Ze komen ook lang niet allemaal opquote:Op woensdag 26 juli 2006 14:02 schreef zoalshetis het volgende:
volgens mij zijn niet alle pitten uit dierenvoer om mee te kweken. dat ze dood zijn of aan te hete temp hebben blootgestaan oid.
Grote bloem = meer zaden = meer diervoer?quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:04 schreef dwerg het volgende:
Je merkt het snel genoeg aan de grootte van de bladeren en de dikte van de stengel. Maar ik denk niet dat ze het zaad van kleinbloemigen in dierenvoer stoppen.
In dit pdf-file staan wat soorten die in Nederland geteeld worden. Voor de bloem dan. Niet voor dierenvoer.
Ze waren al gebarsten in de zak met voerquote:Op woensdag 26 juli 2006 14:06 schreef dwerg het volgende:
Mais moet je gewoon ter plekke zaaien, en niet voorkiemen.
Ja, en ik kan me niet voorstellen dat je een veld met zonnebloemen voor de snij uit laat bloeien en dan de pitten verkoopt aan een dierenvoerfabriek. Maar goed, ik heb al gekkere dingen meegemaakt. Een beginnend zonnebloemteler die twee meter hoge buitenzonnebloemen in de kas probeerde en ontdekte dat ze dan drie meter hoog worden. Bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Grote bloem = meer zaden = meer diervoer?
Hoe lang duurde het voordat hij dit formaat bereikte, nadat de plant opkwam?quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:43 schreef popolon het volgende:
Die van mij is al iets van 2.10 meter hoog en nog steeds geen bloem.
Was meer een experimentje maar nu wordt het een missie.
Ik wil een bloem.
Zaadje geplant zo rond eind mei denk ik, wel elke dag wat water gegeven. Ik zal morgen wel eens een foto posten.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hoe lang duurde het voordat hij dit formaat bereikte, nadat de plant opkwam?
het is eigenlijk net als elke plant die je moet toppen als er bladeren genoeg zijn. dan krijg je 6-8 zonnebloemen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:55 schreef popolon het volgende:
Sorry voor de wazige foto's.
Ik schat de plant nu op 2.10 meter, zonder bloem nog.
[afbeelding]
Ooghoogte, zelf ben ik 2.00 meter.
[afbeelding]
Hoe hoog gaat dit ding worden man?
als je het doet voordat hij zeg maar vijf zijtakken heeft is het idd niet goed, daarna is het prima.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 00:34 schreef SCH het volgende:
Je moet een zonnebloem absoluut niet toppen volgens mijn man de bioloog
De meeste zonnebloemsoorten krijgen geen zijtakken, het hangt van de soort af.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 00:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als je het doet voordat hij zeg maar vijf zijtakken heeft is het idd niet goed, daarna is het prima.
Hij roept van uit de slaapkamer. Zonder petje.quote:vraag dat maar aan je meelezende bioloog met het eeuwige petje![]()
ik ga niet wedijveren met iemand die van uit de slaapkamer roept dat hij bioloog is en zegt dat zonnebloemen, en heel veel andere planten, na het kiemen en in de eerste groei geen zijtakken kennen. dit geldt namelijk voor bijna elke plant in de groeifase.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 00:39 schreef SCH het volgende:
[..]
De meeste zonnebloemsoorten krijgen geen zijtakken, het hangt van de soort af.
[..]
Hij roept van uit de slaapkamer. Zonder petje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |