abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 juli 2006 @ 16:59:32 #1
123633 rfburen
Crackdown rules...
pi_40325975
Aangezien er op GoT geen Klussen en Wonen topics zijn kijk ik vaak op het FOK! Forum.
Zodoende... Nu mijn vraag:

De vorige bewoner van mijn (koop)huis heeft een ombouw om de meterkast gebouwd die ik totaal niet mooi vindt. (Zie foto's)

Foto 1: Hier zie je de complete ombouw met de deurtjes open.

Foto 2: Hier zie je de bovenkant van de ombouw met binnenin de elektrameter en de groepenkast.

Foto 3: Hier zie je onderkant van de ombouw met binnenin de gasmeter. Hieronder zit nog een luik en daaronder de watermeter en de KPN kabel enzo...

IWat wil ik: Een complete nieuwe ombouw voor de meters maar die moet nog wel op een bepaalde manier eraf te halen zijn want onder de vloerbedekking zit een luik met daaronder de watermeter en het ISRA punt. En de huidige ombouw is ten eerste verrotte lelijk en het is ook nog eens in erg zwaar hout uitgevoerd (qua gewicht dan) Deze ombouw is er in drie delen af te halen en dat is opzich wel te doen maar echt handig is het niet...

Ik ben zelf al heel wat aan het piekeren geweest en websites en folders etc nageplozen voor leuke ideeen maar nog niks gevonden. Er zijn ook natuurlijk geen meterkast ombouw kasten te koop in de detailhandel. Ik heb zelf al wel aan schuifdeuren zitten denken maar dan zit je met de brievenbus en de trap begint links van die lage kastjes

Aangezien er in dit Klussen en Wonen forum vast wel heel veel creatieve geesten rondlopen wil ik jullie vragen of er iemand een leuk idee heeft voor dit . Die kastjes links van de ombouw mag ook iets nieuws voor komen. Kapstok zou ik graag daar willen houden..

Ik nodig jullie hier bij uit om een creatief idee uit te denken.. Ik denk natuurlijk ook verder want het moet niet zo zijn dat ik jullie aan het werk zet en zelfs niks doe..

Alvast bedankt,
  zondag 30 juli 2006 @ 17:14:13 #2
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_40326409
Wat ziet dat er chaotisch uit Ik kan me voorstellen dat je daar iets aan wilt doen. Gewoon een beetje met MDF knoeien geen optie?
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  zondag 30 juli 2006 @ 17:20:01 #3
123633 rfburen
Crackdown rules...
pi_40326564
Chaotisch ? Ja best wel. Die ikea kastjes heb ik er tijdelijk naast gezet maar vind ik ook niks.
Tuurlijk is een beetje met MDF knoeien een optie maar dan moet je wel iets van idee in je hoofd hebben wat je gaat bouwen. Zomaar wat planken aan elkaar spijkeren kan iedereen.
Ik heb gewoon nog geen goed idee gehad en dacht wie weet zitten er creative minds hier op Fok..
  zondag 30 juli 2006 @ 17:20:12 #4
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_40326572
Hmmm voor iemand van GoT zou je toch kunnen verwachten dat ie op z'n minst ff de foto's goed draait
[b]www.berryblueeyes.nl [/b][b]Berry Blue Eyes[/b].
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
  zondag 30 juli 2006 @ 17:25:47 #5
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_40326741
Dat raam naast de deur eruit slopen, dichte kast in de hoek bouwen, bakje erin voor de post en klaar is rfburen
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_40326814
Waarom maak je niet 1 geheel van meterkast met kapstok? En dus ook het spul wat onder je kapstok ligt? Op die manier valt het ook minder op dat het een meterkast is en ziet het er ook niet uit als een rommelig geheel van een aantal dingen bovenop en naast elkaar.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zondag 30 juli 2006 @ 17:41:13 #7
123633 rfburen
Crackdown rules...
pi_40327181
Zo de foto's zijn goed gedraaid. Tot nu toe hebben jullie wel aardige ideeen maar niet gelezen dat de kast verwijderbaar moet blijven omdat eronder de vloer nog een watermeter zit en de kraan om het buitenkraantje dicht te draaien i.v.m vorst. Een dichte kast in de hoek had ik ook al bedacht maar ik ben er nog niet uit hoe de kast verwijderbaar blijft. Iets met wieltjes heb ik ook aan zitten denken maar nog niks concreets...
pi_40327257
Is er geen mogelijkheid om het toegangsluik voor de watermeter te bereiken in de kast (als je die zou maken)?
  zondag 30 juli 2006 @ 17:51:18 #9
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_40327440
Ik zou er één kast van maken, het raam ten spijt.
Ga doorrrrrr!
  zondag 30 juli 2006 @ 17:59:09 #10
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_40327648
quote:
Op zondag 30 juli 2006 17:41 schreef rfburen het volgende:maar niet gelezen dat de kast verwijderbaar moet blijven omdat eronder de vloer nog een watermeter zit en de kraan om het buitenkraantje dicht te draaien i.v.m vorst.
Hoe gaat dat nu in zijn werk dan?, want nu ziet het er ook niet echt verwijderbaar uit.

Het idee om er 1 geheel van te maken lijkt me niet zo heel erg slecht, je zou van het berijkbare gedeelte iets kunnen maken wat je open kunt klappen in zijn geheel, als in een soort van vouwbare deur.
[b]www.berryblueeyes.nl [/b][b]Berry Blue Eyes[/b].
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
  zondag 30 juli 2006 @ 18:04:48 #11
123633 rfburen
Crackdown rules...
pi_40327794
Nou zo gaat het in zijn werk. Eerst dat bovenste dekseltje eraf, dan de bovenopbouw (rondom de elektrameter), daarna de onderombouw, dan (gedeeltelijk) de vloerbedekking en als laatste het luik. Daarna kan ik bij de watermeter en de kraan. Het is gelukkig niet de hoofdkraan maar het zou kunnen dat ik erbij moet.
pi_40328242
  zondag 30 juli 2006 @ 18:25:12 #13
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_40328351
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:21 schreef Lucille het volgende:
[afbeelding]
Jan des Bouvrie!
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
pi_40328503
Zoek de fout in het tekeningetje.
  zondag 30 juli 2006 @ 18:38:11 #15
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_40328722
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:30 schreef Lucille het volgende:
De tweede kleerhanger zweeft.
Ga doorrrrrr!
  zondag 30 juli 2006 @ 19:03:56 #16
123633 rfburen
Crackdown rules...
pi_40329470
Op zich wel een mooi idee, maar als ik de kledinghangertjes zo hang dan is de kast gelijk best diep en dat staat vanaf buiten voor dat raam zo raar. Daarom heb ik hangertjes zo hangen als ze nu hangen. Maar daar is wel wat op te bedenken.
Ik vind het wel wat gewoontjes, ik ben op zoek naar iets speciaals....:-)
Ben ook bang dat zón grote kast heel volumineus (oftewel te groot) lijkt.
pi_40329897
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:30 schreef Lucille het volgende:
De linkerzijwand

Maar het idee is wel goed, ik snap alleen niet waar het luik precies zit. Als dat echt onder de gasmeter zit, dan is de oplossing van Lucille een hele goede.

Maar mag een meterkast wel demonteerbaar zijn? Zeker met elektra moet het iig van hout opgebouwd worden.
pi_40330217
quote:
Op zondag 30 juli 2006 19:20 schreef Marsepein het volgende:

[..]

De linkerzijwand
U gaat door voor de koelkast.
pi_40330273
Wat vind je voor stijlen mooi? Posts eens een paar foto's van de rest van je interieer (als je daar tevrden ove bent natuurlijk) of wat kamers uit advertenties / laden. En waar zit dat luik en hoe groot is dat ongeveer en hoe breedt is de ruimte bij je meter kast?

@Marsepein mag demontabel zijn, de vereiste is dat bij vochtdoorslag van uit de muur of condenstatie op de muur er geen water in de groepenkast zelf kan komen en dat het beschermt is tegen het er af lopen van b.v. de meter.
pi_40330274
quote:
Op zondag 30 juli 2006 19:03 schreef rfburen het volgende:
Op zich wel een mooi idee, maar als ik de kledinghangertjes zo hang dan is de kast gelijk best diep en dat staat vanaf buiten voor dat raam zo raar.
Je kan de diepte toch gelijk houden aan de diepte die je nu ook al hebt?
  zondag 30 juli 2006 @ 19:56:56 #21
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40330764
quote:
Op zondag 30 juli 2006 19:03 schreef rfburen het volgende:
Op zich wel een mooi idee, maar als ik de kledinghangertjes zo hang dan is de kast gelijk best diep en dat staat vanaf buiten voor dat raam zo raar. Daarom heb ik hangertjes zo hangen als ze nu hangen. Maar daar is wel wat op te bedenken.
Ik vind het wel wat gewoontjes, ik ben op zoek naar iets speciaals....:-)
Ben ook bang dat zón grote kast heel volumineus (oftewel te groot) lijkt.
Je kunt in het vak ook een "normale" kapstok hangen ipv kleerhangers.

Ik denk dat de oplossing van Lucille de best passende oplossing is. Buiten dat ik het vrij eenvoudig te fabriceren.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 30 juli 2006 @ 20:11:27 #22
123633 rfburen
Crackdown rules...
pi_40331151
Ik zat in de ikea gids te kijken en daar staat een pax vikedal kast in van 37 cm diep, 100 cm breed en 236 cm hoog. Die lijkt me opzich hier wel passen alleen zit met die stomme brievenbus daar kan dan geen post meer door. En om nou een stuk uit de kast te zagen is ook een beetje raar. En de brievenbus kan niet verhuizen naar de deur want er is te weinig hout tussen de twee stukken raam. Zie foto 1. Iemand een goed idee daarvoor...??
pi_40331256
Voor de brievenbus kun je een buitenbus overwegen
  zondag 30 juli 2006 @ 20:16:38 #24
123633 rfburen
Crackdown rules...
pi_40331300
Het luik is ongeveer 40 bij 40 denk ik . Het luik zit precies onder de gasmeter en ik zal daarvoor in een stuk vloerbedekking moeten gaan snijden want ik heb nu geen zin met deze warmte om die hele kast uit elkaar te halen.
De bovenkast is iets van 35 cm diep en de onderkast iets van 50 maar de gasmeter is maar +/- 33 cm diep dus de onderkast kan een stuk minder diep.
  zondag 30 juli 2006 @ 20:32:31 #25
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40331788
quote:
Op zondag 30 juli 2006 20:16 schreef rfburen het volgende:
Het luik is ongeveer 40 bij 40 denk ik . Het luik zit precies onder de gasmeter en ik zal daarvoor in een stuk vloerbedekking moeten gaan snijden want ik heb nu geen zin met deze warmte om die hele kast uit elkaar te halen.
De bovenkast is iets van 35 cm diep en de onderkast iets van 50 maar de gasmeter is maar +/- 33 cm diep dus de onderkast kan een stuk minder diep.
Zoals Marsepein al zegt is een buitenbus een leuke oplossing

Ik zou zelf de onderkast dieper maken dan het bovengedeelte. Dan krijg je namelijk een mooi randje waar je dingen op kunt leggen. En dan worden de kastjes (duh....logisch) dieper waardoor schoenen e.d. er in passen. Met 33 cm kan dat krap worden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')