Maandag: Ik sta zoals gewoonlijk (althans de afgelopen weken) op om 06:30. Dit om naar mijn vakantiebaan te gaan in Den Haag (ik woon in Papendrecht). Dus ik stap op de trein van 7:55, de sneltrein naar Amsterdam.
Dat doe ik al weken zonder noemenswaardige problemen, maar ik hoor dus uit te stappen op Den Haag, Laan van Nieuw Oost-Indië, omdat het bedrijf waar ik werkzaam voor ben daar nu eenmaal (practisch) naast staat. Tot mijn verbazing rijdt de trein op volle snelheid door!
Dus ik denk ben ik nou gek
![]()
of had deze trein moeten stoppen. Dus ik vraag het aan het meisje dat naast me zat, maar die beaamde dat de trein op LvNOI had moeten stoppen. Het verbaasde mij persoonlijk dus niet dat de halve trein opstond en sowiets had van
![]()
.
Uiteindelijk ben ik op Leiden Centraal uitgestapt en heb ik dus de eerste sneltrein terug genomen, maar het tijdsverlies is niet hetgeen dat me verschrikkelijk stoort, vervelender vind ik dat de machinist/conducteur niet eens zijn/haar excuses heeft aangeboden via de intercom.
Maar nu komt het, gisteren wilde ik weer terug van LvNOI naar Dordrecht Centraal, dus ik sta om 16:55 op het perron te wachten. En ja, daar kwam m'n trein aan, maar die k*t trein rijdt godverdomme gewoon door. Dus toen moest ik wachten op de volgende trein, DERTIG minuten later, wat blijkt, heeft dat kreng ook nog 20 minuten vertraging.
Sorry van m'n lange post...