abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40429514
Met FTD kijk ik wat er nieuw is op usenet, en dat haal ik dan met newsleecher op.

Maar vaak ben ik dan vrij lang bezig met het ophalen van de headers.

Is er nou niet een makkelijkere manier om toch specifieke articlea te kunnen downloaden, maar niet eerst alle headers op te hoeven halen?
pi_40429549
Duh, in welke grot heb jij gezeten?

Weet niet of het uitgelegd mag worden?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 20:47:19 #3
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_40429569
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 20:46 schreef Blue Thunder het volgende:
Duh, in welke grot heb jij gezeten?

Weet niet of het uitgelegd mag worden?
nee
pi_40429593
Ja met NZB-bestanden. Dit zijn een soort XML-bestanden met daarin precies welke files uit welke groep moeten worden gedownload. Deze open je met je uesenet-prog (ik gebruik grabit, weet uit m'n hoofd niet of newsleecher hier ook mee werkt).

Anders even kijken op binaries4all.nl, daar staat het allemaal keurig uitgelegd!
watch like nobody's dancing
pi_40429625
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 20:47 schreef Het_Biertje het volgende:

[..]

nee
Zo'n vermoeden had ik al, dus heb ik mij die moeite bespaard..

offtopic
@TS: Met die verbouwing heb je aardig wat duiten bespaard door alles van marktplaats te halen zeg!!!
pi_40429713
NZB bestanden gebruik ik idd. Maar daarvoor moet je nog steeds de headers downloaden. Sommige NZB bestanden staan in alt.binaries.ftd.nzb, maar lang niet alles.
pi_40429821
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 20:48 schreef Blue Thunder het volgende:

[..]

Zo'n vermoeden had ik al, dus heb ik mij die moeite bespaard..
Ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen. Ik doe niets illegaals hiermee.
quote:
offtopic
@TS: Met die verbouwing heb je aardig wat duiten bespaard door alles van marktplaats te halen zeg!!!
Thankx
Het scheelde echt heel veel. Inmiddels al weer veel meer
pi_40429972
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 20:51 schreef arithaterhorst het volgende:
NZB bestanden gebruik ik idd. Maar daarvoor moet je nog steeds de headers downloaden. Sommige NZB bestanden staan in alt.binaries.ftd.nzb, maar lang niet alles.
Dat hoeft helemaal niet. Die NZB-bestanden kun je bijvoorbeeld opzoeken of maken via http://forum.fok.nl/topic/892546/2/50

[ Bericht 4% gewijzigd door Het_Biertje op 02-08-2006 21:01:16 ]
sig verwijderd door FA
pi_40497208
Dat je een posting aanpast wat niet je eigen subforum is, ok

Maar dat je vervolgens een posting zo aanpast dat je een pagina te zien krijgt met:

"Je hebt geen rechten om deze pagina te bekijken."

is gewoon slordig.....
pi_40497305
http://www.binaries4all.nl/nzb/ , pure informatie en dus ook puur legaal, editing door welke mod dan ook op welke grond dan ook van deze post berust op pure incompetentie van desbetreffende moderator. Mocht het ge-edit worden door een moderator wiens forum dit niet eens is, dan mag je de incompetentie-factor in het kwadraat zetten.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_40497486
Koop Newsleecher (of Grabit ), dan kan je supersearchen

[ Bericht 4% gewijzigd door McNasty op 04-08-2006 23:46:08 ]
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 00:19:00 #12
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_40499115
Binsearch.info. Zie niet in wat er illegaal aan die site zou moeten zijn aangezien er geen illegale waar wordt aangeboden .
2000 light years from home
pi_40503939
-edit- kan je ook op size laten sorteren
en dan gewoon een NZB laten maken

[ Bericht 19% gewijzigd door Fred op 05-08-2006 23:00:57 ]
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_40505866
dat staat op ftd zelf heel goed uitgelegd
pi_40506976
headers zijn handig, dan zie je tenminste alles wat in de groep staat. aangezien ik niet uit enorme groepen zoals boneless download duurt het ook niet uren voordat ik alle headers heb gedownload. en het hoeft trouwens ook maar 1 keer helemaal, de volgende keren download ie alleen de nieuwe headers.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:47:14 #16
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_40506995
Welke "pummel" gaat er nou headers downloaden ?

klik gewoon ff op -edit -linkje voor de .nzb's

[ Bericht 23% gewijzigd door Fred op 05-08-2006 23:01:30 ]
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
pi_40507071
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:47 schreef wimmel_1 het volgende:
Welke "pummel" gaat er nou headers downloaden ?

klik gewoon ff op -edit- linkje voor de .nzb's
"browse newsgroups" is onoverzichtelijk en het werkt voor geen meter

[ Bericht 7% gewijzigd door Fred op 05-08-2006 23:01:40 ]
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:55:40 #18
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_40507200
ff een uitleg voor dummies dan maar ....

in basic search : vul wat trefwoorden in van wat je zoekt, stel het aantal resultaten per pagina in én de max. retention .... klik op search.

vink aan wat je wil hebben .... klik "generate .nzb" -> open .nzb in je reader ..... ENJOY

Het downloaden van de headers doen ze bij binsearch wel voor je
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:00:08 #19
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_40524581
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:19 schreef Merkie het volgende:
Binsearch.info. Zie niet in wat er illegaal aan die site zou moeten zijn aangezien er geen illegale waar wordt aangeboden .
Het vertelt je wel precies waar moet je zijn om aan je warez komen en bovendien is die site daar alleen maar voor bedoeld. Tis hetzelfde als een bureau op richten om inbrekers te gaan vertellen waar ze moeten gaan inbreken. niet illegaal, maar tóch is het ongewenst.
So we just called him Fred
pi_40675517
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 11:55 schreef wimmel_1 het volgende:
ff een uitleg voor dummies dan maar ....

in basic search : vul wat trefwoorden in van wat je zoekt, stel het aantal resultaten per pagina in én de max. retention .... klik op search.

vink aan wat je wil hebben .... klik "generate .nzb" -> open .nzb in je reader ..... ENJOY

Het downloaden van de headers doen ze bij binsearch wel voor je
Je kunt toch nergens echt naar op zoek zijn, maar meer geinteresseerd zijn wat er zoal wordt gepost? Dat was bij mij meer de overweging.
Dan heb je ftd en fta, maar als een bepaald bestand door niemand wordt gespot, dan mis je het dus eigenlijk gewoon.

Dan is denk ik de enige manier het downloaden van headers / of het browsen via binsearch.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 10:38:23 #21
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_40677866
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 23:00 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het vertelt je wel precies waar moet je zijn om aan je warez komen Schandalig
Bovendien is die site daar ook alleen maar voor bedoeld. Je kan zo goed begrijpend lezen..

Tis hetzelfde als een bureau op richten om inbrekers te gaan vertellen waar ze moeten gaan inbreken. Treffende vergelijking.. Dat kost zeker veel hersencapaciteit

niet illegaal, maar tóch is het ongewenst. Idd... Het is echt de meerderheid van fok die niet zit te wachten op gewenste, niet illegale informatie
Niet illegaal is dus ook niet ongewenst..

Anders kan je ook alle topics weghalen over bittorrent, emule, e.d.
Dergelijke namen zorgen ervoor dat er nl een indirecte verwijzing is naar software waar
warez mee gedownload kan worden. Ook het post je desktop topic is illegaal omdat er copyright
zit op de achtergrond van de desktopplaatjes. Fokkers schenden dus met plaatsing van een mooie desktop copyright/auteursrechten..

Als je zo een rechtgeschapen persoon wil zijn moet je het consequent doorvoeren ook. Tot op het bot en er doorheen dus..
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
pi_40678607
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:38 schreef Neutrino het volgende:

[..]

Niet illegaal is dus ook niet ongewenst..

Anders kan je ook alle topics weghalen over bittorrent, emule, e.d.
Dergelijke namen zorgen ervoor dat er nl een indirecte verwijzing is naar software waar
warez mee gedownload kan worden. Ook het post je desktop topic is illegaal omdat er copyright
zit op de achtergrond van de desktopplaatjes. Fokkers schenden dus met plaatsing van een mooie desktop copyright/auteursrechten..

Als je zo een rechtgeschapen persoon wil zijn moet je het consequent doorvoeren ook. Tot op het bot en er doorheen dus..
whoow whoow, waar heb jij last van
Post je desktop is heus niet illegaal qua achtergrond copyright Stel je hebt het zelf gemaakt,, of gedownload waar het wel mag,, zonder copyright
en over P2P je hoeft niet per se Warez te downloaden,, Je kunt er ook tekst documetjes en freeware + Sharewares downloaden
(ookal weten we allemaal dat wel meer voor de Warez dan voor de onschuldige docu's en Free/Shareware )
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 12:16:30 #23
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_40680500
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 11:03 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

whoow whoow, waar heb jij last van
Post je desktop is heus niet illegaal qua achtergrond copyright Stel je hebt het zelf gemaakt,, of gedownload waar het wel mag,, zonder copyright
en over P2P je hoeft niet per se Warez te downloaden,, Je kunt er ook tekst documetjes en freeware + Sharewares downloaden
(ookal weten we allemaal dat wel meer voor de Warez dan voor de onschuldige docu's en Free/Shareware )
U heeft ongelijk...

Ik verwijs u naar de Google copyright zaak waar in het logo van google een kunstwerk van Joan Miró verwerkt zat. Dat is exact hetzelfde als een desktopscreenshot waarin een copyrighted werk verwerkt in zit.

Verder zou het leuk zijn als je tracht te lezen wat ik schrijf. Met de woorden 'anders kan je' tracht ik te zeggen dat als men zover gaat ook dat topic weg moet halen. Ik ben zeker niet voor het weghalen van dergelijke topics. En helemaal ben ik er niet voor dat moderators legale content weghalen.
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')