Ik quote mezelf, ik weet het.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:13 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Daarom kun je bij de dierenwinkel zo'n nestje van sisaltouw en een paar nep-eitjes halen, zodra ze doorkrijgt dat die niet uitkomen verliest ze wellicht haar belangstelling en gaat weer over tot de orde van de dag, met een beetje pech gaat ze weer nieuwe eitjes leggen.
Je kunt ook bevruchte eitjes halen bij een kweker en kijken wat daar van komt, ik weet niet wat dat moet kosten.
Zou je id zelf kunnen maken. Wij hebben zo'n badje in haar kooi opgehangen met hooi erin. Dat heeft mevrouw helemaal zelf verder ingericht naar haar smaak en daar broed ze nu in. Eerst zat ze nl ook in dr voerbak en gooide ze met dr genestel alle zaadjes eruit. Verder kun je ook kant en klare nestjes kopen bij een willekeurige dierenzaak.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:35 schreef vanBoeschoten het volgende:
Hmmz dat verleid gedrag heb ik nog niet gezien eigenlijk...
Zal er eens op letten
Ennn hoe moet ik een ander broedplekje dan zien ?
Kan ik die zelf maken, en daar dan het eitje inleggen ofzo ??
Oh? Waarom worden kippe-eieren dan boven lampen gehouden? Ik dacht dat dat was om te zien of ze bevrucht waren en dan eruit geflikkerd werden.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:56 schreef Hendrik38 het volgende:
Bla bla bla Maar bevruchte eitjes zijn er genoeg te koop!
Volgens mij om te kijken of er niet meer in zit dan gewoon een dooier, zodat je geen half kuiken kookt om over je sla te snijden.quote:Op donderdag 27 juli 2006 16:28 schreef Furby het volgende:
[..]
Oh? Waarom worden kippe-eieren dan boven lampen gehouden? Ik dacht dat dat was om te zien of ze bevrucht waren en dan eruit geflikkerd werden.
Daar heb jij weer gelijk in. Ze stoppen inderdaad na een nest van 4 a 5 eieren (als ze blijven liggen of vervangen worden door stenen eitjes).quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:10 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Maar stopt ze dan niet met leggen zolang ze al eieren heeft om op te broeden ? Want ik neem aan dat dar bedoeld werd. Bij onze duiven was dat in ieder geval zo, als je de eieren weghaalde lagen er zo weer nieuwe, maar als je ze liet broeden legden ze pas nieuwe eieren als de jongen wat groter waren of als ze doorhadden dat de nepeieren niet uitkwamen. Het ging dan wel om bevruchte eieren.
Hoort dit niet thuis in onzin?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:45 schreef Bibikuif22 het volgende:
Hoe gaat het met het vogeltje? Heeft ze inmiddels een nieuwe broedplek?
Nog ff over die kippe-eieren.. Ik was ooit een cake aan het maken, breek het ei op de rand van de mengkan, laat het spul in de kan vallen, komt er echt gewoon een vruchtje uitzettenNou, geloof mij.. dan heb je het voorlopig wel even gehad met eieren hoor...
Juist, streng verbieden!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 03:33 schreef Cici het volgende:
Pas op dat ze niet teveel en te vaak eieren legt, ze kan een kalk gebrek krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |