Op mijn werk hebben wij airco, waardoor het heerlijk werken is in vergelijking met veel andere bedrijven nu met deze hitte (Wel ist een nogal temperatuursverschil als je van buiten naar binnen of andersom loopt. En als je dan ook nog es door de verschillende ruimtes met verschillende temperaturen moet lopen -naar de vriezer, naar het magazijn, de winkel zelf, buiten- ist helemaal elke keer een verschil).
Behalve deze voortdurende koelere temperatuur hebben wij ook bij onze werkplek een echte airco staan, dat je dus echt de lucht voelt blazen (nee geen ventilator hehe). Maar als je daar dan vlakbij staat ist soms btje koud of moet je er van niezen of slaat het btje op je keel.
Een paar collega's van me klagen over verkoudheid, last van de keel, neus, hoofdpijn etc. Zelf heb ik een dag lang met die airco aan gewerkt en de dagen erna had ik echt zwaar last van mn neus (pijn/ jeukerig, alsof er harde stukjes inzitten die verkeerd zitten, loopneus, niezen). Ik heb opzich ook hooikoorts maar meestal niet zover in juli nog.
Tijdens mn werk nemen mijn neusklachten erg toe. Hele neus slaat op gegeven moment dicht/ jeukt/ lekt/ doet zeer, zitten stukjes in (ieuw).
Kan dit door de airco komen (denk t wel, airco is niet erg gezond en kan op je neus slaan)? En waarom is airco zo ongezond (hele tijd zelfde lucht die hergebruikt wordt? temperatuursverschil van binnnen en buiten?)
Wie heeft er nog meer last van de airco nu de airco's overal veel gebruikt worden? Wat voor klachten krijg je? Ist erg ongezond als je heel lang in een ruimte met airco werkt (tis wel algeheel bekend dat t niet erg gezond is en deprimerend kan werken en slecht is als je astmatisch bent aangelegd geloof ik, en/ of dat je er eerder astmatisch enzo van wordt).