abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40257781
Al een aantal dagen achter elkaar heb ik behoorlijk buikpijn...
Ik heb geen andere dingen gegeten dan normaal.
Met lopen voel ik het ook nog.
Ik ben niet misselijk, en ik heb ook niet over gegeven.
Mijn vraag; kan het misschien zijn dat ik blinde darm ontsteking heb of komt het door het warme weer?
  † In Memoriam † vrijdag 28 juli 2006 @ 01:22:09 #2
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40258237
"Als ik hier druk, doet het dan pijn?"

Met ander woorden, hoe moeten wij dat nu weten? Een blindedarmontsteking is trouwens meestal (meestal, niet altijd) acuut en niet iets waar je meerdere dagen mee kunt rondlopen. Dus een buikgriep oid ligt meer voor de hand.

Maar dat is puur giswerk en dus zonder waarde. Als je last hebt en het niet kunt plaatsen, gewoon even naar de huisarts morgen.
pi_40258414
nee
pi_40258417
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 01:27 schreef Furious het volgende:

[..]

Ik geloof daar niet in hoor!
Wacht maar af, het kan niet lang meer duren.
pi_40258419
Oja, ik wil je niet bang maken maar ik dacht ook dat er niets aan de hand was toen ik dat had, maar na 4x kotsen is m'n blinde darm geperforeerd en moest ik met spoed geopereerd worden.

En die pijn is hels.
Ik post om het posten.
pi_40258468
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 01:29 schreef Furious het volgende:
Oja, ik wil je niet bang maken maar ik dacht ook dat er niets aan de hand was toen ik dat had, maar na 4x kotsen is m'n blinde darm geperforeerd en moest ik met spoed geopereerd worden. [afbeelding]

En die pijn is hels.
dat ken ik.
pi_40259392
Zit de pijn rechtsonderin? Doet het pijn als je daar drukt? Voelt het meer als een steek in je buik dan buikpijn of kramp?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_40259405
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 01:31 schreef PsyCha het volgende:

[..]

dat ken ik.
Ik dacht overigens meer iets dat er met m'n prostaat was, dus ik hield m'n mond erover.
Ik post om het posten.
pi_40260193
Als het niet zo'n pijn doet als je drukt maar vooral als je je hand plotseling wegtrekt (loslaatpijn) zou ik maar naar de dokter gaan. Dan is de kans groot dat je idd een blindedarmontsteking hebt.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_40260240
TS ik denk dat je met deze antwoorden wel verder komt, gewoon even naar de dokter gaan
pi_40260565
Heb je koorts?
heb je "vervoerspijn" = pijn als je loopt, springt, met de auto over een vluchtheuvel gaat?
is je buik rechts onder heel erg hard? alle spieren zijn daar opgespannen?

Dan moet je inderdaad snel naar de dokter, dan heb je prijs...
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts, there's no end to what you can't do...
pi_40261550
Ik heb een paar jaar geleden op de EHBO gezeten met een mogelijke blindedarmontsteking. Had pijn rechts onderin mijn buik en werd er helemaal gek van, lag al 2 dagen dubbelgeklapt van de pijn.
Uiteindelijk konden ze niets in mijn darm vinden (na echo's enzo), maar wel een verwaarloosde urineweg-infectie. Een van de kenmerken van een blindedarmontsteking schijnt te zijn dat de pijn "wandeld" (zich verplaatst door de onderbuik) en dat deed het niet bij mij.
Kuurtje gehad en toen was de pijn weer over. Was echt gelukkig, want ze waren al een bed voor me aan het regelen om me op te nemen, ik was zo blij toen ik 's avonds thuis in mijn eigen bedje lag.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_40265976
Ik denk dat het wel een beginnende blindedarm ontsteking zou kunnen zijn, en al die symptonen, als je die hebt is de kans groot ja. Maar bijvoorbeeld bij mij, had ik vooral pijn aan de linkerkant van m'n buik, moest ik wel overgeven en een keer flauw gevallen maar de dokters vonden de pijn niet erg genoeg dus toen weer naar huis gestuurd. Maar toen 't 's avonds weer erger werd toch maar weer terug naar 't ziekenhuis, toen ook met koorts en meteen geopereerd.. Tja bij twijfel gewoon naar huisarts gaan, je kan ook doodgaan door een blindedarm ontsteking, dus voor de zekerheid maar doen zou ik zeggen.
pi_40266059
Ja dat kan.
En het kan ook zijn dat je het hebt, ondanks dat wanneer je op een bepaalde plek drukt niet vergaat van de pijn.

Ben zelf nog herstellende van mijn operatie (op vakantie uitgevoerd ook nog eens) en ik had dezelfde symptonen als jij.
Ben 4 dagen ziek geweest, alleen buikpijn, geen koorts, diarree of overgeven, toch blinde darm.
Na 4 dagen ben ik opgenomen in het ziekenhuis en met behulp van een bloedtest zijn ze er toen achter gekomen.

Mijn advies: ga naar de dokter, beter dat er achteraf niets aan de hand is, dan dat ie knapt.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 12:11:12 #15
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_40266324
Ik heb dit soort shit ook twee keer gehad. Echt een zeurende stekende pijn in dat gedeelte waar m'n blinde darm zit. Dit kwam trouwens op na het eten van vis in een vaag restaurant in Den Haag.

Ik ben toen, na een nacht wakker liggen en kronkelen, naar de huisarts gegaan omdat ik het niet vertrouwde.

Arts erop drukken; "Doet dit pijn? En dit?"
Ik: "Ehh au. Au."
Hij: "Nou, bij mensen met blindedarm mag ik vaak al bijna niet naar het plekje kijken... Volgens mij valt het wel mee. Hoe ben je hier gekomen?"
Ik: "Eh, op de fiets.."
Arts: "Oh, als je nog kan fietsen dan heb je geen blindedarmontsteking"

Volgens hem was het normaal dat je daar pijn kreeg bij irritaties van het darmstelsel. Kortom, ik werd heengezonden met het advies om een paar dagen rustig aan te doen en thee te drinken. En inderdaad duurde het een paar dagen.

Maar ga gewoon naar je huisarts. Wie weet. Waarschijnlijk drukt ie ff lekker op je buik en zegt ie hetzelfde. Maar misschien is er wel echt wat. Dus ga ga ga.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_40266481
Mag hopen dat andere huisartsen dit soort klachten serieuzer behandelen.
Ik sprong zelf ook niet tegen het plafond aan als er gedrukt werd.

Tijdens de operatie bleek waarom: de blinde darm (ontstoken) zat bij mij op een andere plaats in mijn lichaam dan bij de meeste mensen.
pi_40266799
Ik had een flink ontstoken blinde darm, maar die 'drukproef' werkte niet bij mij. Ik had aardig wat pijn, dus ik voelde het overal. Ook was het midden in mijn examens, dus hij gooide het op de boeg van examenstress. Terwijl ik totaal niet bang ervoor was. Sindsdien heb ik niet zo'n hele sterke band met dokters.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 17:35:44 #18
36666 Furious
animalist.
pi_40277432
Hoe zou het afgelopen zijn?
Ik post om het posten.
pi_40279604
ik zou wel ff naar de dokter gaan, heb vorig jaar een geperf. blinde darm gehad. tering 10 dagen in het kut ziekenhuis gelegen, was er te laat bij. binnen 2 dagen van nul pijn naar extreme pijn (lag om 5 uur zondermorgen bij de ehbo
  vrijdag 28 juli 2006 @ 19:13:37 #20
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_40279728
Ik had dat vorige week. Huisarts gebeld na 2 dagen met pijn in mijn buik/zij en beetje last van onderrug te hebben rond gelopen. Bleek bij mij (net als bij levitation ongeveer) een blaasontsteking te zijn die omhoog was geklommen. Normaal heb je dan een branderig gevoel bij het plassen en/of je denkt de hele tijd dat je moet en komt er niks, maar daar heb ik dus helemaal geen last van gehad!
Niet mieten! Door gieten!
pi_40279758
Ook vandaag weer last, maar niet de hele dag door... de ene keer voel ik bijna niets en dan weer een heleboel.
Als ik net boven m`n navel druk dan doet het pijn (misschien omdat m`n maag daar zit), en ook als ik m`n buikspieren aanspan voel ik toch echt een verschil.
Mijn eigen huisarts is momenteel op vakantie dus ik heb voor vandaag geen afspraak kunnen hebben.
Word dus maandag of later.
pi_40280649
In mijn geval was de pijn niet het ergste maar de misselijkheid Bij mij begon het 's avonds toen ik net in bed lag, ik begon me steeds beroerder te voelen. Ik heb toen midden in de nacht de huisartsenpost maar gebeld en de eikel die ik aan de lijn kreeg vond dat ik niet genoeg pijn zou hebben voor een blindedarmontsteking (hij vroeg of ik op en neer wilde springen en ik zei dat dit nauwelijks meer pijn deed), het feit dat ik elke slok water die ik nam binnen een minuut uitkotste was blijkbaar geen reden tot paniek

De volgende dag werd ik toch maar op advies van m'n eigen huisarts naar het ziekenhuis gestuurd (ondanks dat hij ook niet helemaal overtuigd was). Toen ik daar aankwam was het eerste wat ik hoorde van een verpleegster "goh, wat ben je bleek" en toch was dit geen reden om direct een dokter naar me toe te sturen. Ik heb daar daar een hele poos moeten wachten en in de tussentijd ben ik erachter gekomen dat het best mogelijk is om te kotsen als je maag leeg is . Gal spugen had ik tot dan toe alleen nnog maar in figuurlijke zin gedaan.

Uiteindelijk heb ik meerdere doktoren gezien die allemaal zeiden dat ik meer pijn en koorts had moeten hebben. Ze wilden toch het risico niet nemen en toen mocht ik eindelijk onder het mes (het vooruitzicht naar een narcose was het beste nieuws dat ik die dag heb gekregen). Toen ik op de verkoeverkamer wakker werd kwam er meteen zo'n witte jas naar me toe en gaf toe "eh ja... je blinde darm was tóch behoorlijk ontstoken" maar aangezien ik morfine had gekregen hield ik van iedereen op dat moment

Ik hoorde later van mijn vader dat hij min of meer hetzelfde mee had gemaakt, hij heeft toen de termometer tegen de verwarming gehouden om maar geopereerd te worden

[ Bericht 17% gewijzigd door McNasty op 28-07-2006 20:05:15 ]
  vrijdag 28 juli 2006 @ 22:11:09 #23
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_40284448
quote:
aangezien ik morfine had gekregen hield ik van iedereen op dat moment
Dat ken ik Toen ik kermend in een rolstoeltje het ziekenhuis werd rondgereden voor een torsiotestis (aarrrghhhhh) kreeg ik ook morfine en daarvan ging ik alleen maar grappen maken... Plotseling was ik heeel relaxed, ik voelde trouwens de pijn nog wel, maar het boeide me niet meer, heel fascinerend.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_40290595
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 22:11 schreef soylent het volgende:

[..]

Dat ken ik Toen ik kermend in een rolstoeltje het ziekenhuis werd rondgereden voor een torsiotestis (aarrrghhhhh) kreeg ik ook morfine en daarvan ging ik alleen maar grappen maken... Plotseling was ik heeel relaxed, ik voelde trouwens de pijn nog wel, maar het boeide me niet meer, heel fascinerend.
vermoedelijk heb je een spuit methadon gekregen. heb ik vorig jaar ook 2 keer gehad, en dat is echt fucking relaxt. lag te trippen in het bed. kwam een klein ventje binnen met een gebroken poot. dacht dat ie een fitnessbed had
pi_40299306
Kijk het gewoon nog even aan. Een echte appendicitis verloopt meestal anders. En ga aub niet zelf dokteren met heb ik loslaatpijn enzo. Want een leek weet dat niet. Want loslaatpijn en pijn bij het loslaten zijn 2 verschillende dingen.
Daarnaast omvat de DD van pijn in de buik meer dan een appendicitis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')