Je hebt een niet aanwezig sociaal leven nodig. Want dat raak je kwijt als je beetje serieus een MMORPG wilt spelen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:38 schreef Ixnay het volgende:
Ik wil gaan beginnen met FFXI.
Hoe werkt het precies, wat heb ik allemaal nodig om online te kunnen spelen?
Is 8 dan zo veel minder dan 7 en/of 9?quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:56 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
VIII. Vind je dat niks kan het alleen maar beter. Begin je met IX of VII en vind je dat niks, tja, dan ben je meteen klaar met FF.
Als je jezelf niet kunt beheersen wel ja. Maar wederom geldt ook hier: het is geen wet van meden en perzen, integenstelling tot hoe jij het brengt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je hebt een niet aanwezig sociaal leven nodig. Want dat raak je kwijt als je beetje serieus een MMORPG wilt spelen.![]()
Er zijn mensen die VIII geweldig vinden, maar over het algemeen wordt 'ie toch gezien als mindere titel. De verhaallijnen sluiten nooit op elkaar aan, elke FF is een losstaand deel (behalve X en X-2 en VII en de VII compilatie).quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:00 schreef MeZZiN het volgende:
[..]
Is 8 dan zo veel minder dan 7 en/of 9?
Maar kan je ze niet beter op volgorde spelen(verhaal lijnen die aansluiten enzo)
Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII <- dit is zeker deel 2 van VII???
http://ps2.ign.com/articles/724/724990p1.html
Zit nu alleen te kijken het is wel lastig om aan een memory card te komen van sony zelf voor de PSoneKan wel een third party vinden maar meer ook niet.
Hoeveel ruimte heeft 7 nodig op de memory card?
Bij youtube moet je op de naam van de uploader klikken.. Hij heeft nog een paar vids.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dank je BMH, nu ga ik weer soundtracks luisteren!
Ik vond FF8 echt superquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Er zijn mensen die VIII geweldig vinden, maar over het algemeen wordt 'ie toch gezien als mindere titel. De verhaallijnen sluiten nooit op elkaar aan, elke FF is een losstaand deel (behalve X en X-2 en VII en de VII compilatie).
Er zitten minstens 2 geweldige liedjes bij de FFXII soundtrackquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:28 schreef BMH het volgende:
Voor de fans
Prachtig..
Jammer dat de soundtrack van FFXII geen enkel geweldig liedje kent
Minder dan welke FF's dan ik vond VIII echt niet onderdoen voor IX of X (jah ik ben zo'n mannetje die FFVIII geweldig vindquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Er zijn mensen die VIII geweldig vinden, maar over het algemeen wordt 'ie toch gezien als mindere titel. De verhaallijnen sluiten nooit op elkaar aan, elke FF is een losstaand deel (behalve X en X-2 en VII en de VII compilatie).
Bij FFXI is dat wel zo. Grinden grinden grinden is dat, en om iets te kunnen presteren op hogere levels heb je simpelweg vele uren per dag nodig. Als je tevreden bent met beetje in de marge aanprutsen en wat rondhangen met vrienden kan dat best met weinig tijd, maar als je beetje serieus wilt spelen en voor de betere items en de grotere quests wilt gaan moet je 5+ uur per dag erin steken. En ik heb 3 jaar mmorpg's gespeeld dus ik weet prima wat er van je vereist wordt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Als je jezelf niet kunt beheersen wel ja. Maar wederom geldt ook hier: het is geen wet van meden en perzen, integenstelling tot hoe jij het brengt.
Damn! can I touch you? precies zoals ik erover denkquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:01 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ik vond FF8 echt super. Het zag er toen der tijd echt geweldig mooi uit. Vond het battle systeem erg leuk en het verhaal vond ik best aardig. En die G.F waren vet, vooral diablos
![]()
Zelf vond ik deel 9 niet zo geweldig. Niet dat het een slecht deel was maar om de een of andere reden kreeg het me niet zo te pakken als 7 en 8. En wat ik echt miste bij deel 9 was een spectaculaire final boss fight(miste ik trouwens ook bij deel 10).
Veel beterquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ohw jee, heb ik nu twee FFVIII fans aan mn broek hangen?![]()
Nou, ik ken een aantal mensen persoonlijk die 8 minder vonden dan 7 en 9, zo beter?
Dan zal ik verder niets zeggen over de rest van de wereld
Ik ken zelf ook mensen die 8 niet goed vonden, maar ken er ook netzo veel die 9 niet veel aan vonden(maar 7 vonden ze allemaal geweldigquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ohw jee, heb ik nu twee FFVIII fans aan mn broek hangen?![]()
Nou, ik ken een aantal mensen persoonlijk die 8 minder vonden dan 7 en 9, zo beter?
Dan zal ik verder niets zeggen over de rest van de wereld
Dat sowiesoquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:43 schreef MeZZiN het volgende:
Het is mij wel duidelijk geworden gewoon 7 - 8 -9 - enz gaan spelen is het makkelijkst
Ik merk het . Ben nog een PS Noobquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:59 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Dat sowieso.. De meningen over alle delen zijn een beetje uiteenlopend. Maar als je van RPG's houd is ieder deel minstens het proberen waard
Onzin trouwens, de soundtrack is gewoon goed en Kiss me goodbye is fantastisch!!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:28 schreef BMH het volgende:
Voor de fans
Prachtig..
Jammer dat de soundtrack van FFXII geen enkel geweldig liedje kent
Dat laatste deel baart me een beetje zorgen ... Slechter game qualiteit naar beneden.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:28 schreef Ixnay het volgende:
[afbeelding]
Komt ie in 2007 al uit, zo vlak na XII?
Precies heb je geen internet dan kan je het speel ook niet goed spelen omdat er weer een bug je pad blokeerdquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:23 schreef Diablos79 het volgende:
Ook erg handig al die patches(tegen bugs) voor de mensen die hun console niet op internet aansluiten.
Het is natuurlijk nog beter als je begint bij deel 1 en je zo omhoog werkt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:43 schreef MeZZiN het volgende:
Het is mij wel duidelijk geworden gewoon 7 - 8 -9 - enz gaan spelen is het makkelijkst
Ben begonnen met 1 (op de GBA)quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:25 schreef chibibo het volgende:
[..]
Het is natuurlijk nog beter als je begint bij deel 1 en je zo omhoog werkt.
O kolere ja, ik heb dan wel VII nu thuis liggen maar heb geen PS1 memorycardquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:04 schreef PrinceLu het volgende:
Inderdaad uitkijken, PS1 spellen hebben een PS1 memorycard nodig! Ik zou niet beginnen met 8, eigenlijk, maar gewoon lekker met 7. Veel makkelijker in te komen.
Gewoon je ps2 niet meer uitzetten. En neit doodgaan. Probleem opgelost.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O kolere ja, ik heb dan wel VII nu thuis liggen maar heb geen PS1 memorycard
Dit zag je al aankomen bij de Xbox. Hoeveel games zijn daar wel niet op uitgekomen die gewoonweg niet af waren.. Na een paar maand kwamen er patches die de bugs fixten.. Of soms niet (splinter cell 2).quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:53 schreef MeZZiN het volgende:
[..]
Dat laatste deel baart me een beetje zorgen ... Slechter game qualiteit naar beneden.![]()
Dat wordt nog eens wat. Patches voor console gameshoe verzin je het
We moeten onze borst maar nat maken want er komen meer en meer buggie games op de markt gewoonweg omdat er te weinig tijd aanwordt besteed.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:57 schreef BMH het volgende:
[..]
Dit zag je al aankomen bij de Xbox. Hoeveel games zijn daar wel niet op uitgekomen die gewoonweg niet af waren.. Na een paar maand kwamen er patches die de bugs fixten.. Of soms niet (splinter cell 2).
Precies ben ik blij dat op de cube maar 512 MB op kan dus daar gaan niet veel patches op.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:08 schreef ethiraseth het volgende:
Vind het wel degelijk een slechte ontwikkeling. Doordat het onmogelijk was een consolespel te patchen moest een spel altijd wel zo goed als bugvrij zijn, iets wat een groot voordeel was t.o.v. pc games. Nu kunnen developers gewoon lui worden en doen wat die knakker zegt: lekker bugs door consumenten laten opsporen en dan pas fixen. En als zelfs een toch gerespecteerde ontwikkelaar als S-E dat zegt is dat geen goed teken.
Leuk artikel, maar ik kon het niet nalaten wat 'correcties' te plaatsen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 00:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
FOK! blikt terug: Final Fantasy
Ik zag het jaquote:Op zondag 20 augustus 2006 17:34 schreef chibibo het volgende:
[..]
Leuk artikel, maar ik kon het niet nalaten wat 'correcties' te plaatsen.
FF6 blijft ook mijn persoonlijke favoriet.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:01 schreef chibibo het volgende:
[afbeelding]
Ik krijg nog steeds kippenvel bij deze openingsscene.
Leuk weetje: het lijkt erop dat de makers van FF6 geinspireerd zijn geweest door de opera Le Nozze di Figaro van Mozart: de achternaam van twee hoofdrolspelers (en het kasteel dat ze bewonen) is Figaro, er zit een opera-scene in het spel, en net als in het werk van Mozart, heeft elk belangrijk karakter in het spel een eigen muzikaal thema.
Netjes Gijs,........ heerlijk al die info bij elkaarquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 00:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
FOK! blikt terug: Final Fantasy
Ach, het zijn maar kleine details. Belangrijker is dat het artikel in zijn geheel gewoon goed is, en dat is het!quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik zag het jaEn ik maar denken dat ik alles wel zo'n beetje had
Jij hebt hem gegamed he.... vertel eens.... is het een waardig FF deel?quote:Op vrijdag 1 september 2006 18:39 schreef Diablos79 het volgende:
Word wel een keertje tijd dat de US versie uitkomt, wil hem nu wel eens in het engels spelen
Ik vind van wel, mijn spel van 2006quote:Op vrijdag 1 september 2006 18:49 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Jij hebt hem gegamed he.... vertel eens.... is het een waardig FF deel?
Verdommequote:Op vrijdag 1 september 2006 19:32 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ik vind van wel, mijn spel van 2006
De gameplay is best anders dan andere FF delen doordat alles realtime is(en geen random battles)maar het voelt ook wel weer vertrouwd. Grafisch is het spel echt het toppunt van de PS2, animaties zijn bijzonder goed en de lipsync(iedergeval in de jap versie) is erg goed gedaan. En het is ook groot spel, ik heb 90 uur gespeeld en nog lang niet alles gedaan. Ik denk dat de mainquest wel een uurtje of 60+ in beslag neemt en dan zijn er echt nog een hele boel sidequest die je kunt doen(onderandere alle espers halen). En ik denk dat menig FF fan een warm gevoel krijgt van de muziek die je hoort wanneer het titel scherm verschijnt en bij het savegame menu![]()
Turn-based is weg ja, maar eigenlijk is het een combinatie van ATB en realtime movementquote:Op vrijdag 1 september 2006 19:39 schreef BMH het volgende:
Eindelijk stappen ze af van dat godsgruwelijk gedateerde turn based vecht systeem
Het 20 jaar oude boter kaas en eieren uit een menuutje tactiek gaat nu dan eindelijk verdwijnen![]()
I'm hyped!
Als het maar iets is. Die passieve gameplay van klassieke japanse RPG's ben ik zat.quote:Op vrijdag 1 september 2006 19:51 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Turn-based is weg ja, maar eigenlijk is het een combinatie van ATB en realtime movement
Import reviews zeggen van wel maar ik hoop zeer zeker met je meequote:Op vrijdag 1 september 2006 19:57 schreef BMH het volgende:
[..]
Nu nog hopen dat het spel een goed verhaal heeft met leuke en diepe characters.. En geen FFX(-2) zooi
Wat bedoel je met niet x axis aanpassen? Als je het over de camera hebt die kun je iedergeval wel gewoon vrij bewegen in het spel.quote:Op vrijdag 1 september 2006 19:50 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Verdomme![]()
Ja realtime battles... ik merkte het al in de demo.... echter,... in de demo kon ik de x axis niet aanpassen (links en rechts)..... kan dat in het spel wel?
Rechter stick naar rechts bewegen om het beeld naar rechts te draaien en vica versaquote:Op vrijdag 1 september 2006 20:08 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met niet x axis aanpassen? Als je het over de camera hebt die kun je iedergeval wel gewoon vrij bewegen in het spel.
Sommige mensen hebben de camera liever andersom : stick naar rechts, camera draait naar links... en andersom..quote:Op vrijdag 1 september 2006 20:26 schreef Diablos79 het volgende:
Ja dat kan, je hebt totale controle over de camera.. Maar dat had je in demo toch ook?
quote:Op vrijdag 1 september 2006 19:32 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ik vind van wel, mijn spel van 2006
De gameplay is best anders dan andere FF delen doordat alles realtime is(en geen random battles)maar het voelt ook wel weer vertrouwd. Grafisch is het spel echt het toppunt van de PS2, animaties zijn bijzonder goed en de lipsync(iedergeval in de jap versie) is erg goed gedaan. En het is ook groot spel, ik heb 90 uur gespeeld en nog lang niet alles gedaan. Ik denk dat de mainquest wel een uurtje of 60+ in beslag neemt en dan zijn er echt nog een hele boel sidequest die je kunt doen(onderandere alle espers halen). En ik denk dat menig FF fan een warm gevoel krijgt van de muziek die je hoort wanneer het titel scherm verschijnt en bij het savegame menu![]()
Denk ik ook.quote:Op vrijdag 1 september 2006 21:47 schreef Ixnay het volgende:
Ik kan je ook nu al vertellen dat het later bij deel 17 ofzo terug gaat komen.
XIII en XIII versusquote:Op zaterdag 2 september 2006 09:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
We zitten nu FFXII te hypen, maar ik doe ff een klein hypeje voor XIII tussendoor:
INGAMESCREENSHOTS:
[afbeelding]
[afbeelding]
Laat me raden, zonder te lezen zeg ik: One Winged Angel. Achterlijke fanboys.quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:07 schreef chibibo het volgende:
De Final Fantasy soundtrack top 10 van IGN. Redelijk voorspelbaar, maar wellicht leuk om te lezen.
Mwoah, ik vind OWA het meest overgewaarde stuk muziek van FF, dat voornamelijk teert op het feit dat het als eerste gebruik maakt van echte zang. Er zijn, over de gehele FF-reeks genomen, genoeg nummers die mooier en beter zijn.quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:20 schreef Diablos79 het volgende:
One-winged Angel verdiend ook wel om op één te staan, gaf echt een super sfeer aan het laatste gevecht in FF7.
Dan heb je zeker nooit FF V gespeeld? Die heeft ook een job class systeem.quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:27 schreef mini-lellan het volgende:
X-2 zoog dus zo hard![]()
echt waar ik bedoel die baatle-system was zwaar klote.
maar X daarintegen![]()
Klopt, Aeris's Theme is mooier, maar toch is OWA een beetje bijzonder. Toen der tijd was je alleen leuke midi duutjes gewend en dan opeens zoiets bij een eindbaas was wel speciaal. En ik moet zeggen dat de versie van OWA op de Reunion soundtrack staat wel uiterst vet is, en de versie van FF7AC erg ruigquote:Op zaterdag 2 september 2006 17:32 schreef chibibo het volgende:
[..]
Mwoah, ik vind OWA het meest overgewaarde stuk muziek van FF, dat voornamelijk teert op het feit dat het als eerste gebruik maakt van echte zang. Er zijn, over de gehele FF-reeks genomen, genoeg nummers die mooier en beter zijn.
Da's waar; toen ik OWA voor het eerst hoorde was ik ook compleet overdonderd. Maar het nieuwe is er voor mij persoonlijk intussen wel af.quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:37 schreef Diablos79 het volgende:
Klopt, Aeris's Theme is mooier, maar toch is OWA een beetje bijzonder. Toen der tijd was je alleen leuke midi duutjes gewend en dan opeens zoiets bij een eindbaas was wel speciaal.
Ik moet toegeven dat de AC versie wel heel goed is ja.quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:37 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Klopt, Aeris's Theme is mooier, maar toch is OWA een beetje bijzonder. Toen der tijd was je alleen leuke midi duutjes gewend en dan opeens zoiets bij een eindbaas was wel speciaal. En ik moet zeggen dat de versie van OWA op de Reunion soundtrack staat wel uiterst vet is, en de versie van FF7AC erg ruig.
quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:19 schreef Diablos79 het volgende:
Ik ben sowieso wel een fan van game-soundtracks, en Sqaure-enix games hebben vaak erg goede soundtracks. FF7 en 8 zijn beide erg goed, Xenogears, Vagrant Story en Chrono Gross Trigger hadden ook hele vette soundtracks. En die van FF12 is maar matig (te weinig cues).
Fanboysquote:Op zaterdag 2 september 2006 17:15 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Laat me raden, zonder te lezen zeg ik: One Winged Angel. Achterlijke fanboys.![]()
Xenogears was zoooo goed... niet alleen het spel maar idd die OST.... Dat geldt ook voor CC.... uber tracks!quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:19 schreef Diablos79 het volgende:
Ik ben sowieso wel een fan van game-soundtracks, en Sqaure-enix games hebben vaak erg goede soundtracks. FF7 en 8 zijn beide erg goed, Xenogears, Vagrant Story en Chrono Gross hadden ook hele vette soundtracks. En die van FF12 is ook zeker niet onaardig.
Beetje vaag dat Xenogears nooit in europa is uitgebracht. Toch zeker een van de beste RPG's die ik heb gespeeld.quote:Op zondag 3 september 2006 09:49 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Xenogears was zoooo goed... niet alleen het spel maar idd die OST.... Dat geldt ook voor CC.... uber tracks!
Bij mij is het idd FFVII, Chrono Cross en Xenogears..... durf er echter niet een volgorde aan te gevenquote:Op zondag 3 september 2006 11:43 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Beetje vaag dat Xenogears nooit in europa is uitgebracht. Toch zeker een van de beste RPG's die ik heb gespeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |