Wat je beschrijft is emotionele chantage inderdaad. Waarom trek je dan vrouwen aan die dat doen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:43 schreef kastanova het volgende:
Tja, het maakt het leven van de vrouw vast wel makkelijk en ik wil er ook echt de daadwerkelijke trauma's niet mee bagataliseren, maar het blijft natuurlijk gewoon emotionele chantage...
Nah, nu kan ik wel met een hele preek over de "zoektocht naar mezelf" komen, hetgeen het natuurlijk ook wel in enige mate is, maar eigenlijk is het gewoon onschuldig vermaak.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:48 schreef Hertog_Martin het volgende:
Maar Kastanova. Ik merk wel (bijvoorbeeld in de Kasta-Sutra reeks) dat zodra je over labiele vrouwen begint je haast niet op kan houden met typen. Het zit je nogal dwars en heeft aardig wat frustraties achtergelaten. Wat ik mij best voor kan stellen, als ik de voorbeelden van de omgang met misscutie4you mag geloven.
Maar wat bereik je er mee door op een forum zoveel mogelijk je afgunst over labiele vrouwen te spuien? ze worden er niet ineens anders door. Of is het wellicht om jezelf te profileren als een man die zelf alles goed doet, een toffe kerel, en dat alle vrouwen tot nu toe verkeerd waren, waardoor je hoopt vrouwen aan te trekken die dan bij hunzelf denken van "hey maar ik ben beter dan al die ex'en van 'm, ik ben wel waardig". Of gewoon om het denkbeeld te voorkomen dat jij de kneus bent die geen relatie kan vasthouden
Nah, ik ben denk ik gewoon iets teveel een rationele denker.quote:Hoe dan ook, blijf je zoeken tot de perfecte relatie? waar er nooit onenigheden zijn en ze alles snapt wat jij doet. Want mensen zijn vaak onredelijk en onlogisch met ruzies en mensen snappen de ander wel vaker niet, maar het lijkt er op dat je denkbeeld nu zo geworden is dat de eerstvolgende keer dat een vrouw onredelijk doet of je niet snapt je meteen zoiets hebt van 'oooh god daar gaan we weer'.
of ga je als je steeds ouder wordt je maar er aan toegeven?
Nah, hiervan durf ik gerust te beweren dat alle vrouwen het al dan niet bewust doenquote:Op woensdag 26 juli 2006 11:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat je beschrijft is emotionele chantage inderdaad. Waarom trek je dan vrouwen aan die dat doen?
En daar ging het nu toch juist om? Het is een bepaald soort vrouw wat dat doet..quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:05 schreef kastanova het volgende:
Tuurlijk, maak ik mezelf ook schuldig aan, maar ik gebruik het niets als "argument" om onder mijn verantwoordelijkheden uit te komen...
Inderdaad. Alsof alle vrouwen hun bagage gebruiken om onder hun verantwoordelijkheden uit te komen. Ik zou er een dagtaak aan hebbenquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
En daar ging het nu toch juist om? Het is een bepaald soort vrouw wat dat doet..
Nee, ik kan niet op je post reageren, want ik ben vroeger door de postbode verkrachtquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:19 schreef Copycat het volgende:
Inderdaad. Alsof alle vrouwen hun bagage gebruiken om onder hun verantwoordelijkheden uit te komen. Ik zou er een dagtaak aan hebben.
Nee, ik kan niet afwassen, want ik ben vroeger bijna verdronken.
Nee, ik wil niet met je praten, want ik heb vroeger logopedie gehad.
Eigenlijk kan ik helemaal niet typen, want ik ben vroeger heel vaak op mijn vingers getikt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:22 schreef Nadine26 het volgende:
Nee, ik kan niet op je post reageren, want ik ben vroeger door de postbode verkracht![]()
Denk toch dat het m'n audiovisuele geheugen is...quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:12 schreef Hertog_Martin het volgende:
Heb jij nou óf een fantastisch audiovisueel geheugen, óf maak je er maar wat van, óf heb je altijd een taperecorder bij je dat je altijd van die geweldige dialogen helemaal kan uittypen
Ik stel voor dat ik even een maandje met alle ontkennende vrouwen in 1 huis ga wonen en aan het eind van de maand m'n conclusies trek met betrekking tot alle ontkenningen en wat er van overeind is geblevenquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:19 schreef Copycat het volgende:
Inderdaad. Alsof alle vrouwen hun bagage gebruiken om onder hun verantwoordelijkheden uit te komen. Ik zou er een dagtaak aan hebben.
Als je het gesprek letterlijk kunt herhalen wel natuurlijkquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:34 schreef Duiveltja het volgende:
Het is wel knap van je dat je dat hebt onthouden na 1 (!!!) hele week.
Je generaliseert iets te veel naar mijn smaak om een geschikte huispartner te zijn. Laat staan een maand lang in een huis te zitten met een overload aan vrouwen. Voorstel verworpen, dus.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:34 schreef kastanova het volgende:
Ik stel voor dat ik even een maandje met alle ontkennende vrouwen in 1 huis ga wonen en aan het eind van de maand m'n conclusies trek met betrekking tot alle ontkenningen en wat er van overeind is gebleven.
Uiteraard dient alles opgenomen te worden aangezien mijn oordeel uiteraard ook slechts subjectief is.
Wie belt de Mol even? Maken we er "Big Brother: The Crying game" van.
Ik denk zelf niet dat dat een oorzaak is. Ik denk dat die labiliteit er altijd is geweest en altijd zal zijn. Ik ben wel met je eens dat de emancipatie niets voorstelt (De ene onderdrukking wordt verruild met een andere), maar denk niet dat het hier veel mee te maken heeft.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:35 schreef Hertog_Martin het volgende:
Emancipatie is gewoon het grote kwaad van de afgelopen 100 jaar. Vrouwvolk dat er naar toe werkt om 'gelijk' te zijn met een man.. die naam alleen al 'emancipatie'. Vrouwen moeten gewoon vrouwen zijn, en mannen mannen. Daarmee zeg ik absoluut niet dat vrouwen onderdrukt moeten worden, nee vrouwen moeten de vrijheid hebben om te zijn wat ze zijn.. maar dat is niet wat er gebeurd met emancipatie. Emancipatie is een naar iets dat ervoor zorgt dat vrouwen proberen iets te zijn wat ze niet zijn, en ik denk dat het een van de grote oorzaken van labiliteit is bij vrouwen.
Mij lijkt het wel wat. Kasta houdt zoiets toch geen maand vol.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je generaliseert iets te veel naar mijn smaak om een geschikte huispartner te zijn. Laat staan een maand lang in een huis te zitten met een overload aan vrouwen. Voorstel verworpen, dus.
Ik blijf erbij dat je in jouw leven iets te veel in aanraking bent gekomen met fucked up vrouwen en eigenlijk is dat best triest.
johndemol@talpaquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:42 schreef Alicey het volgende:
Mij lijkt het wel wat. Kasta houdt zoiets toch geen maand vol.
Donders, dit klinkt heel bekend in de oren. Vooral dus dat als je de ander erop wijst dat wat ze zeggen niet logisch overeenkomt met wat ze eerder gezegd hebben gaat het mis. Want dan komen ze idd met dingen als 'nee dat heb ik dan anders bedoelt' (waarop je hun erop wijst dat ze dat niet anders bedoelt kunnen hebben gezien weer andere dingen die ze gezegd hadden in dat gesprek) waarop het uit de hand loopt en ze dan beginnen te blaten van 'dat zal ik dan wel met een reden toen zo gezegd hebben maar ik meende het niet zo'quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:31 schreef kastanova het volgende:
[..]
Denk toch dat het m'n audiovisuele geheugen is...
Het nadeel is dat het mijn gehele geheugen opeist, want voor de rest vergeet ik echt álles.
Heb me laatst notabene nog aan een collega voorgesteld terwijl ik er al een jaar mee werkte.
Het voordeel? Ik onthoud tot in detail wat mensen ooit gezegd of beweerd hebben, hetgeen wel handig is bij het betrappen op leugens of achteraf gezien dom gelul...
Is dat echt een voordeel?
Mwoaah, je weet al snel wat je aan mensen hebt en herkent er al snel tegenstrijdig en achterbaks gedrag mee, maar het leidt er toch eigenlijk voornamelijk toe dat een gesprek escaleert.
Wat doet de meerderheid van de mensen immers als ze "betrapt" worden op een aantoonbare leugentje of een onregelmatigheidje in hun verhaal?
Vrijwel niemand zal zeggen: "Hé verrek, je hebt gelijk, ik heb gewoon gelogen destijds, hahaha."
Nee, men zal zich al snel aangevallen voelen en in de verdediging schieten en een offensieve houding aannemen.
"Maar jij dit! Jij dat! En je doet dit en dat zelf ook verkeerd!" waarna het eindigt met allerlei verwijten.
Is dat terecht? Nah, persoonlijk vind ik dat je iemand er wel op mag wijzen als hun verhaal simpelweg niet overeenkomt met wat ze in eerste instantie beweerden..
Is het verstandig? Nee, in hun ogen wordt het namelijk als aanval gezien, ook in de gevallen waarop zij de aanval in eerste instantie inzetten...
Voorbeeldje:
Vrouw in kwestie beweerde nooit emotioneel te worden.
Kasta: Echt wel.
Vrouw: Nee joh, echt niet! Nooit! Ik durf er zelfs om te wedden!
Kasta: Wtf? Dat kun je toch niet beweren joh?!
Vrouw: Wed dan!
Kasta: Nah ok, maar ga je dan niet achteraf piepen als je emotioneel wordt?
Vrouw: Tuurlijk niet, ik begon er toch zelf over man?.
*weekje later*
Vrouw is verliefd, wordt emotioneel omdat ik op een gegeven moment met een kritiekpuntje kwam...
Kasta: Nofi hoor, maar jij werd toch nooit emotioneel?
Vrouw: Wat lul jij nou?!
Kasta: Tja, weet je nog [toen en toen]? Je beweerde zelfs dat je niet zou gaan piepen als het zover kwam?
Vrouw: Maar dit is totaal wat anders, etc. etc.
Komt ze daarmee terug op wat ze ooit beweerde (en nee, ik zie het niet als leugen, ik wist immers destijds al wel beter) en is het dus op zich m'n goed recht om haar daar op te wijzen?
Tja, geheel objectief (en naief) gezien wel natuurlijk...
Maar subjectief en reeel gezien ben ik gewoon een domme lul dat ik er over begin op het moment dat ze emotioneel wordt...
Oftewel, ook al sta ik volledig in m'n recht en was het notabene haar eigen idee, kan ik beter gewoon m'n domme bek houden om het niet te laten escaleren...
En dat is dus iets waar ik tegenwoordig steeds meer rekening probeer te houden, zonder echt bevredigend resultaat overigens, aangezien ze toch al wel emotioneel is en zal blijven ongeacht wat ik zeg, maar toch... Olie op het vuur gooien, hoe reeel ook, is op dat moment ook niet echt een verstandige optie...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |