quote:HAARLEM - De Nederlandse honkballers hebben de titel op de Haarlemse Honkbalweek zondag met succes verdedigd. In de finale was Oranje, net als twee jaar geleden, te sterk voor Cuba: 9-6.
De overwinning kwam moeizaam tot stand. Na de eerste helft van de derde inning stond de ploeg van bondscoach Robert Eenhoorn nog met 6-0 achter. Daarna kantelde de wedstrijd op wonderbaarlijke wijze.
Revanche
Met de zege nam Nederland revanche voor de verliespartij twee dagen eerder. In een spectaculair duel was Cuba vrijdag met 11-10 te sterk. Het was voor Nederland de enige nederlaag van het toernooi. Zondag maakten Nederland en Cuba er opnieuw een boeiend duel van, al haalden beide landen niet het niveau van de eerste wedstrijd.
Nederland kon in de finale niet beschikken over Ivanon Coffie. De binnenvelder ondervond tijdens het inslaan teveel last van zijn nek en schouder. Raily Legito verving Coffie op het derde honk, Michael Duursma startte als 'korte stop', waardoor Roel Koolen net als zaterdag tegen de Verenigde Staten weer als tweede honkman fungeerde.
Omslag
Zoals verwacht begon Rob Cordemans als werper. Zonder succes, na 2/3e inning kon hij alweer vertrekken. Cuba stond toen al met 4-0 voor. Bondscoach Robert Eenhoorn bracht de jonge Nick Stuifbergen als vervanger voor Cordemans. Pas in de gelijkmakende derde slagbeurt liet Oranje voor het eerst van zich horen. Bij een achterstand van 6-0 , noteerde Roel Koolen de eerste honkslag voor Nederland. Cuba had al acht honkslagen gerealiseerd.
De rake klap van Koolen betekende wel direct de omslag in de wedstrijd. Oranje verkleinde in de derde inning de achterstand tot 6-5 en nam in de vierde inning zelfs de leiding: 7-6. Bij Oranje lukte opeens alles, bij Cuba stokte de productie. Met twee punten in de zesde en zevende inning tilde Oranje de voorsprong naar 9-6.
In dat stadion word elk weekeinde wel gespeeld in competietie verband ,gaan jullie daar dan nooit naar toe. ik bedoel eigenlijk vreemd dat er dan maar 500 mensen zitten had ik vanochtend begrepen.quote:Op zondag 30 juli 2006 17:12 schreef Bluezz het volgende:
Het was zooooooo superleuk om weer mee te maken
Het moet gewoon elk jaar hier, ook het WPT![]()
Als we al naar competitiewedstrijden gaan kijken is het meestal naar de eigen competitie van Frank (Bluezz haar zoon) bij zijn club in Utrecht.quote:Op zondag 30 juli 2006 17:38 schreef maril het volgende:
[..]
In dat stadion word elk weekeinde wel gespeeld in competietie verband ,gaan jullie daar dan nooit naar toe. ik bedoel eigenlijk vreemd dat er dan maar 500 mensen zitten had ik vanochtend begrepen.
quote:Op zondag 30 juli 2006 15:34 schreef Ambrosius het volgende:
Dit is ook verschrikkelijk natuurlijk. En dan al die gasten die compleet los gaan op de tribune op dit soort muziek.
Wij zijn een beetje teletoeter supportersquote:Op zondag 30 juli 2006 17:38 schreef maril het volgende:
In dat stadion word elk weekeinde wel gespeeld in competietie verband ,gaan jullie daar dan nooit naar toe. ik bedoel eigenlijk vreemd dat er dan maar 500 mensen zitten had ik vanochtend begrepen.
Volgens mij zitten de meeste mensen die tijdens de Honkbalweek in het stadion zitten, in de weekends op de tribune bij hun eigen cluppie of staan ze zelf te coachen/spelen/etc.quote:Op zondag 30 juli 2006 17:38 schreef maril het volgende:
[..]
Dirkie is er high vanquote:Op zondag 30 juli 2006 16:32 schreef pekel het volgende:
Dirkie wordt een beetje gek van het heen en weer lopen
Merkte ook al dat Golfer dat zei. Wat is dat toch? Het kijkveld is 'opener', wat erg leuk is, het publiek wordt meer 'entertained', er zitten voornamelijk Nederlanders (weer eens wat anders in Rotterdamquote:Op zondag 30 juli 2006 17:43 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wij zijn een beetje teletoeter supporters
Gaan elke 2 jaar naar Haarlem, zien dan veel, maar in R'dam is het gewoon niet zo gezellig, niet zo leuk... kweeniet
We kijken daar wel 1 of 2 wedstrijden hoor, maar daar blijft het meestal bij.
We zitten wel regelmatig bij mijn zoons honkbal te kijken, dat weer wel
Strookt anders niet echt met je eerdere post:quote:Op zondag 30 juli 2006 20:08 schreef EdwardSeepers het volgende:
.... ik vrees het voetbalgedrag bij het honkbal.
Niet dat ik niet hou van het voetbal hoor, elke keer trouw aanwezig bij Feyenoord wedstrijden, maar 'afzetgedrag', het 'ZITUHHH"-roepen, het gooien met bier naar elkaar en het knokken, daar doen we niet aan. Niet bij het honkbal.
Had je trouwens niet moeten proberen achter de thuisplaat bij onze vaste groep die daar ook wel wat stoeltjes bezet houdt voor elkaar. Ik denk dat je de wedstrijd dan verder op de EHBO-post had kunnen volgen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:14 schreef EdwardSeepers het volgende:
Die komt om 5 voor 7 aangelopen 'ja kankerlijer dit dat', - tuurlijk - met een ajax-shirtje aan (doelend op het feit dat het een 15 jarige snotneus is die voetbalhooligan denkt te zijn ofzo)
Uiteindelijk maar even duidelijk gemaakt dat hij GAUW moest optyfen omdat ik zn kaak anders even wat anders zou vormen dan de vorm die hij nu had, en hij is opgerot.
Waar zat die gast dan precies? Op het bovengedeelte of het benedengedeelte? Ik zag 5 plaatsen van die plaatsen af (boven).quote:Op zondag 30 juli 2006 21:48 schreef golfer het volgende:
Overigens had je in Haarlem dit jaar 2 soorten passe-partouts, de gewone, waarmee je dus net zoals de dagkaarthouders, zelf een plekje op de tribunes moest zien te verkrijgen en de passe-partout op vaste zitplaats, maar dan kom je dus in dat oersaaie bobo-vak (wat meestal de wave verpest) tussen thuis en 1 te zitten, waar bijvoorbeeld ook Mart Smeets en de rest van de genodigden de hele tijd op hun reet blasé voor zich blijven uitstaren zonder iets van emotie of enthousiasme te tonen.
Mart kwam vandaag als een koning 1 minuut voor aanvang van de wedstrijd binnen, ging zitten en bleef zitten (ook op de momenten dat iedereen uit zijn dak ging) en was exact 1 minuut na de wedstrijd weer verdwenen, zonder de prijsuitreiking en het feest daarna mee te maken.
Viel me erg van hem tegen.
Benedengedeelte was voor de VIPS en bobo's. Hij dat dus op de eerste rij vooraan beneden.quote:Op zondag 30 juli 2006 22:38 schreef dennisdotcom het volgende:
Waar zat die gast dan precies? Op het bovengedeelte of het benedengedeelte? Ik zag 5 plaatsen van die plaatsen af (boven).
Mart zal niet snel uit zijn dak gaan hij houd helemaal niet van oranjegewoel en waves ect ect en zeker niet die muziek van Konijntje , sesamstraat ect ect, hij komt vw het honkbal en evt naar zijn zoon., trouwens he gezien dat hij bij regen zijn vrouw hielp met het plastic.quote:Op zondag 30 juli 2006 21:48 schreef golfer het volgende:
Mart kwam vandaag als een koning 1 minuut voor aanvang van de wedstrijd binnen, ging zitten en bleef zitten (ook op de momenten dat iedereen uit zijn dak ging) en was exact 1 minuut na de wedstrijd weer verdwenen, zonder de prijsuitreiking en het feest daarna mee te maken.
Viel me erg van hem tegen.
quote:Op zondag 30 juli 2006 22:44 schreef maril het volgende:
Mart zal niet snel uit zijn dak gaan hij houd helemaal niet van oranjegewoel en waves ect ect en zeker niet die muziek van Konijntje , sesamstraat ect ect, hij komt vw het honkbal en evt naar zijn zoon., trouwens he gezien dat hij bij regen zijn vrouw hielp met het plastic.![]()
quote:Op zondag 30 juli 2006 22:45 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Het lijkt wel een mens
Die konijnennummers en andre hazes en meer meedeiners hoeft voor mij ook niet zo, en er is echt een toename van dat soort liedjes helaas ...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |