Ik heb het afgelopen jaar samengewoond met 2 vriendinnen en 1 jongen die dan weer een vriend was van 1 van die vriendinnen.
Om heel eerlijk te zijn; dit is een grandioze, hopeloos gefaalde, leerschool geweest. Één van de andere dames, heeft inmiddels issue's met de overige 3 leden van het huis; kortgezegd, van "speaking terms" is niet echt meer sprake...
Met de rest gaat het onderling redelijk, behalve dat er zeker wat spanningen zijn die je vriendschap te verduren krijgt wanneer je samenwoont, wat zonder de samenwoon-terms niet aan bod komt. Dit lijkt logisch, dat weet je vantevoren ook wel en bla bla bla. (Zo dácht ik ook) Maar het is zeker NIET te verwaarlozen..(Wat ik dus ook dacht
![]()
)
Hoe dan ook, had ik dit van tevoren geweten,dan had ik het nooit gedaan. Het is het niet waard om je vrienschappen zo op het spel te zetten. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe ontzettend gemakkelijk het is om te denken dat je als goede vrienden toch wel zonder "gezeur" samen moet kunnen wonen.
Natuurlijk is het mogelijk, en dat het bij ons gefaald heeft wil niet zeggen dat dat het bij iedereen doet, maar als je ook de optie hebt om niet met vrienden te wonen, maar gewoon huisgenoot-relaties binnen je huis te hebben, dan lijkt me dat echt stukken beter.
Niet alleen om je vriendschap, wat toch iets bijzonders schijnt te zijn
![]()
, niet onnodig onder druk te zetten, maar ook, omdat het gewoon stukken leuker is om bij elkaar langs te kunnen gaan; wat meer privacy te hebben etc.
Samenwonen na een tijdje een relatie gehad te hebben en elkaar gewoon echt leuk vinden als vriend en vriendin (of een andere combi; whatever makes your boat float
![]()
). Is gewoon echt iets heel anders, omdat je, als het goed is, vaak echt in deze combi verder wilt etc. etc.
Voor mij dan ook alleen nog maar samenwonen met de man met wie ik een relatie heb.
![]()
Om nog ff in te gaan op jouw specifieke geval
![]()
Als je gevoelens voor hem hebt, dan zou ik het al HELEMAAL niet doen. Twee opties:
A) de gevoelens zijn wederzijds.
Leuk, maar dan woon je wel in een nogal absurd vroeg stadium van je relatie samen, wat mij heeel gezellig maar relastisch en op de langere termijn gezien ook echt niet ideaal.
B) de gevoelens zijn niet wederzijds.
Lijkt me duidelijk. Ten eerste lekker genant om na zo'n bekenning van jouw kant waar negatief op is gereageerd samen in 1 huis te wonen. Worden de verhoudingen toch ook niet echt lekker van. Zelfs als je het niet bekent; lekker als hij op een gegeven moment met een andere vlam aan komt zetten en jij in hetzelfde huis zit...
Dus.. mijn idee dr over lijkt me duidelijk.
![]()
Maak het hem op de 1 of andere manier duidelijk, als 't optie a is; nou ga ervoor maar ga gewoon apart wonen.. En als het b is, ga alsnog apart wonen, hoef je hem nooit meer te zien / niet geconfronteerd te worden met zijn liefdesleven.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."