quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 12:46 schreef ymme het volgende:Misschien dat meer mensen hier last van hebben.
Met dit weer warm eten, naja kan niet zeggen dat ik er om sta te juigen. Maar ja
je moet toch goed eten. Warm of niet.
Nu ben ik op zoek, naar lekkere gezonden,
tussendoortjes. Die weinig Kcal bevatten. En erg lekker zijn met dit weer.
Wat zoek je nou eigenlijk
![]()
Het warme eten wordt iig door mij vervangen door salade met veel komkommer, tomaat en olijven, doe daar naar smaak wat feta (echte...) tonijn of iets dergelijks door. eet er wat stokbrood bij en je hebt goed genoeg gegeten.
tussendoortjes, tja niet anders als anders, eet ik zelf eigenlijk nauwelijks, maar fruit levert je best wel wat calorien. Als je je ff flauw gaat voelen; neem een banaan.
Belangerijkste is echter: Drink!
Het menselijke lichaam heeft een 'bugje' onderscheid maken tussen honger(trek) en dorst is moeilijk. Vaak als jij denkt dat je trek hebt, heb je in feite dorst en met dit weer moet je gewoon meer drinken. Hoeveelheden zijn moeilijk te geven aangezien dat geheel afhankelijk is van je inspanningen. Maar het begint bij 2 liter water op een dag (en drink gewoon, niet al te koud, water)
Zelf kauw ik als tussendoortje op geroosterde, gezouten zonnebloempitten; weinig caloriën en ik krijg dat extra beetje zout binnen wat je ook nodig bent met deze weersomstandigheden.