quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:11 schreef sanger het volgende:
Het aansluiten is zo moeilijk nog niet:
1. Draai de gaskraan dicht. Zet de kachel aan en wacht tot deze uitgaat.
2. Draai de oude kachel los.
3. Verwijder de oude kachel
4. Verwijder de oude knelkoppelingen (indien gebruikt)
5. Meet of de nieuwe kachle met bestaande leidingwerk aangesloten kan worden
6. Leg eventueel nieuw leidingwerk aan
7. Sluit de nieuwe kachel aan
Bij water mogen ze meerdere malen gebruikt worden, voor gas is het advies altijd vervangen, omdat een absolute afdichting anders niet meer gegarandeerd kan worden.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:43 schreef Marsepein het volgende:
[..]Je vertelt nu net niet hoe het aansluiten gaat. Ik lees al mensen die het hebben over teflontape. Maar niet elke gasaansluiting heeft tape nodig. Afhankelijk van het type aansluiting.
Ook het verhaal dat je knelkoppelingen niet nogmaals mag gebruiken is niet helemaal waar. Ik weet alleen niet of dat geld voor gas en/of water. Als je zoekt op de site van VSH dan zie je dat ze aangeven met hoeveel kracht je een reeds gebruikte koppeling weer moet aandraaien voor een goed resultaat.
Dat een DHZ-er dat niet weet en vaak kwalitatief mindere kopplingen gebruikt is het beter om de knelringen te vervangen.
Dat kun je als volgt doen. Soms gaan die er al af door een draaiende trekkende beweging te maken. Anders kun je proberen de leiding iets te koelen (Zal niet meevallen) Als laatste optie is inzagen. Zaag de knelring diagonaal in, maar niet helamaal door, je beschadigt anders je koperen leiding. Nu zet je er een schroevendraaier in en draait de knelring open. Hij zal nu breken en je kunt een nieuwe knelring plaatsen.
Verhip je hebt gelijk! Al ging ik er stiekem vanuit dat dat zich zelf wel wijst.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:43 schreef Marsepein het volgende:
[..]Je vertelt nu net niet hoe het aansluiten gaat. Ik lees al mensen die het hebben over teflontape. Maar niet elke gasaansluiting heeft tape nodig. Afhankelijk van het type aansluiting.
Ook het verhaal dat je knelkoppelingen niet nogmaals mag gebruiken is niet helemaal waar. Ik weet alleen niet of dat geld voor gas en/of water. Als je zoekt op de site van VSH dan zie je dat ze aangeven met hoeveel kracht je een reeds gebruikte koppeling weer moet aandraaien voor een goed resultaat.
Dat een DHZ-er dat niet weet en vaak kwalitatief mindere kopplingen gebruikt is het beter om de knelringen te vervangen.
Dat kun je als volgt doen. Soms gaan die er al af door een draaiende trekkende beweging te maken. Anders kun je proberen de leiding iets te koelen (Zal niet meevallen) Als laatste optie is inzagen. Zaag de knelring diagonaal in, maar niet helamaal door, je beschadigt anders je koperen leiding. Nu zet je er een schroevendraaier in en draait de knelring open. Hij zal nu breken en je kunt een nieuwe knelring plaatsen.
Het gaat niet op oppervlakte maar op inhoud, dus m3!quote:Op donderdag 27 juli 2006 16:16 schreef Thermo het volgende:
Kan iemand mij maybe helpen met betrekking tot oppervlakte/vermogen uitrekenen?
Ik zoek een beetje een goede vergelijkingstabel hoeveel vermogen een bepaald oppervklate nodig heeft.
Gasleidingen moet je in principe altijd aan de vakman overlaten, deze kan bepalen of de leiding voldoet aan de Europese regelgeving of de NEN 1078 herziene versie 1999.quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:50 schreef Conflict het volgende:
Als je geen ervaring hebt kan je gasleidingen beter aan een vakman over laten![]()
http://www.praxis.nl/Klussen/Overzicht/Verwarming/Rekenprogrammaquote:Op donderdag 31 januari 2008 17:15 schreef Tournesol het volgende:
Kan iemand mij maybe helpen met betrekking tot oppervlakte/vermogen uitrekenen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |