Flitser is hoe dan ook verstandig. Neem er iig een die je (omhoog) kunt richten om te harde schaduwen te voorkomen. Volgens mij kan die SB23 dat niet, maar ik kan me vergissen. Die Tumax heeft een 'built-in reflecting plate and diffuser" Dat is prettig (maar als je een flitser ziet die dat niet heeft, kun je er altijd los een bouncecard en een omnibounce bijkopen, of zelf knutselen). Ik kan je aanraden vooraf te oefenen met een flitser, zodat je je daar op de grote dag niet druk om hoeft te maken.quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:47 schreef bbruggers het volgende:
Voor s'avonds is het verstandig om een extra flitser te kopen?
en zo ja welke?
- Tumax DPT 386 AFZ N http://www.fotokonijnenbe(...)php?id_product=14871
- Nikon SB-23 http://www.fotokonijnenbe(...).php?id_product=7077
Met, een UV-fliter neemt geen licht weg. Schroef m op je lens en laat m er voor eeuwig opzitten, heb je ook geen gedoe met opbergen, kwijtraken e.d.quote:Bij het gemeente huis binnen foto's maken met of zonder uv filter?
Er zijn nog niet zo lang geleden een paar bruiloftshowcases langs gekomen. Kijk ze eens door voor inspiratie en tips.quote:Tips voor de foto's die we rond de boerderij gaan maken.
En eventueel andere tips die handig zijn voor de bruiloft.
Ik heb ook even zitten twijfelen of ik dit zou adviseren, ik vind het een lastige afweging. Je kunt er ragscherpe duo-portretjes mee maken (ook op F/1.8 hoor, alleen heb je dan een korte DOF) en dat past wel bij een bruiloft. Aan de andere kant mis je natuurlijk de flexibiliteit van een zoomlens voor de snel vast te leggen momenten. Ik zou er iig eentje meenemen. Voor de 'hot moments' van een bruiloft zou ik de flexibiliteit van een zoomlens de voorkeur geven, maar als je het bruidspaar nog uitgebreid poserend vast gaat leggen, is het zeker de moeite waard om er een even een prime op te zetten, en dan ligt de 50 mm wel erg voor de hand.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:19 schreef veldmuis het volgende:
Een 50mm 1.8 is een pracht lens, maar om die nou op je cam te schroeven tijdens een bruiloft waar dingen kunnen gebeuren die je snel wil vastleggen, neuh.
En een 50 mm objectief dusquote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:10 schreef bbruggers het volgende:
dus ik neem de flitser en de sigma 18-125 mee met extra accu's.
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:17 schreef bbruggers het volgende:
ehmm bij fotokonijnenberg kosten die een kleine 267 euro dit me voor nu net iets te veel.
Heb ik geen last van gehadquote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:22 schreef Vliegvrager het volgende:
Het enige risico dat je met de aanschaf van zo'n lens loopt, is dat je je andere lenzen gaat verwaarlozen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |