Ik ben de laatste paar dagen eens hier in de stad aan het kijken of er geschikte appartementen voor me zijn. Ik had met iemand een afspraak gemaakt en stond rond het middaguur bij de voordeur aan de bel te jengelen. Dit uiteraard alvorens ik m'n fiets op het hoekje had geparkeerd en het sleuteltje netjes van het slot ontdaan had.
De deur werd niet voor mij geopend. Uit nieuwsgierigheid deed ik 't klepje van de brievenbus open, waaruit ik een hoop geschreeuw opving. Te horen aan de woorden 'blikjes', 'teringkind' en 'bier' had Timmie het een en ander met de blikjes bier van Rijn uitgespookt. Ik liep maar even achterom, waar een raam gevestigd was met daarin toch wel een paar fikse sterren. Ineens hoor ik een hoge jongensgil gevolgd door het geluid van een doorspoelende WC.
De maat was hierdoor voor mij toch wel aardig vol:
![]()
Dat appartement hoefde ik al niet meer, en ik liep daarom maar met trillende mondhoekjes terug naar de plek waar ik mijn fiets had neergezet. Mijn fiets was weg, gejat of geleend, maar er stond wel een scooter. De scooter werd dan maar als voertuig benut om thuis te komen. Vlak voordat ik de straat goed en wel uit was gereden hoorde ik nog iemand even heel hard vloeken...