abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 juli 2006 @ 17:08:30 #201
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_40326240
We zijn weer terug uit het stadion, na de prijsuitreiking.

Wat een geweldige sfeer en wat een wedstrijd.

Na 3 innings en 6-0 voor Cuba zeiden we tegen elkaar: "Als het zo doorgaat zijn we na 7 innings alweer thuis met de mercy-rule" en toen begon Nederland echt te honkballen met goede pitches van Michiel van Kampen en vooral Dave Drayer.

Pal achter ons zat een Cubaan en voor ons een Antilliaan, die elkaar konden verstaan en die elkaar de hele wedstrijd zaten te zieken. Me helemaal rotgelachen om dat stel.

Alle individeule prijzen kwamen ok bij Nederland terecht en de prijsuitreiking was 1 groot feest.

Jammer dat we nu weer 2 jaar moeten wachten op de HHW. Maar volgend jaar pakken we dus maar een paar wedstrijdjes mee bij het WPT in het wat meer sfeerloze Neptunusstadion.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_40326275
Je was, denk ik, op tv .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_40326367
Beeldmateriaal komt eraan
Het was zooooooo superleuk om weer mee te maken

Het moet gewoon elk jaar hier, ook het WPT

Dirrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrk

Cuba 2e

En wat filmpjes

Golfer op weg naar huis in zijn Oranje poncho
(rechts met rugzak bluezzekind, pitcher Frank, die alle wedstrijden heeft gezien)

[ Bericht 34% gewijzigd door Blues op 30-07-2006 17:23:07 ]
pi_40326849
Honkballers verdedigen titel met succes
quote:
HAARLEM - De Nederlandse honkballers hebben de titel op de Haarlemse Honkbalweek zondag met succes verdedigd. In de finale was Oranje, net als twee jaar geleden, te sterk voor Cuba: 9-6.

De overwinning kwam moeizaam tot stand. Na de eerste helft van de derde inning stond de ploeg van bondscoach Robert Eenhoorn nog met 6-0 achter. Daarna kantelde de wedstrijd op wonderbaarlijke wijze.

Revanche

Met de zege nam Nederland revanche voor de verliespartij twee dagen eerder. In een spectaculair duel was Cuba vrijdag met 11-10 te sterk. Het was voor Nederland de enige nederlaag van het toernooi. Zondag maakten Nederland en Cuba er opnieuw een boeiend duel van, al haalden beide landen niet het niveau van de eerste wedstrijd.

Nederland kon in de finale niet beschikken over Ivanon Coffie. De binnenvelder ondervond tijdens het inslaan teveel last van zijn nek en schouder. Raily Legito verving Coffie op het derde honk, Michael Duursma startte als 'korte stop', waardoor Roel Koolen net als zaterdag tegen de Verenigde Staten weer als tweede honkman fungeerde.

Omslag

Zoals verwacht begon Rob Cordemans als werper. Zonder succes, na 2/3e inning kon hij alweer vertrekken. Cuba stond toen al met 4-0 voor. Bondscoach Robert Eenhoorn bracht de jonge Nick Stuifbergen als vervanger voor Cordemans. Pas in de gelijkmakende derde slagbeurt liet Oranje voor het eerst van zich horen. Bij een achterstand van 6-0 , noteerde Roel Koolen de eerste honkslag voor Nederland. Cuba had al acht honkslagen gerealiseerd.

De rake klap van Koolen betekende wel direct de omslag in de wedstrijd. Oranje verkleinde in de derde inning de achterstand tot 6-5 en nam in de vierde inning zelfs de leiding: 7-6. Bij Oranje lukte opeens alles, bij Cuba stokte de productie. Met twee punten in de zesde en zevende inning tilde Oranje de voorsprong naar 9-6.
  zondag 30 juli 2006 @ 17:38:28 #205
127004 maril
Smeetsfan
pi_40327108
quote:
Op zondag 30 juli 2006 17:12 schreef Bluezz het volgende:
Het was zooooooo superleuk om weer mee te maken

Het moet gewoon elk jaar hier, ook het WPT
In dat stadion word elk weekeinde wel gespeeld in competietie verband ,gaan jullie daar dan nooit naar toe. ik bedoel eigenlijk vreemd dat er dan maar 500 mensen zitten had ik vanochtend begrepen.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  zondag 30 juli 2006 @ 17:40:36 #206
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_40327162
quote:
Op zondag 30 juli 2006 17:38 schreef maril het volgende:

[..]

In dat stadion word elk weekeinde wel gespeeld in competietie verband ,gaan jullie daar dan nooit naar toe. ik bedoel eigenlijk vreemd dat er dan maar 500 mensen zitten had ik vanochtend begrepen.
Als we al naar competitiewedstrijden gaan kijken is het meestal naar de eigen competitie van Frank (Bluezz haar zoon) bij zijn club in Utrecht.
Wel iets ander niveau, maar altijd wel gezellig.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_40327209
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:34 schreef Ambrosius het volgende:

Dit is ook verschrikkelijk natuurlijk . En dan al die gasten die compleet los gaan op de tribune op dit soort muziek.
pi_40327262
quote:

Wij zijn een beetje teletoeter supporters
Gaan elke 2 jaar naar Haarlem, zien dan veel, maar in R'dam is het gewoon niet zo gezellig, niet zo leuk... kweeniet
We kijken daar wel 1 of 2 wedstrijden hoor, maar daar blijft het meestal bij.

We zitten wel regelmatig bij mijn zoons honkbal te kijken, dat weer wel
  zondag 30 juli 2006 @ 17:44:33 #209
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_40327275
quote:

[..]

Volgens mij zitten de meeste mensen die tijdens de Honkbalweek in het stadion zitten, in de weekends op de tribune bij hun eigen cluppie of staan ze zelf te coachen/spelen/etc.
pi_40327439
Het was toppie joppie!! Waar zaten de mensen hier?
  Trouwste user 2022 zondag 30 juli 2006 @ 17:53:26 #211
7889 tong80
Spleenheup
pi_40327491
leuke foto's. Een beetje wind en Golfer was de lucht in gevlogen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 30 juli 2006 @ 18:53:19 #213
7889 tong80
Spleenheup
pi_40329136
Leuk

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 30 juli 2006 @ 18:55:29 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40329192
Mooie foto's!
  zondag 30 juli 2006 @ 19:25:35 #215
127004 maril
Smeetsfan
pi_40330004
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:32 schreef pekel het volgende:
Dirkie wordt een beetje gek van het heen en weer lopen
Dirkie is er high van

[ Bericht 2% gewijzigd door maril op 30-07-2006 20:17:29 ]
pi_40331041
quote:
Op zondag 30 juli 2006 17:43 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Wij zijn een beetje teletoeter supporters
Gaan elke 2 jaar naar Haarlem, zien dan veel, maar in R'dam is het gewoon niet zo gezellig, niet zo leuk... kweeniet
We kijken daar wel 1 of 2 wedstrijden hoor, maar daar blijft het meestal bij.

We zitten wel regelmatig bij mijn zoons honkbal te kijken, dat weer wel
Merkte ook al dat Golfer dat zei. Wat is dat toch? Het kijkveld is 'opener', wat erg leuk is, het publiek wordt meer 'entertained', er zitten voornamelijk Nederlanders (weer eens wat anders in Rotterdam denk je dan als Rotterdammer ), maar vooral het publiek en het geluid van de omroepsters is gewoon veel beter.

Daarnaast is het scorebord mooier en kijk je zo het park in en

Het publiek blijft alleen met zn reet aan de grond geplakt. Dat is het jammere. Maar hey, dat heeft ook te maken met het feit dat ook niemand er iets aan doet om het gezellig te maken. Toen ik dat vorig jaar voor het eerst deed was er een wave die 5 keer in de rondte ging, achter elkaar door, zonder hem opnieuw in te zetten.

Maargoed, misschien is dat 'knusse' van de HHW juist meer iets voor jullie. Ik vind het 'grootstere' van WPT juist altijd zo gezellig, het komt over alsof je echt naar iets 'groots' zit te kijken.

HHW
WPT

Overigens golfer: De sfeer ís ook wel top in HHW, maar ik wil echt dat 'campingvolk' op laten tyfen uit het stadion. Ik schrok best van het feit dat ik steeds meer 'afzettingen' zie in het stadion. Dat hoort er niet thuis. Als je je eigen plekkie wilt, neem je maar een passé partout, of ga je lekker vroeg in het stadion zitten. Dat doe ik ook, en met mij duizenden andere Nederlanders. Dat gedrag kun je maar beter meteen de kop in drukken, anders weet ik hoe het er over 10 jaar uit ziet bij het honkbal, en ik vrees het voetbalgedrag bij het honkbal.
Niet dat ik niet hou van het voetbal hoor, elke keer trouw aanwezig bij Feyenoord wedstrijden, maar 'afzetgedrag', het 'ZITUHHH"-roepen, het gooien met bier naar elkaar en het knokken, daar doen we niet aan. Niet bij het honkbal.

Net als die kutkinderen die op de dug-out gaan zitten. .

Maargoed, Nederland gewonnen!

Overigens heb ik het vandaag allemaal op mn werk gevolgd. Lekker een uur eerder gekomen op mn werk (07:00), TV ingeschakeld op Nederland 2, en de afstandsbediening verstopt Mn baas kon niets anders aanzetten en ik verbood hem het geluid uit te zetten.

Heerlijk genoten van het honkbal dus.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:31:26 #217
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_40333687
quote:
Op zondag 30 juli 2006 20:08 schreef EdwardSeepers het volgende:

.... ik vrees het voetbalgedrag bij het honkbal.
Niet dat ik niet hou van het voetbal hoor, elke keer trouw aanwezig bij Feyenoord wedstrijden, maar 'afzetgedrag', het 'ZITUHHH"-roepen, het gooien met bier naar elkaar en het knokken, daar doen we niet aan. Niet bij het honkbal.
Strookt anders niet echt met je eerdere post:
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 23:14 schreef EdwardSeepers het volgende:

Die komt om 5 voor 7 aangelopen 'ja kankerlijer dit dat', - tuurlijk - met een ajax-shirtje aan (doelend op het feit dat het een 15 jarige snotneus is die voetbalhooligan denkt te zijn ofzo)

Uiteindelijk maar even duidelijk gemaakt dat hij GAUW moest optyfen omdat ik zn kaak anders even wat anders zou vormen dan de vorm die hij nu had, en hij is opgerot.
Had je trouwens niet moeten proberen achter de thuisplaat bij onze vaste groep die daar ook wel wat stoeltjes bezet houdt voor elkaar. Ik denk dat je de wedstrijd dan verder op de EHBO-post had kunnen volgen.

Maar goed, gelukkig heb ik nog nooit echte incidenten gezien bij het honkbalpubliek en zitten, zoals vandaag, de fanatieke Cuba-aanhanger gewoon lekker tussen de fanatieke Nederland-aanhangers en wordt er alleen af-en-toe wat verbaal over-en-weer geplaagd en geef je elkaar na afloop van de wedstrijd weer een high-five.
Poef.....gone! ©golfer
pi_40334023
Zeg, als je wat wedstrijden uit de USA zou willen zien, zijn hier dan (gratis) (satelliet-)zenders te ontvangen die dat uitzenden?

[edit]
Hmmm, ik zie al http://www.nasn.com
  zondag 30 juli 2006 @ 21:48:36 #219
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_40334235
Overigens had je in Haarlem dit jaar 2 soorten passe-partouts, de gewone, waarmee je dus net zoals de dagkaarthouders, zelf een plekje op de tribunes moest zien te verkrijgen en de passe-partout op vaste zitplaats, maar dan kom je dus in dat oersaaie bobo-vak (wat meestal de wave verpest) tussen thuis en 1 te zitten, waar bijvoorbeeld ook Mart Smeets en de rest van de genodigden de hele tijd op hun reet blasé voor zich blijven uitstaren zonder iets van emotie of enthousiasme te tonen.

Mart kwam vandaag als een koning 1 minuut voor aanvang van de wedstrijd binnen, ging zitten en bleef zitten (ook op de momenten dat iedereen uit zijn dak ging) en was exact 1 minuut na de wedstrijd weer verdwenen, zonder de prijsuitreiking en het feest daarna mee te maken.
Viel me erg van hem tegen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_40336083
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:48 schreef golfer het volgende:
Overigens had je in Haarlem dit jaar 2 soorten passe-partouts, de gewone, waarmee je dus net zoals de dagkaarthouders, zelf een plekje op de tribunes moest zien te verkrijgen en de passe-partout op vaste zitplaats, maar dan kom je dus in dat oersaaie bobo-vak (wat meestal de wave verpest) tussen thuis en 1 te zitten, waar bijvoorbeeld ook Mart Smeets en de rest van de genodigden de hele tijd op hun reet blasé voor zich blijven uitstaren zonder iets van emotie of enthousiasme te tonen.

Mart kwam vandaag als een koning 1 minuut voor aanvang van de wedstrijd binnen, ging zitten en bleef zitten (ook op de momenten dat iedereen uit zijn dak ging) en was exact 1 minuut na de wedstrijd weer verdwenen, zonder de prijsuitreiking en het feest daarna mee te maken.
Waar zat die gast dan precies? Op het bovengedeelte of het benedengedeelte? Ik zag 5 plaatsen van die plaatsen af (boven).
  zondag 30 juli 2006 @ 22:43:36 #221
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_40336298
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:38 schreef dennisdotcom het volgende:

Waar zat die gast dan precies? Op het bovengedeelte of het benedengedeelte? Ik zag 5 plaatsen van die plaatsen af (boven).
Benedengedeelte was voor de VIPS en bobo's. Hij dat dus op de eerste rij vooraan beneden.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 30 juli 2006 @ 22:44:29 #222
127004 maril
Smeetsfan
pi_40336338
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:48 schreef golfer het volgende:

Mart zal niet snel uit zijn dak gaan hij houd helemaal niet van oranjegewoel en waves ect ect en zeker niet die muziek van Konijntje , sesamstraat ect ect, hij komt vw het honkbal en evt naar zijn zoon., trouwens he gezien dat hij bij regen zijn vrouw hielp met het plastic.
pi_40336400
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:44 schreef maril het volgende:

Mart zal niet snel uit zijn dak gaan hij houd helemaal niet van oranjegewoel en waves ect ect en zeker niet die muziek van Konijntje , sesamstraat ect ect, hij komt vw het honkbal en evt naar zijn zoon., trouwens he gezien dat hij bij regen zijn vrouw hielp met het plastic.

Het lijkt wel een mens

Die konijnennummers en andre hazes en meer meedeiners hoeft voor mij ook niet zo, en er is echt een toename van dat soort liedjes helaas ...
  zondag 30 juli 2006 @ 22:47:48 #224
127004 maril
Smeetsfan
pi_40336474
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:45 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Het lijkt wel een mens

Die konijnennummers en andre hazes en meer meedeiners hoeft voor mij ook niet zo, en er is echt een toename van dat soort liedjes helaas ...
hij werd zelf nat
  zondag 30 juli 2006 @ 22:59:04 #225
127004 maril
Smeetsfan
pi_40336871
Trouwens wat ik positief van de week vond was een vrouwelijke verslaggeefster bij Radio honkbalweek waar zou ze de rest van het jaar te bewonderen zijn Laura was haar naam
ze deed het goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')