Aaahhhww...."kindje"quote:Op donderdag 27 juli 2006 08:43 schreef boy26 het volgende:
Het is heel normaal dat een vogel een ei legt.
Je mag dat ei niet gelijk weghalen, het is dan wel een onbevrucht ei maar je moet de vogel wel rustig laten wennen aan het idee dat ze geen kindje krijgt
haar eitje!quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:27 schreef vanBoeschoten het volgende:
Ohw haha, grappig dat zo'n beestje gewoon eieren legt...
Wist ik echt niet, heb vroeger () ook wel vogels gehad maar heb dat toen nooit zo gezien...
Wel grappig, zal hem nu maar even met rust laten met z'n eitje dan![]()
![]()
of zijn eitjes....ervan uitgaande dat elke man er gewoonlijk 2 heeft...quote:
Hehe haar eitje jaquote:
quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:16 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
Hehe haar eitje ja
Maar is het ook normaal dat ie dan heel rustig is...
En de hele dag dat eitje probeert uit te broeien in z'n voerbakje![]()
Je hebt bij de dierenwinkel ook nepeitjes, dan voorkom je dat het eitje gaat stinken als er een scheurtje of gaatje in komt.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:16 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
Hehe haar eitje ja
Maar is het ook normaal dat ie dan heel rustig is...
En de hele dag dat eitje probeert uit te broeien in z'n voerbakje![]()
Oh mên ...quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:27 schreef vanBoeschoten het volgende:
Ohw haha, grappig dat zo'n beestje gewoon eieren legt...
Wist ik echt niet,
Das niet helemaal waar. In principe zit er in de legsector verplicht 1 haan op de (volgens mij) 10 kippen. Deze haan pakt ook geregeld een kipje. de eitjes die je op je bord krijgt zijn vaak bevrucht, maar het zal niet groeien door de slechte temperatuur (koelkast).quote:Op donderdag 27 juli 2006 08:57 schreef Uhmmie het volgende:
Als je in gedachten.. nou even denkt aan kippen ipv kanaries.
En aan de eitjes die je af en toe op je bord krijgt.
Daar is ook geen haantje aan te pas gekomen hoorGewoon vogeltje lekker laten zitten op dr eitje... kans op babykanaries is echter euh.. ongeveer nul.
Tenzij je vogeltje maria heet natuurlijk.. maar dat is meer in de richting van flauwe grapjes dan een reeele mogelijkheid
Tot 2012 mogen de oude legbatterijen blijven bestaan. Daarna mogen kippen nog in zogenaamde verrijkte kooien of in scharrelschuren of biologische veehouderijen worden gehouden. Veel legbatterijhouders schakelen de komende jaren dus over op verrijkte kooien of scharrelschuren. In deze scharreslchuren is het verplicht om 1 op de 10 legkippen een haan toe te bedelen. Hoe het precies in de legbatterijsector gaat (wat je steeds minder ziet en gaat zien) weet ik niet precies. Maar bevruchte eitjes zijn er genoeg te koop!quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:47 schreef Uhmmie het volgende:
haantje loopt de legbatterij af dan?
Zou kunnen hoor..maar al die legbatterijkippen hebben dacht ik weinig kans op een haan.
Scharrelkippen daarentegen kan het natuurlijk prima mee
Explain hendrik
Huh waar kan het eitje dan vast gaan zitten ??quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:19 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Je hebt bij de dierenwinkel ook nepeitjes, dan voorkom je dat het eitje gaat stinken als er een scheurtje of gaatje in komt.
Wel uitkijken dat er geen eitje vast gaat zitten, dat is een keer gebeurt met een van mijn vogels en ik heb nu een andere, als ze lusteloos wordt niet afwachten maar meteen even naar de DA.
In wat heet de cloaca, met lege eitjes is de kans dat ze gaan vastzitten in de ruimte waar de eitjes in het vogeltje gefabriceerd worden iets groter.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:26 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
Huh waar kan het eitje dan vast gaan zitten ??
En blijft dat beest eitjes leggen zolang ik ze weg blijf gooien ??
Gaan die stinken ja ?![]()
![]()
Niet helemaal waar.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:30 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja, dat beestje blijft eitjes leggen zolang je ze weggooit.
Klopt, bedankt voor de aanvulling, het kan zodanig oplopen dat het niet gezond meer is, als een klein kanariepietje tig eitjes moet brouwen voor ze niet meer broeds is, dan kun je je voorstellen dat dat niet zo goed is voor de gezondheid van 't diertje.quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:51 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
[..]
Niet helemaal waar.Ze blijft eitjes leggen zolang ze broeds is. Dat heeft te maken met de verhouding licht/donker tijdens een dag en daar doe je inderdaad niets aan (tenzij je moeilijk wilt gaan doen en met tijdklokken wilt gaan werken, maar dat lijkt me sterk). Zolang de omstandigheden gunstig zijn en zij (een vrouwelijke kanarie noem je een pop) dus broeds is, blijft ze eitjes leggen.
Maar stopt ze dan niet met leggen zolang ze al eieren heeft om op te broeden ? Want ik neem aan dat dar bedoeld werd. Bij onze duiven was dat in ieder geval zo, als je de eieren weghaalde lagen er zo weer nieuwe, maar als je ze liet broeden legden ze pas nieuwe eieren als de jongen wat groter waren of als ze doorhadden dat de nepeieren niet uitkwamen. Het ging dan wel om bevruchte eieren.quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:51 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
[..]
Niet helemaal waar.Ze blijft eitjes leggen zolang ze broeds is. Dat heeft te maken met de verhouding licht/donker tijdens een dag en daar doe je inderdaad niets aan (tenzij je moeilijk wilt gaan doen en met tijdklokken wilt gaan werken, maar dat lijkt me sterk). Zolang de omstandigheden gunstig zijn en zij (een vrouwelijke kanarie noem je een pop) dus broeds is, blijft ze eitjes leggen.
Daarom kun je bij de dierenwinkel zo'n nestje van sisaltouw en een paar nep-eitjes halen, zodra ze doorkrijgt dat die niet uitkomen verliest ze wellicht haar belangstelling en gaat weer over tot de orde van de dag, met een beetje pech gaat ze weer nieuwe eitjes leggen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:10 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Maar stopt ze dan niet met leggen zolang ze al eieren heeft om op te broeden ? Want ik neem aan dat dar bedoeld werd. Bij onze duiven was dat in ieder geval zo, als je de eieren weghaalde lagen er zo weer nieuwe, maar als je ze liet broeden legden ze pas nieuwe eieren als de jongen wat groter waren of als ze doorhadden dat de nepeieren niet uitkwamen. Het ging dan wel om bevruchte eieren.
Ik quote mezelf, ik weet het.quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:13 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Daarom kun je bij de dierenwinkel zo'n nestje van sisaltouw en een paar nep-eitjes halen, zodra ze doorkrijgt dat die niet uitkomen verliest ze wellicht haar belangstelling en gaat weer over tot de orde van de dag, met een beetje pech gaat ze weer nieuwe eitjes leggen.
Je kunt ook bevruchte eitjes halen bij een kweker en kijken wat daar van komt, ik weet niet wat dat moet kosten.
Zou je id zelf kunnen maken. Wij hebben zo'n badje in haar kooi opgehangen met hooi erin. Dat heeft mevrouw helemaal zelf verder ingericht naar haar smaak en daar broed ze nu in. Eerst zat ze nl ook in dr voerbak en gooide ze met dr genestel alle zaadjes eruit. Verder kun je ook kant en klare nestjes kopen bij een willekeurige dierenzaak.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:35 schreef vanBoeschoten het volgende:
Hmmz dat verleid gedrag heb ik nog niet gezien eigenlijk...
Zal er eens op letten
Ennn hoe moet ik een ander broedplekje dan zien ?
Kan ik die zelf maken, en daar dan het eitje inleggen ofzo ??
Oh? Waarom worden kippe-eieren dan boven lampen gehouden? Ik dacht dat dat was om te zien of ze bevrucht waren en dan eruit geflikkerd werden.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:56 schreef Hendrik38 het volgende:
Bla bla bla Maar bevruchte eitjes zijn er genoeg te koop!
Volgens mij om te kijken of er niet meer in zit dan gewoon een dooier, zodat je geen half kuiken kookt om over je sla te snijden.quote:Op donderdag 27 juli 2006 16:28 schreef Furby het volgende:
[..]
Oh? Waarom worden kippe-eieren dan boven lampen gehouden? Ik dacht dat dat was om te zien of ze bevrucht waren en dan eruit geflikkerd werden.
Daar heb jij weer gelijk in. Ze stoppen inderdaad na een nest van 4 a 5 eieren (als ze blijven liggen of vervangen worden door stenen eitjes).quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:10 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Maar stopt ze dan niet met leggen zolang ze al eieren heeft om op te broeden ? Want ik neem aan dat dar bedoeld werd. Bij onze duiven was dat in ieder geval zo, als je de eieren weghaalde lagen er zo weer nieuwe, maar als je ze liet broeden legden ze pas nieuwe eieren als de jongen wat groter waren of als ze doorhadden dat de nepeieren niet uitkwamen. Het ging dan wel om bevruchte eieren.
Hoort dit niet thuis in onzin?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:45 schreef Bibikuif22 het volgende:
Hoe gaat het met het vogeltje? Heeft ze inmiddels een nieuwe broedplek?
Nog ff over die kippe-eieren.. Ik was ooit een cake aan het maken, breek het ei op de rand van de mengkan, laat het spul in de kan vallen, komt er echt gewoon een vruchtje uitzettenNou, geloof mij.. dan heb je het voorlopig wel even gehad met eieren hoor...
Juist, streng verbieden!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 03:33 schreef Cici het volgende:
Pas op dat ze niet teveel en te vaak eieren legt, ze kan een kalk gebrek krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |