abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71400305
We zouden gisteravond naar z'n concert gaan, maar mijn vriendin was moe en ik vind zijn muziek toch niet zo bijzonder en zijn dus maar thuis gebleven.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_71400591
Die man schijnt live juist erg goed te zijn!
Ben er bij hoor in paradiso
pi_71403084
Live staat hij in elkaar gekrompen voorover buigend wat te rauw to murmelen vooral. Hoop dat dat inmiddels anders is dan!
pi_72087590
know'm sayin?
word? word.
  FOK!fotograaf zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:21:39 #280
159915 -Menn0-
MNO
pi_72090502
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:20 schreef brushaway het volgende:
Live staat hij in elkaar gekrompen voorover buigend wat te rauw to murmelen vooral. Hoop dat dat inmiddels anders is dan!
Klinkt nog net zo kut
,,/
pi_72096425
Nog een, akoestisch Trick of the Trade

http://www.nubijlage.nl/l(...)ie-paolo-nutini.html
know'm sayin?
word? word.
pi_72118042
Candy !!
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  vrijdag 6 november 2009 @ 12:30:00 #283
123170 alors
zlata1234
pi_74449576
Nu live op BBC Radio 1 in de Live Lounge. Over een paar minuten Pencil Full of Lead en daarna een cover.

En nog een weekje tot Paradiso
know'm sayin?
word? word.
pi_74495687

Gisteren in Live Lounge, cover van MGMT's Time To Pretend
know'm sayin?
word? word.
pi_74692042
Nog mensen heengeweest gisteravond?

Eerste keer Paradiso voor mij, wat mooi maar kleiner dan ik had gedacht. Niet negatief hoor, hoe kleiner hoe beter. Veeeeel meisjes Had ik wel gedacht, maar toch de verhouding liep behoorlijk scheef. Het eerste voorprogramma vond ik echt tof, Will and The People, wat een helden Tweede vond ik persoonlijk wat minder, een beetje gewoontjes, kwalitatief wel goed.
En toen Paolo, ik vond het echt supergoed! En hij deed Time To Pretend
Ik had het idee dat veel mensen de cover van Calexico, Alone Again Or niet kenden, maar ik vond hem echt tof Goed stel muzikanten eromheen ook Jammer dat hij Tricks of the Trade maar zo half deed. Maar verder vond ik elk nummer stuk voor stuk goed Absoluut voor herhaling vatbaar
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:22:15 #286
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_74697427
Ik was ook in Paradiso gisteravond! Hij had volgens mij al aardig wat gedronken voordat hij het podium op kwam. Heb hem een tijdje geleden in Bournemouth gezien, toen stond ie een stuk steviger op het podium. Hij was nu veel losser, wat ik wel erg leuk vond. Maar hey, een 22-jarige op vrijdag in Amsterdam, geef hem eens ongelijk! Geweldig hoe hij met Time to pretend gewoon de tekst meenam het podium op! Wat een stem heeft die kerel, en wat een gevoel legt hij in zijn teksten! Echt super! En de band is gewoon een genot om naar te kijken. Wat hebben die een lol op het podium!
Volgende keer ben ik er ook weer bij!
pi_74708508
Recensie van Oor.nl

› PAOLO NUTINI: LEGENDE IN DE MAAK :: 14-11-2009

Maanden geleden, toen half Nederland nog op vakantie was, gingen de laatste kaarten voor het concert van de 22-jarige Paolo Nutini al over de toonbank. Even daarvoor verscheen zijn tweede album Sunny Side Up, waarop de zanger zichzelf en de muziekgeschiedenis opnieuw uitvond. De jonge Schot bewees vervolgens op Lowlands dat het New Shoes-tijdperk definitief voorbij was: met een kundige, aanstekelijk enthousiaste band blies hij de Alpha omver. Het optreden van vanavond in de hoofdstedelijke popkerk Paradiso is nog vele malen beter. Hier is een legende in de maak.

Met een goed opkomstnummer is de avond al bijna geslaagd, moeten Nutini en co. gedacht hebben. I Love You Baby van Frankie Valli benadert in dat licht de perfectie, vooral als de eerste vijf rijen voor het podium door hongerige tienermeisjes bevolkt zijn. Nutini hoeft vervolgens alleen maar z’n gezicht te laten zien om ook de rest van de zaal gek te krijgen. Vanaf opener 10/10 is duidelijk waarvoor hij en zijn band zijn gekomen: plezier maken. Met elkaar en met het publiek.

Nutini oogt fit en, in zijn keurige pantalon en dito overhemd, slanker dan op Lowlands. Hij zingt nog altijd in zijn karakteristieke voorovergebogen pose, maar komt steeds vaker overeind. Zijn band lijkt een goede invloed op hem te hebben; niet alle aandacht gaat meer naar hem uit. Hij heeft ademruimte. Bovendien geeft het nieuwe materiaal – dat heen er weer springt tussen singer-songwriter, ragtime, ska, pop en meer – hem de gelegenheid om een enorm gevarieerde set te spelen. Na Candy volgt bijvoorbeeld het akoestische intermezzo Chamber Music, dat weer gevolgd wordt door het luid meegezongen These Streets.

De prachtig uitgevoerde folkballad Worried Man (‘It takes a worried man to sing a worried song’) blijkt vervolgens de opmaat tot een feestkwartier c.q. een reis door de muziekgeschiedenis. Funky Cigarette, Coming Up Easy, Pencil Full Of Lead, Down in Mexico en Sleepwalking – één voor één schoten in de roos. Met name de ragtime van Pencil Full Of Lead krijgt luide bijval. Na een nauwelijks herkenbare versie van New Shoes volgt alwéér een hoogtepunt: de geniale tranentrekker No Other Way, door Nutini vanuit zijn tenen gezongen. Wie hierbij niets voelt, is geen mens.

Achttien nummers en negentig minuten later komt er met Jenny Don’t Be Hasty een einde aan de reguliere set. Het zeurderige Tricks Of The Trade, op Sunny Side Up ook al een vervelende stoorzender, is snel vergeten als de band MGMT’s Time To Pretend inzet. Grappig hierbij is dat Nutini de tekst van een blaadje leest en grote delen overslaat of vol brabbelt. Na zo’n geweldige avond is dit geklungel hem vergeven. Zeker als Last Request de afsluiter is en Paradiso en masse meezingt. Paolo Nutini is hard op weg een legende te worden.

TOM SPRINGVELD

Foto's: LUUK DENEKAMP

Gezien: PARADISO, AMSTERDAM (13 NOVEMBER 2009)

Setlist:
10/10
Alloway Grove
High Hopes
Loving You
Alone Again Or (Love-cover)
Growing Up Beside You
Candy
Chamber Music
These Streets
Worried Man
Funky Cigarette
Coming Up Easy
Pencil Full Of Lead
Down In Mexico (The Coasters-cover)
Sleepwalking
New Shoes
No Other Way
Jenny Don’t Be Hasty

Tricks Of The Trade
Time To Pretend (MGMT-cover)
Last Request

http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=1209
know'm sayin?
word? word.
pi_74709761
poeh poeh, dat is een positieve review zeg Ben ook wel fan van hem geworden!!!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_74714361
Dat is idd een verbazingwekkend positieve recensie van OOR.
Dat'ie knap lazerus was heeft niemand door gehad blijkbaar?

Was een erg vette show verder; alleen net iets te veel rustige nummers in het midden van de show.
pi_74739156
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:45 schreef alors het volgende:
......
Ik had het idee dat veel mensen de cover van Calexico, Alone Again Or niet kenden.....
die ken ik ook niet van Calexico. Die is namelijk van Love
Wel een mooi nummer!
pi_74741285
Goede recensies!

OOR:
“Legende in de maak”
http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=1209

Volkskrant:

“Nutini zet popgeschiedenis naar zijn hand”
http://www.volkskrant.nl/(...)denis_naar_zijn_hand
pi_74859242
gister paolo gezien in Brussel, in een woord: wow!
...and that's the way the cookie crumbles.
pi_74916366
En nu baal ik al helemaal dat ik geen kaartjes heb geregeld
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_78637432
25 mei in tivoli oudegracht, utrecht.
dat gaat vast weer uitverkopen.
pi_78639296
En natuurlijk ook op Pinkpop dit jaar: perfecte festivalmuziek
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:23:01 #296
123170 alors
zlata1234
pi_78640820
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:02 schreef ccbaxter het volgende:
25 mei in tivoli oudegracht, utrecht.
dat gaat vast weer uitverkopen.
oeh daar moet ik heen. Pinkpop hoef ik niet zo nodig naartoe.
know'm sayin?
word? word.
pi_78783305
tvp
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  vrijdag 5 maart 2010 @ 19:45:04 #298
123170 alors
zlata1234
pi_78787508
Ook in de Oosterpoort, een dag later, eindelijk eens in de buurt
know'm sayin?
word? word.
pi_78787566
Daar hoop ik ook bij te zijn. TVP na 295 posts is misschien wat verkeerd ingeschat.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  zaterdag 6 maart 2010 @ 10:51:48 #300
123170 alors
zlata1234
pi_78808075
Tickets voor Oosterpoort zijn besteld
know'm sayin?
word? word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo