Ik wordt hier werkelijk waar niet goed van... Het volgende is namelijk het geval.
Ik heb op eBay aan een Spanjaard een moederbord van een iBook verkocht. Alles prima. Ik verstuur het pakketje via TPG naar de beste man. Ik heb al veel dingen naar het buitenland gestuurd met TPG, alleen dit is de eerste keer naar Spanje.
Ik kopieër altijd letterlijk het adres wat de kopers mij toemailen, zodat er geen fout in kan sluipen. Het pakket heb ik verstuurd met track en trace code, dus ik kan het volgen op inet. Maar na drie dagen staat er al vermeld dat het pakket terug komt omdat het adres fout is. Goed, kan gebeuren. Vervolgens duurt het een maand!!! voordat het pakket bij mij terug is, terwijl het in drie dagen al in Spanje was. Naja... pakket terug en ik de beste koper gevraagd of het adres wel juist was. Ja, dat klopte. Hij woont daar al zijn hele leven en heeft nog nooit meegemaakt dat iets foutief of niet is afgeleverd.
Het enigste wat ik dacht dat het probleem wellicht was is de plaatsnaam. Het was gestuurd naar Jerez de la Fra en dat is een afkorting voor JEREZ DE LA FRONTERA. Dus ik de volledige plaatsnaam vermeld en nu komt gvd het pakket weer terug! Ahhhh!!!
Ik ben nu 25 euro armer en had inmiddels net zo goed het pakket met een koerier kunnen versturen, want da's net zo duur en het pakket is nog steeds niet op zijn bestemming aangekomen.
Wat moet ik nu?
Ik wil het gaan versturen via een koerier en ik eis die 25 euro terug van TPG post, maar zal het met een koerier wel aankomen. Weet iemand ook een goede/ goedkope koerier? En kan je als particulier wel een pakket via een koerier zoals bijvoorbeeld DHL of DPD versturen?
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.