abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40217184
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:02 schreef broodje_poep het volgende:
Ik heb een Electrolux en die heb ik 2e hands gekocht en doet het al meer dan 3 jaar echt perfect. Misschien ook een merk om naar te kijken dus.
AEG= ook electrolux.
  † In Memoriam † woensdag 26 juli 2006 @ 22:05:11 #27
128220 Peter6000
pi_40217265
Mijn Indesit gaat nu al sinds juli 2001 mee (zo`n 3 wassen per week).
Was erg goedkoop, en mocht ie stuk gaan laat ik hem niet repareren, en koop ik een nieuwe.

Vijf jaar voor zo`n goedkope goed werkende wasmachine vind ik al netjes.

Ik zie bijvoorbeeld bij Wehkamp een Indesit (1200 toeren) voor 329 euro, en een Miele (1200 toeren) voor 899 euro.
Een wel erg groot verschil.
  woensdag 26 juli 2006 @ 22:05:55 #28
152409 broodje_poep
het stinkt hier...
pi_40217296
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:03 schreef manhattan het volgende:
AEG= ook electrolux.
Electrolux is dus een beetje zoals Aristona van Philps? Goed spul met een minder bekene naam erop?
  woensdag 26 juli 2006 @ 22:06:16 #29
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_40217318
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:02 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Ignis is van Whirlpool. Net als Bauknecht. Niet dat dat ook maar iets zegt over de kwaliteit, maar goed.

voor max 500 zou ik persoonlijk een Marijnen of een Elextrolux aanraden, goeie ervaringen mee.
Evt een goedkope Bosch/Siemens, maar dan heb je meestal wel een heel basic apparaat in die prijsklasses.
Ik hoef ook geen toeters en bellen erop, moet gewoon wassen dat kreng
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 26 juli 2006 @ 22:06:23 #30
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_40217321
AEG !
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 26 juli 2006 @ 22:07:12 #31
152409 broodje_poep
het stinkt hier...
pi_40217357
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:05 schreef Peter6000 het volgende:
Ik zie bijvoorbeeld bij Wehkamp een Indesit (1200 toeren) voor 329 euro, en een Miele (1200 toeren) voor 899 euro.
Een wel erg groot verschil.
Wehkamp is wel een goede bron qua prijzen. Hier in de winkel waren ze duurder dan bij de Wehkamp zelfs
We hebben dus nu ook een droger van de Wehkamp en verlengde garantie van 5 jaar aan huis. Dat is wel zo handig aangezien wij geen auto hebben.
  woensdag 26 juli 2006 @ 22:10:40 #32
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_40217494
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:06 schreef elcastel het volgende:
AEG !
En waarom dan wel? Hoelang heeft u die al meneer Elcastel?
pi_40217517
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:05 schreef broodje_poep het volgende:

[..]

Electrolux is dus een beetje zoals Aristona van Philps? Goed spul met een minder bekene naam erop?
Nee, electrolux is een van de grootste producenten van witgoed. In andere landen is het merk wat bekender als hier. Electrolux is volgens mij ook niet goedkoop.
  † In Memoriam † woensdag 26 juli 2006 @ 22:11:57 #34
128220 Peter6000
pi_40217544
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:07 schreef broodje_poep het volgende:

[..]

Wehkamp is wel een goede bron qua prijzen. Hier in de winkel waren ze duurder dan bij de Wehkamp zelfs
We hebben dus nu ook een droger van de Wehkamp en verlengde garantie van 5 jaar aan huis. Dat is wel zo handig aangezien wij geen auto hebben.
Zolang je je niet laat verleiden tot afbetalingsconstructies met 20 procent rente hebben ze gewoon scherpe prijzen idd.
En lekker snel thuisbezorgd.

Mijn post was ook bedoeld om het enorme prijsverschil aan te geven.
Indesit is dus 2,7 keer zo goedkoop, mèt hetzelfde toerental.
  woensdag 26 juli 2006 @ 22:27:13 #35
215 misterDre
Paint it black!
pi_40218181
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:11 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Zolang je je niet laat verleiden tot afbetalingsconstructies met 20 procent rente hebben ze gewoon scherpe prijzen idd.
En lekker snel thuisbezorgd.

Mijn post was ook bedoeld om het enorme prijsverschil aan te geven.
Indesit is dus 2,7 keer zo goedkoop, mèt hetzelfde toerental.
Ja, vergeet vooral even de kwaliteit van de onderdelen, de softcare trommel van de Miele, het feit dat de Miele veel stiller is, schoner wast, langer meegaat en zelfs de mogelijkheid biedt om tegen betaling 10! jaar garantie te krijgen, dan lijkt die factor 2,7 heel wat.
Scheren is voor schapen!
  woensdag 26 juli 2006 @ 22:29:32 #37
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_40218256
quote:
Daar ben ik nu aan het kijken, maar blijft lastig om een beslissing te nemen.... moet ook snel bezorgd kunnen worden, moet volgende week dinsdag op vakantie en de was moet dus nog gedaan worden!!
  woensdag 26 juli 2006 @ 22:45:03 #38
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_40218908
Hier helaas ook een overleden wasmachine ben dus even gaan oriënteren op het internet en heb voor mezelf de keuze gemaakt om te gaan voor de

Indesit WI142 , beste koop 2005 volgens de consumentengids.
Energieklasse A
Wasresultaat A
Droogresultaat B

De prijs ligt tussen de ¤ 267 en 379.
pi_40219269
Wij hebben onlangs een Siemens gekocht. Dat is vaak intern gelijk aan Bosch. Als je op de bedrijfsslogans af zou moeten gaan kom je uit op Miele (Er is geen betere) of AEG (Laat je niet in de steek) Volgens mij is bij een wasmachine echt maar 1 ding het allerbelangrijkste. Is de was schoon. En volgens mij doen ze dat allemaal wel.

Kijk, de goedkopere merken zijn ergens om goedkoper. Minder 'poespas', maar bv ook minder gestabiliseerd, zodat het bv onmogelijk zou kunnen zijn om er een droger op te plaatsen.

Verder zou een criterium voor aanschaf ook het verbruik kunnen zijn van zowel elektra als water. Heeft de machine bv een automatische vuilherkenning (Of hoe die functie ook heet) of weet hij hoeveel wasgoed er in ligt en past hij daar het waterverbruik op aan. Hiermee kun je ook nog wel e.e.a. besparen. Je koopt dan een iets duurdere machine, maar verdient dat in bijvoorbeeld 3 jaar terug.

Succes met je speurtocht.
pi_40219623
Wij zijn ook op zoek...moeten een wasser en een droger.....miele is te veel ping ping....dus denken aan een siemens of een bosch
death is just another state of mind
pi_40219624
Wij hebben (naja mijn ouders en ik) zo'n 25 jaar gedaan met een electrolux (zit tegenwoordig in de AEG groep) Daarna hebben we een Candy gekocht omdat dat zo goedkoop was. die staat er nu zo'n 10 jaar, maakt kabaal, trommel draait niet goed omdat er veren van de achterkant los zjin gesprongen (maar dat is recent), dat ding lekt aan de voorkant, al zeker tig keer problemen gehad met het filter en losse slangen binnenin, de pomp was na een jaar al aan vervanging toe, de was komt er kledder nat uit uit na centrigugeren, hij wast niet goed schoon, op de kreukvrij stand komt het er gewoon best wel gekeukt uit, en hij laat waspoeder en vloeibaar wasmiddel achter in de was en last but not least hij vreet stroom en water. Die electrolux was niet kapot maar gewoon oud en een nieuwe zou beter moeten zijn. Not.

Vriend heeft een AEG lavamat wast perfect schoon, je hoot bijna niet dat ie aan staat, hoef je niet waterpas te stellen doet die machine zelf, geen waspoeder/middel resten, komt er bij de meeste dingen kreukvrij uit en is bijna strijkdroog, verbruikt bijna de helft aan water en stroom.

Ik weet welke er komt ipv die rot bak van een candy.
pi_40219689
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:01 schreef tnimble het volgende:
Wij hebben (naja mijn ouders en ik) zo'n 25 jaar gedaan met een electrolux (zit tegenwoordig in de AEG groep) Daarna hebben we een Candy gekocht omdat dat zo goedkoop was. die staat er nu zo'n 10 jaar, maakt kabaal, trommel draait niet goed omdat er veren van de achterkant los zjin gesprongen (maar dat is recent), dat ding lekt aan de voorkant, al zeker tig keer problemen gehad met het filter en losse slangen binnenin, de pomp was na een jaar al aan vervanging toe, de was komt er kledder nat uit uit na centrigugeren, hij wast niet goed schoon, op de kreukvrij stand komt het er gewoon best wel gekeukt uit, en hij laat waspoeder en vloeibaar wasmiddel achter in de was en last but not least hij vreet stroom en water. Die electrolux was niet kapot maar gewoon oud en een nieuwe zou beter moeten zijn. Not.

Vriend heeft een AEG lavamat wast perfect schoon, je hoot bijna niet dat ie aan staat, hoef je niet waterpas te stellen doet die machine zelf, geen waspoeder/middel resten, komt er bij de meeste dingen kreukvrij uit en is bijna strijkdroog, verbruikt bijna de helft aan water en stroom.

Ik weet welke er komt ipv die rot bak van een candy.
25 jaar, Wat een energie verneukt. Hoeveel toeren had het ding? 200?
pi_40219836
LG heeft tegenwoordig ook van die machines die ook stomen. Dus als je vaak spullen naar de stomerij brengt is het wel hendig. Kost wel iets van 1400,- ofzo
  woensdag 26 juli 2006 @ 23:09:23 #44
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_40219940
Ik heb een was droog combinatie van Bosch... Eigenlijk zijn was/droog combi's draken van machine's maar ik kon destijds niet anders. Ik heb er echter al 8 jaar plezier van en doet het nog steeds goed. Alleen drogen is minder, maar dat ligt niet aan het merk maar aan het concept was/drogen in 1 machine.
Ik heb toe flink moeten betalen, maar hij is nog steeds nagenoeg geluidsloos, zuinig ed.

Ik zou een Bosch nemen, gezien je budget wordt het dan een eenvoudige, maar dan tenminste wel een degelijke.

De machine is me verkocht door een goede vriend van mijn vader en die zou het niet in zijn hoofd halen om de kleine meid van een goede vriend meuk te verkopen. Hij was/is wasmachine monteur en zweeeeert bij een Bosch.

Anders schijnt Marijnen ook wel okay te zijn, echter geen ervaring mee...
pi_40220059
Ik houd er juist van dat mijn wasmachine geluid maakt. Doet me denken aan de relaxte zondagochtenden van toen ik nog thuis woonde.
pi_40220113
Ik heb ook een tijd in een elektronicazaak gewerkt en de betere merken Miele, AEG, Siemens, Bosch zijn het extra geld zeker waard.
Er zijn natuurlijk altijd verhalen over indesit of andere zooi die lang zijn meegegaan, net zoals een AEG of Miele die na 3 jaar kapot was. Maar over het algemeen ben je zeker beter uit met een Miele, AEG, Siemens of Bosch.
Als je toch een iets goedkopere wilt, kijk dan eens naar een LG of Zanussi.

Veel modellen van Bosch zijn trouwens hetzelfde als Siemens zit alleen een ander frontje op.
  woensdag 26 juli 2006 @ 23:14:08 #47
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_40220123
wasmachines leven langer met calgon
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_40220370
Gewoon een simpele goedkope. Over 10 jaar heb je misschien 4 kinderen en stel je andere eisen aan een wasmachine
pi_40220410
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:45 schreef Rottdog het volgende:
Hier helaas ook een overleden wasmachine ben dus even gaan oriënteren op het internet en heb voor mezelf de keuze gemaakt om te gaan voor de

Indesit WI142 , beste koop 2005 volgens de consumentengids.
Energieklasse A
Wasresultaat A
Droogresultaat B

De prijs ligt tussen de ¤ 267 en 379.
Heb ik ook ooit eens gedaan, het advies van de consumentenbond opgevolgt.
De grootste ramp die ik nooit had moeten doen, het is gewoon korte termijn kijken wat ze daar doen en absoluut geen duurtests.
pi_40220471
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:20 schreef OnlineGokker het volgende:
Gewoon een simpele goedkope. Over 10 jaar heb je misschien 4 kinderen en stel je andere eisen aan een wasmachine
Een Indesit, ariston of Nordland geeft vaak al na twee jaar de geest. En guess what: net buiten de garantietermijn. Dat betekend dus weer 100 euro voorrijd-kosten, drie dagen niet kunnen wassen en 40 euro voor een onderdeel. Oh ja, en het kost je ook nog eens een hoop gestress en een halve werkdag.

Wees wijs, en investeer ietsje meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')