abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55848722
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:05 schreef Peter6000 het volgende:
Mijn Indesit gaat nu al sinds juli 2001 mee (zo`n 3 wassen per week).
Was erg goedkoop, en mocht ie stuk gaan laat ik hem niet repareren, en koop ik een nieuwe.

Vijf jaar voor zo`n goedkope goed werkende wasmachine vind ik al netjes.

Ik zie bijvoorbeeld bij Wehkamp een Indesit (1200 toeren) voor 329 euro, en een Miele (1200 toeren) voor 899 euro.
Een wel erg groot verschil.
3 wasjes per week is niet echt veel.
Een gemiddeld gezin heeft er 1 a 2 per dag.
En dan komt het wel op kwaliteit aan.

Ik heb zelf 3 jaar geleden een Miele gekocht via Marktplaats (7 jaar oud) voor 200 euro.
Die draait nog wel een jaar of 10.
pi_55867654
zanussi, 12 jaar mee gegaan. Tot hij vervangen werd deed hij het nog wel, alleen gaf hij regelmatig kortsluiting. Ook mijn schuld omdat ik het pluizenbakje niet regelmatig schoongehouden heb is de wasmachine 'overgelopen'en stond de lekbak vol met water en de onderkant van de machine dus ook. Toen was de machine ongeveer 6 jaar en heeft dus nog heel wat jaar meegegaan.
De eerste helft van de periode dat ik hem had heeft hij 2-3 wassen per week gedraaid, de tweede helft gemiddeld 6 per week.

Uiteraard heb ik na dit exemplaar weer een Zanussi gekocht alleen met een 6 liter trommel. Tot op heden geen klachten. Hij staat alweer een jaar
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:58:17 #128
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_55868009
Simpel, wil je vaak of niet vaak vervangen.

Miele gaat 20 jaar mee, kost een hoop maar is meestal wel zuinig
Indesit gaat 5 jaar mee, kost weinig en verbruikt wat meer

Als je uitrekent per jaar dan blijkt het geen fluit te schelen (onderzoek Consumentenbond). Echter, hoeveel is je rug je waard
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_55897680
Onze Miele was kapot, hebben nu een Edy gekocht bij de Wehkamp was het volgens mij.
Hij wast super, zit een kort programma op van 35/40 minuten, ziet er gaaf uit met blauwe lampjes, heeft een grote deur, kortom ik ben er tevreden mee.

Nu nog afwachten hoe lang hij het blijft doen, maar ik ga toch wel uit van minimaal 5 jaar!
pi_55920742
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:58 schreef thaduck het volgende:
Simpel, wil je vaak of niet vaak vervangen.

Miele gaat 20 jaar mee, kost een hoop maar is meestal wel zuinig
Indesit gaat 5 jaar mee, kost weinig en verbruikt wat meer

Als je uitrekent per jaar dan blijkt het geen fluit te schelen (onderzoek Consumentenbond). Echter, hoeveel is je rug je waard
Sorry, maar wij hebben een Indesit ("In de shit") gehad en nu een Miele.

De consumentenbond praat onzin. Tuurlijk kun je alleen economisch kijken door levensduur te vergelijken met prijs.

Maar er zijn nog meer verschillen (geldt algemeen tussen zeer goedkope wasmachines en b.v. MIele):

* Een Indeshit loopt weg, een Miele niet;
* Van een Indeshit wordt je 's nachts wakker (wat een herrie), van een Miele niet.
* Altijd gezeik met Indeshit (b.v. lekkage), nooit gedoe met Miele.
* Een wasmachine gaat altijd stuk wanneer het jou niet uitkomt
* Dure wasmachines hebben sensoren, dus b.v. weinig was = korter programma, etc.
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:23:36 #131
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_55926627
Leuk detail bij mijn AEG wasmachine is dat deze zichzelf waterpas stelt.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_55927529
Altijd leuk als mensen een merk als Indisit verdedigen omdat die bij hun wél lang meegaat. Kan je beter als een gek staatsloten gaan kopen want dan heb je gewoon mazzel. AEG/Bosch/Miele is een betere keuze, als het dan toch fout gaat hoef je jezelf ook geen verwijten te maken dat je weer eens een nieuwe moet halen omdat je te krenterig bent om voor te verwachten kwaliteit te gaan.
Grab it... box it... tape it... shove it up your ass...
pi_55928572
Indesit is echt pure rommel inderdaad. Die van mij ging in 2 jaar een stuk of 4 keer verrot. En de technische dienst is ook om te huilen daar. 1e keer heb ik een week of 6 zonder wasmachine gezeten. Toen ie de 5e keer kapot ging heb ik em maar weg gedaan, ook al had ik nog garantie.

Dat verhaal over indesit - miele is ook bullshit. Miele (en de andere betere fabrikanten) apparaten bieden een stuk meer functies, zijn over het algemeen zuiniger en laten je spullen ook wat meer heel.
  donderdag 10 januari 2008 @ 19:46:14 #134
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_55932116
Even over het Miele - Indesit verhaal:

Natuurlijk zit er verschil tussen, een Miele is niet voor niets een stuk duurder. Echter wat de Consumentenbond gedaan heeft is puur naar de verwachte levensduur, verbruik van water en stroom en aanschafprijs gekeken. Niet naar het comfort wat verschillende apparaten bieden.

Overigens heb ik zelf thuis zowel een wasmachine als droger van Miele naar volle tevredenheid. Liever paar centen meer voor een goed iets....

En qua gasfornuis is Indesit best goed, nooit problemen mee.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_55933015
Aan een gasfornuis kun je technisch dan ook een stuk minder verneuken. Al die ouwe pelgrim dingen doen het na 20 jaar gebruik ook nog prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')