Omdat je met "HDR" veel hogere contrast verschillen aankan zie en haal je veel meer resultaat met lichtbronnen etc. in beeld zodat je donkere en lichtere gebieden hebt die je normaal niet correct belicht tegelijkertijd in een foto kan vastleggen. Denk aan tegen de zon in fotograferen of iets dergelijks..quote:Op zondag 31 december 2006 13:31 schreef CrazyCharlie het volgende:
Eindelijk tijd om eens wat te proberen...
[afbeelding]
Niet echt een overtuigend resultaat vind ik zelf....
Ik lees dat je uit 1 Raw bestand een HDR kan maken, iemand een linkje naar een duidelijke omschrijving?
CC
Prachtigquote:Op vrijdag 29 december 2006 19:16 schreef Bramvo het volgende:
Ben vanmorgen ook op pad geweest, ben zelf niet zo van het kunstzinnige van ToneMapping maar wel van het bereiken van contrasten die je met een enkele foto niet vast kan leggen.
[[url=http://www.bramvo.net/gallery2/d/7029-2/Frame_IMG_0542_0_1.jpg]afbeelding][/url]
Klik op de foto voor de rest..
Grtn,
Bram.
In jpg zou mooi zijn.quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:55 schreef X-fi het volgende:
Prachtige foto's zeg, hulde! Ga het nu eens met mijn D50 proberen. Kijken wat ik kan doen voor de eerste test... Foto volgt
[ e d i t ]
Ik heb net wat geprobeerd. Maar in wat voor bestand moet ik hem opslaan?
Je moet eerst tonemapping doen, dan kan je hem opslaan als jpg normaal gezien.quote:
bedanktquote:Op donderdag 4 januari 2007 22:14 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Je moet eerst tonemapping doen, dan kan je hem opslaan als jpg normaal gezien.
Dat kan wel, dat heeft iemand hier al eens uitgelegd. Ik weet niet meer wie. Maar dat was best nog lastig geloof ik. Hij deed het in photoshop, eerst de foto's in lagen over elkaar zetten en richten, dan croppen en dan weer apart opslaan geloof ik.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:05 schreef X-fi het volgende:
[..]
bedanktIs het mogelijk om één foto iets meer naar links te leggen zodat het past en geen bewegend iets is?
geen idee. er is een photoshop plugin, maar ik weet niet of die in PE draait...quote:Op woensdag 17 januari 2007 23:26 schreef Daboy het volgende:
Zit HDR ook in photoshop elements of is er een addon om het toch in elements te krijgen?
tx, heb een nieuwe photomatix, en ineens kan ik ook mijn RAWs inlezenquote:Op woensdag 17 januari 2007 23:04 schreef freud het volgende:
Zeer netjes HDR meister!
Nee, zit er niet in. Ik heb er ook geen add-on voor kunnen vinden. Maar Photomatix werkt prima. Ik converteer ze vanuit RAW naar JPG in Elements (4) en dan Photomatix in om te HDRren.quote:Op woensdag 17 januari 2007 23:26 schreef Daboy het volgende:
Zit HDR ook in photoshop elements of is er een addon om het toch in elements te krijgen?
HDR van 1 bestand, hoe doe je dat dan.quote:
Vanuit 1 RAW bestand maak je 2 of 3 (of meer) jpg's met verschillende belichtingen (-1.5, 0, +1.5) die save je en dan laat je ze mergen in Photomatix.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:04 schreef Dutch50 het volgende:
[..]
HDR van 1 bestand, hoe doe je dat dan.
Ik dacht dat een HDR-foto altijd gemaakt werd door het samenvoegen van 2 of 3 foto's ?
De Photomatix die ik heb leest je RAW in en doet dat automagisch voor je. (versie 2.3.1. en hoger)quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:37 schreef laBaguette het volgende:
Vanuit 1 RAW bestand maak je 2 of 3 (of meer) jpg's met verschillende belichtingen (-1.5, 0, +1.5) die save je en dan laat je ze mergen in Photomatix.
cool, dat scheelt een hoop werk. Die gaan we dan dit weekend eens downloaden. Thx.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:14 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
De Photomatix die ik heb leest je RAW in en doet dat automagisch voor je. (versie 2.3.1. en hoger)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |