde bedrag gaat.
Ja, daarom is het wel zo handig om gewoon A + B + BTW = totaal op te nemen in het overzicht, zoals ze dat op elke normale rekening doen. Want die BTW moet ik sowieso ook betalen.

Jij schijnt niet te begrijpen dat het gaat om een afrekening, dan is het wel zo handig om even te vertellen wat ze nu eigenlijk willen afrekenen. Zodat daar geen misverstanden over ontstaan. Misverstanden bijvoorbeeld omdat ik de verkeerde bedragen bij elkaar heb opgeteld voor ik de accept-giro invul.
pi_40500427
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:01 schreef HiZ het volgende:
Misverstanden bijvoorbeeld omdat ik de verkeerde bedragen bij elkaar heb opgeteld voor ik de accept-giro invul.
Dat is een kwestie van gewoon goed lezen. Dat jij het eerste de beste bedrag wat je tegenkomt invult is niet het probleem van Nuon. Als je de moeite neemt om daadwerkelijk even te bekijken waar alle bedragen voor zijn is er niets onduidelijks aan. Als je die moeite niet wilt nemen moet je een machtiging afgeven, dan schrijven ze het automatisch voor je af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')