quote:UCI:Pereiro Sio Tour-winnaar 2006
... De internationale wielrenunie UCI
heeft bij monde van preses Pat McQuaid
direct gereageerd op de uitspraak van
het USADA."Ik kan alleen maar zeggen
dat er gerechtigheid is gedaan en dat
de UCI deze uitkomst onderschrijft",zei
McQuaid."Dit toont aan dat het systeem
werkt zonder aanziens des persoons."
De Ier vervolgde:"Landis had een leger
aan advocaten die iedereen in de war
probeerden te brengen met wetenschap en
public relations.Aan het eind spraken
de feiten echter voor zichzelf."
De UCI riep na de bekendmaking van de
schorsing van Landis de Spanjaard Oscar
Pereiro Sio uit tot Tour-winnaar 2006.
Ja, stuitend gewoon. ZO onprofessioneel. Echt typisch een UCI / McQuaid reactie. Triestquote:
Ben ook totaal geen fan van McQuaid, maar ik zie niet zoveel fouts in deze reactie hoor.quote:Op donderdag 20 september 2007 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, stuitend gewoon. ZO onprofessioneel. Echt typisch een UCI / McQuaid reactie. Triest
Nou, ik welquote:Op donderdag 20 september 2007 21:32 schreef zjroentje het volgende:
Ben ook totaal geen fan van McQuaid, maar ik zie niet zoveel fouts in deze reactie hoor.
Klinkt een beetje als "ja maar die engerd van een Floyd kwam toen met ze grote broer, en toen en toen, maar wij waare nooit nie bang he! En wij hebbe tog gewonne!"quote:McQuaid."Dit toont aan dat het systeem
werkt zonder aanziens des persoons."
De Ier vervolgde:"Landis had een leger
aan advocaten die iedereen in de war
probeerden te brengen met wetenschap en
public relations.Aan het eind spraken
de feiten echter voor zichzelf."
lijkt me dat de organisatie van de tour de france de winnaar uitroept en niet de UCIquote:
Nou ja, dat zal dan waar zijn, maar dit soort grave-dancen is niet nodig, niet netjes, en past niet bij een zichzelf respecterende organisatie in mijn optiekquote:Op donderdag 20 september 2007 21:38 schreef zjroentje het volgende:
Heeft hij toch ook wel gelijk in. Het was toch gewoon wetenschappelijk aangetoond dat het gevonden testosteron extern was, dus de feiten spraken voor zich.
Uit het boek van Landis:quote:Op donderdag 20 september 2007 21:32 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ben ook totaal geen fan van McQuaid, maar ik zie niet zoveel fouts in deze reactie hoor.
Dat McQuaid dan nu met grote woorden over gerechtigheid komt is natuurlijk wel erg ongeloofwaardig.quote:Binnen een paar uur nadat ik de microfoon afdeed, belde Pat McQuaid om te proberen me tot zwijgen te brengen. 'Ik zeg je niet dat je een slechte kerel,' zei hij. 'Waarschijnlijk deed je alleen maar wat alle anderen ook deden. Je hebt alleen de pech dat je betrapt bent.' McQuaid stelde voor dat ik zou ophouden me te verdedigen. 'Je zou van tactiek moeten veranderen,' zei hij. 'Je zou een schorsing moeten accepteren, want je kunt dit nooit winnen.'
Misschien wilde McQuaid me iets uitleggen wat ik niet begreep, maar zoals ik zijn woorden interpreteerde, dacht het hoofd van de UCI dat het hele peloton gedrogeerd was en ging hij er bij voorbaat vanuit dat ik schuldig was. Bovendien was hij er blijkbaar zeker van dat ik in de procedure voor dopingzaken geen schijn van kans maakte om mijn onschuld te bewijzen.
Mjah we weten allemaal hoe het wereldje inmekaar steekt,,,quote:Op donderdag 20 september 2007 22:03 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Uit het boek van Landis:
[..]
Dat McQuaid dan nu met grote woorden over gerechtigheid komt is natuurlijk wel erg ongeloofwaardig.
Klöden dan waarschijnlijk. Zonde, mooiere renner.quote:Op donderdag 20 september 2007 21:17 schreef thettes het volgende:
Wel lullig toch, die schorsingen achteraf. Het koersverloop was ongetwijfeld heel anders geweest met Landis uit de tour, dan was Pereiro waarschijnlijk alsnog geen winnaar geworden.
Tja. Hij zal er zelf niet om juichen denk ik.quote:Maar nu; hulde voor Oscar, wel een leuke winnaar.
quote:Pereiro staat volgende week in het geel
di 09/10/07 - Volgende week maandag wordt Oscar Pereiro in Madrid verwacht. De Spanjaard wordt er eindelijk geëerd als eindwinnaar van de Ronde van Frankrijk 2006.
De Ronde van Frankrijk van 2006 werd gewonnen door Floyd Landis, maar de Amerikaan testte positief op testosteron en speelde zijn eindzege kwijt.
Pereiro, die in Parijs als nummer 2 op het podium stond, werd daarna uitgeroepen tot eindwinnaar.
Tour-baas Prudhomme zal de renner van Caisse d'Epargne de gele trui overhandigen in de gebouwen van de Hoge Raad van de Spaanse Sport.
In de ceremonie zal de Spaanse minister van Sport, Jaime Lissavetzky, hem bijstaan.
Pereiro had in de Tour van 2006 een halfuur verloren in de Pyreneeën, maar won die tijd terug met een lange ontsnapping in een overgangsrit.
Dit jaar werd Pereiro tiende in de einduitslag, net als in 2004 en 2005.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |