quote:
En even speciaal voor dahei: ik ben zeker geen voorstander van dieren verkopen via FOK! echter het beleid is dat het wel mag.
Dat houdt in dat ik (en MrWes) zeer streng opletten op wat er aangeboden word en dat er indien nodig word opgetreden.
Echter tot dusver zijn er bij mijn weten geen topics gesloten omdat er mensen op een legale en ethisch verantwoordde reden cq manier hun huisdier een beter huis proberen te geven.
Ik denk dat ik het van de week verkeerd heb gelezen in de faq, want ik meen te hebben gezien dat er iets stond van "het mag hier niet en ook niet in vraag en aanbod".
Wat ik niet snap is het wel mag in dit forum en niet in vraag en aanbod. Mogen computers dan alleen in "Digitaal" aangeboden worden en auto's in "Planes, Trains & Automobiles" ? Ik snap de logica niet...
Ook ik ben geen voorstander van het verkopen/weggeven van dieren. Ik heb helaas al te vaak om me heen gezien dat mensen al 3 cavia's, een kat en een konijn hadden en daar dan een "lief jong hondje" bij namen. Na een tijdje is het hondje een hond geworden en wordt deze gedumpt.
Een hoop mensen realiseren zich niet dat ze een dier moeten verzorgen tot zijn dood (een allergie daargelaten) bij een kat of hond is dit al snel 10 tot 20 jaar en dat is best een lange tijd.
Daarnaast zag ik al een opmerking hier staan van "Ik wil hem wel als hij gratis is", daar moet de TS nooit aan beginnen. Een hond kost geld en het is bewezen dat als men een redelijk bedrag heeft betaald voor een dier dat men er beter voor zorgt. Het is immers geen "weggooiproduct" meer.
Geef een dier dus nooit gratis weg en vraag er gewoon een goede prijs voor. Willen ze dit niet betalen, verkoop het dan niet!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt