abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44677386
O, op die manier. Dan ga ik even wat punten verbinden.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zaterdag 23 december 2006 @ 10:39:14 #27
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_44677456
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 10:32 schreef Apropos het volgende:
O, op die manier. Dan ga ik even wat punten verbinden.
Sorry gast, makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker, als je van puzzelen houdt

Sowieso vind je weinig op TV, het zijn al die vage linkse docu's die het laten zien, immers, waarom zou rechts dit soort zaken aan de kaak stellen? Al die spelletjes vormen hun bestaansrecht toch? Maar je kan even die eerder geplaatste link bekijken, over de 17e globaliseringslezing, dat geeft je wel een clue denk ik, maar ja, het is in het Engels, zonder ondertiteling, en niet in Big Brother of Idols stijl maar gewoon heel saai wat mensen die toespraken houden op een congres, geen flitsende beelden, gewoon steady-shot met afentoe een zoom.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_44682782
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 10:22 schreef Apropos het volgende:
''McDonalds kan enkel bloeien dankzij McDonnell Douglas die de F-15 gevechtsvliegtuigen maakt."

Dat klinkt natuurlijk prachtig, maar waar is het bewijs?
Die quote legt natuurlijk wel een accent op militaire zaken, maar we vergeten vaak dat het Department of Defense een samenvoeging is van het Deparment of the Navy en Department of War. Zelfde in Nederland.

Nu de USSR em gepeerd is wordt dat verschil weer beter zichtbaar en krijgt globalisatie weer een hogere prioriteit.
  zaterdag 23 december 2006 @ 18:19:31 #29
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_44686799
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 15:25 schreef pingu_ het volgende:

Die quote legt natuurlijk wel een accent op militaire zaken, maar we vergeten vaak dat het Department of Defense een samenvoeging is van het Deparment of the Navy en Department of War. Zelfde in Nederland.

Nu de USSR em gepeerd is wordt dat verschil weer beter zichtbaar en krijgt globalisatie weer een hogere prioriteit.
Ik weet niet meer wie het zei, maar de uitspraak was ongeveer als volgt:

"After the cold war ended we had a chance to make things better, but instead we unleashed the capitalistic dogs into the world"
pi_47639349
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 18:19 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Ik weet niet meer wie het zei, maar de uitspraak was ongeveer als volgt:

"After the cold war ended we had a chance to make things better, but instead we unleashed the capitalistic dogs into the world"
Mja, het is alleen wel heel simplistisch. Alleen al wanneer de koude oorlog echt eindigde in dit verband is redelijk complex.

Iig, bij kapitalisme, liberty, etc., wordt vaak self-governance vergeten, en dan kan het fout lopen en dat is waar de auteur van die quote zich waarschijnlijk ook op richt. Iig, wel interessant topic, al bots ik als klassiek liberaal wel redelijk met zaken.
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:07:42 #31
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_51179823
Telegraaf: Minister: Australië blijft mede om olie in Irak

Lijkt het verhaal te bevestigen.

De premier John Howard spreekt de afvallige minister van Defensie uiteraard tegen:

"We blijven niet in Irak voor de olie en we zijn er niet naartoe gegaan voor de olie", zei Howard in een radiointerview. "De reden dat wij daar blijven is dat we de bevolking van Irak de mogelijkheid willen bieden democratie te aanvaarden."

Sure John
pi_51295252
Hoeveel olie importeert Australie uit het MO? Oost-Azie is juist de grootste begunstigde van al het gebeuren: China en de rest importeren al meer dan 66% en dat percentage is stijgende. de VS importeert btw ook amper olie uit het MO. De enige reden dat de VS en Australie interesse hebben is omdat olie redelijk "fungible" is.
pi_51297187
Yo drugshond, doe deze topic even een trap geven naar de BNW.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 9 juli 2007 @ 17:46:56 #34
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_51297937
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:34 schreef pingu_ het volgende:
Hoeveel olie importeert Australie uit het MO? Oost-Azie is juist de grootste begunstigde van al het gebeuren: China en de rest importeren al meer dan 66% en dat percentage is stijgende. de VS importeert btw ook amper olie uit het MO. De enige reden dat de VS en Australie interesse hebben is omdat olie redelijk "fungible" is.
Uiteraard, maar vertel dat maar eens aan de mensen die niet erg snel van begrip zijn.
pi_51299003
laten we in het verhaal vooral het militair-industriëel complex niet vergeten... de nadruk op olie is er mijns inziens ook deels omdat er allang alternatieven zijn, maar deze willen ze niet vrijgeven. Want dat zou namelijk betekenen dat de energievoorziening niet meer gecentreerd geregeld kan worden.. gek dat er nu opeens allerlei grote fusies zijn??? It's all about control..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_51301883
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:26 schreef Boswachtertje het volgende:
laten we in het verhaal vooral het militair-industriëel complex niet vergeten... de nadruk op olie is er mijns inziens ook deels omdat er allang alternatieven zijn, maar deze willen ze niet vrijgeven. Want dat zou namelijk betekenen dat de energievoorziening niet meer gecentreerd geregeld kan worden.. gek dat er nu opeens allerlei grote fusies zijn??? It's all about control..
heb ik iets gemist
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_51302136
quote:
Op maandag 9 juli 2007 19:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
heb ik iets gemist
Op energiegebied. In Europa zijn er een aantal grote energiebedrijven gefuseerd en in Nederland is ook de weg vrijgemaakt voor Nuon en Essent om te fuseren..
fusie in Engeland
Frankrijk
fusies bij de vleet

[ Bericht 34% gewijzigd door Boswachtertje op 09-07-2007 20:14:13 ]
pi_51303091
quote:
Op maandag 9 juli 2007 20:08 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Op energiegebied. In Europa zijn er een aantal grote energiebedrijven gefuseerd en in Nederland is ook de weg vrijgemaakt voor Nuon en Essent om te fuseren..
fusie in Engeland
Frankrijk
fusies bij de vleet
heeft dat niet met de liberalisering te maken.

Overigens zijn er ook veel kleinere spelers bij gekomen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_51305311
quote:
Op maandag 9 juli 2007 20:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
heeft dat niet met de liberalisering te maken.

Overigens zijn er ook veel kleinere spelers bij gekomen
De vraag is dan wat je onder liberalisering verstaat. Ik denk niet dat de consument er veel voordeel uit haalt, als alles in handen is van een aantal grote partijen. Kijk naar de olieprijs en de OPEC.. een paar grote bedrijven in de wereld en alles en iedereen afhankelijk van de olie..

Er zijn idd een aantal kleine spelers bijgekomen, maar die zijn weer afhankelijk van de grote spelers lijkt me. Zelfde als wat je in de bankwereld ziet.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 01:54:59 #41
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_51312786
democratie/kapitalisme en de Anti Trust wet...hebben ze ooit echt zout in de wonden gegooid
pi_51325737
wizard chess.
'Yes my son, the raven has landed, it is truely a magnificent creature.' - Arend Glas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')