Bij de Melkweg krijg je een maandlidmaatschap. Dat is dus anders.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:19 schreef Komakie het volgende:
Bij de Melkweg is het precies hetzelfde geregeld.
Paradiso is ook een maandlidmatschap....quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:51 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Bij de Melkweg krijg je een maandlidmaatschap. Dat is dus anders.
Ow, dacht altijd voor één avond.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:54 schreef Jill-RMC het volgende:
Paradiso is ook een maandlidmatschap....
Neemt niet weg dat het geldklopperij en onzin is. En als het nu mooie venues waren, maar daar is ook al geen sprake van.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Overduidelijk dus je eerste concert in Paradiso / Melkweg.
Dit is al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren zo.
Voor die ene keer dat je er heen gaat zekerquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:41 schreef HeatWave het volgende:
Neem je toch een jaarlidmaatschap meteen? Kost niet heel veel meer en kan je zo doorlopen.
*shocked* Als er iets een mooie venue is dan is het Paradiso wel!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:09 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het geldklopperij en onzin is. En als het nu mooie venues waren, maar daar is ook al geen sprake van.
De Paradiso.. lelijk? Ik kan zien dat je er verstand van hebt!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:09 schreef BobbyB het volgende:
En als het nu mooie venues waren, maar daar is ook al geen sprake van.
[..]
Het zijn 2 van de beste zalen in Nederland. Alles is altijd prima geregeld. En 'mooi'? Ik ga naar een concert voor een goede band, goed geluid, een gezellige avond, niet omdat ik graag in een mooi gebouw wil staan.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:09 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het geldklopperij en onzin is. En als het nu mooie venues waren, maar daar is ook al geen sprake van.
Is het wel eens in je opgekomen dat er mensen zijn die meerdere keren in een maand naar een concert gaan in zo'n zaal? Die zouden dan dus elke keer weer extra betalen omdat het lidmaatschap bij de prijs van het kaartje zit.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:19 schreef Komakie het volgende:
Je koopt een kaartje, betaalt er al 17,50 voor. Dan nog eens 3 euro lidmaatschap (waarom zit die niet bij het kaartje inbegrepen eigenlijk)
Als je zelden gaat, kun je toch beter voor een maand kopen. Je moet immers je jaarlidmaatschap ook nog kopen, dus de eerste keer heb je niet het voordeel dat je zo kunt doorlopen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:41 schreef HeatWave het volgende:
Neem je toch een jaarlidmaatschap meteen? Kost niet heel veel meer en kan je zo doorlopen.
20 Euro dacht ik. Dat haal je er dus pas uit als je elke 2 maanden in Paradiso komt. Voor de mensen die gewoon een paar keer per jaar naar Paradiso gaan is dat geen optie.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:41 schreef HeatWave het volgende:
Dat zeker welquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:22 schreef dennisreijbroek het volgende:
was het wel een leuk optreden?
Dat weet ik ook wel. Ik ben wel vaker in Paradiso/Melkweg geweest. Neemt niet weg dat ik het gewoon geldklopperij vindt.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Overduidelijk dus je eerste concert in Paradiso / Melkweg.
Dit is al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren zo.
nou, ik merk er vrij weinig van anders. Ze bieden net zo veel vermaak als bijvoorbeeld Tivoliquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:29 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Die lidmaatschappen hebben iets te maken met het feit dat Paradiso en de Melkweg "besloten clubs" zijn met "leden". Daardoor vallen ze onder andere regels dan gewone kroegen enzo, mbt tot openingstijden en misschien ook de belasting ofzo ? Ze kunnen je waarschijnlijk meer vermaak bieden met die lidmaatschappen dan zonder, dus dan moet je ook niet mopperen.
Voor die 3x per jaar dat ik er heen gaquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:51 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Bij de Melkweg krijg je een maandlidmaatschap. Dat is dus anders.
En daarbij wat HW zegt. Koop gewoon een jaarlidmaatschap en je hebt nergens last van.
Nouja, het viel dus gisteren echt zwaar tegen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik ben eigenlijk nog nooit (te) laat binnen geweest door de rij voor de Melkweg of Paradiso. En ik moet meestal ook wel een lidmaatschap kopen. Het valt me juist altijd erg mee hoe lang het duurt.
Over smaak valt te niet twisten natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:29 schreef cYbErTiM het volgende:
jamaar bij zo'n overrated band als Flogging Molly staat weer een rij natuurlijk
Zoals ik al zei:quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:33 schreef HeatWave het volgende:
Tja, dan zit er niets anders op. Alsof je doodgaat van die 9 euro.
Ach, die 4 euro "reserveringskosten" per kaartje bij de ticketservice hoeren vind ik persoonlijk belachelijker.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:38 schreef Laton het volgende:
schandelijke uitpersings kutregel inderdaad.
Inderdaad, maar dat maakt het beleid van paradiso niet ineens onbekritiseerbaar toch.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach, die 4 euro "reserveringskosten" per kaartje bij de ticketservice hoeren vind ik persoonlijk belachelijker.
Ach kom, ze willen gewoon wat extra geld in het laatje brengen, zodat ze de huur kunnen betalen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:45 schreef HeatWave het volgende:
Nee hoor.
Maar het is dus met een reden (club zijn etc).
jep. Het was helemaal uitverkocht.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:36 schreef HeatWave het volgende:
Flogging Molly is best een toffe band hoor, ik zat gisteren in de kroeg vlakbij de Paradiso, stikte van de FM fans ook.
Is idd ook belachelijk. Is trouwens de afgelopen paar jaar ook snel omhoog gegaan hoor.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach, die 4 euro "reserveringskosten" per kaartje bij de ticketservice hoeren vind ik persoonlijk belachelijker.
De reden is geld. niets meer en niets minder.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:45 schreef HeatWave het volgende:
Nee hoor.
Maar het is dus met een reden (club zijn etc).
Dat zou dan niet eerlijk zijn voor de mensen die vaker gaan (zoals ik) die hebben namelijk een jaarlidmaatschapquote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:52 schreef Laton het volgende:
[..]
De reden is geld. niets meer en niets minder.![]()
gooi het dan gewoon bij het kaartje op.
Nee, dan betaal je het dus elke keer, nu maar 1 keer per maand (of eenmalig 13,50 ofzo per jaar). Als ze het bij het kaartje doen, ben je uiteindelijk duurder uit.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:52 schreef Laton het volgende:
gooi het dan gewoon bij het kaartje op.
maak het dan optioneel ofzo. ik weet niet, het voelt gewoon als naaierij.. net als dat je op een festival aankomt en nog ff 10 euro moet neerleggen voor parkeren.. je kan al niet meer terug. je hebt je kaartje al.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zou dan niet eerlijk zijn voor de mensen die vaker gaan (zoals ik) die hebben namelijk een jaarlidmaatschap.
Dat is wel zo ja.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:54 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee, dan betaal je het dus elke keer, nu maar 1 keer per maand (of eenmalig 13,50 ofzo per jaar). Als ze het bij het kaartje doen, ben je uiteindelijk duurder uit.
Ik ben wel eens 3 keer in een week naar de Melkweg geweest, dan koop je dus 1 keer een lidmaatschap voor enkele euro's en kun je de andere keren zo doorlopen en hoef je niet nog eens extra te betalen.
Dat mag. Ik heb er geen problemen mee. Maar de meeste concerten die ik bezoek zijn toch al niet duur, dus al met al ben ik voor een euro of 15 wel binnen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:56 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is wel zo ja.
Maar ik vind het gewoon voor concerten geldklopperij. Ik kom niet voor de fuckin Paradiso en wat daar normaal te doen is, maar voor het concert.
tivoliquote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:57 schreef WeirdMicky het volgende:
Bij de tivoli nooit rijen? Moet je niet een keer naar BlackOut gaan, DnB feest, want dan zijn de rijen erg lang. Gelukkig had ik toen al een kaartje en kon ik doorlopen.
Ja ok, maar dat is wat anders dan bij concerten die over het algemeen altijd in de voorverkoop zitten en iedereen zorgt dat hij/zij van te voren al een kaartje heeft. Dan gaat het wel snel.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:57 schreef WeirdMicky het volgende:
Bij de tivoli nooit rijen? Moet je niet een keer naar BlackOut gaan, DnB feest, want dan zijn de rijen erg lang. Gelukkig had ik toen al een kaartje en kon ik doorlopen.
quote:
True true...de laatste keer popomatic was het binnen vrij druk, maar echt geen rij. Tivoli.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:28 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ja ok, maar dat is wat anders dan bij concerten die over het algemeen altijd in de voorverkoop zitten en iedereen zorgt dat hij/zij van te voren al een kaartje heeft. Dan gaat het wel snel.
Als je gewoon op een avondje poppomatic gaat ofzo, kan het ook wel zijn dat er ff een rij staat. Niet zo heel lang maar dat heeft meer te maken met het feit dat mensen niet van te voren kaarten kopen. Bij concerten is dat heel normaal.
Ik heb zelden iets te klagen gehad. Zowel in de grote als in de kleine zaal prima in orde.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:44 schreef WeirdMicky het volgende:
Hoe is de muziekkwaliteit in de melkweg eigenlijk?
wat krijg ik er dan voor terug ?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:51 schreef Lotjeb het volgende:
Vooral Paradiso vind ik geweldig met concerten, dat ik er wat extra's voor moet betalen vind ik absoluut niet erg, je krijgt er wel wat voor terug![]()
in tivoli krijg ik die sfeer ook zonder 3 euro extra. het is gewoon een kutbeleid. Maar goed, alles gaat ten onder aan geldwolverij, dus waarom alternatieve podia ook niet.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
een geweldige atmosfeer? ER gaat niks boven concerten in oude kerken!
Ik vind de sfeer in Tivoli ook geweldig en daar hoef ik niets bij te betalen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
een geweldige atmosfeer? ER gaat niks boven concerten in oude kerken!
Mijn favoriet van Flogging Molly (Samen met Drunken Lullabies)quote:
"Alles gaat ten onder aan geldwolverij"......Goh, ook zo'n lekkere dooddoener. "vroegah was allus betur" en dat terwijl je al zo lang ik bij concerten kom je voor die lidmaatschappen moet betalen (+- 15 jaar)quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:25 schreef Laton het volgende:
[..]
in tivoli krijg ik die sfeer ook zonder 3 euro extra. het is gewoon een kutbeleid. Maar goed, alles gaat ten onder aan geldwolverij, dus waarom alternatieve podia ook niet.![]()
Wij (of ik igg) niet.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
"Alles gaat ten onder aan geldwolverij"......Goh, ook zo'n lekkere dooddoener. "vroegah was allus betur" en dat terwijl je al zo lang ik bij concerten kom je voor die lidmaatschappen moet betalen (+- 15 jaar)![]()
Tivoli komt op mij ongeveer als gewoon een zaaltje (jaja, waar de sfeer ook best lekker zou zijn), maar als je Tivoli en Paradiso "kaal" naast elkaar zou zetten zou ik te allen tijde voor Paradiso kiezen.
Wat heeft verstand nu weer met iets niet mooi vinden te maken? Beetje (heel erg) domme reactiequote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:11 schreef Roellio het volgende:
[..]
De Paradiso.. lelijk? Ik kan zien dat je er verstand van hebt!
Dat zeg ik toch ook niet. Als ik ga, ga ik voor precies dezelfde reden als jou, en niet voor het gebouw, dus waarom moet je daar dan extra voor betalen?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Het zijn 2 van de beste zalen in Nederland. Alles is altijd prima geregeld. En 'mooi'? Ik ga naar een concert voor een goede band, goed geluid, een gezellige avond, niet omdat ik graag in een mooi gebouw wil staan.
Je laat je dus al 15 jaar naaien .quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
"Alles gaat ten onder aan geldwolverij"......Goh, ook zo'n lekkere dooddoener. "vroegah was allus betur" en dat terwijl je al zo lang ik bij concerten kom je voor die lidmaatschappen moet betalen (+- 15 jaar)![]()
Tivoli komt op mij ongeveer als gewoon een zaaltje (jaja, waar de sfeer ook best lekker zou zijn), maar als je Tivoli en Paradiso "kaal" naast elkaar zou zetten zou ik te allen tijde voor Paradiso kiezen.
Wie gaat dr dan ook met de auto naar Amsterdam!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:38 schreef MadMarco het volgende:
rare regeling. Je zou toch inderdaad wel denken dat ticketmaster dat in de prijs van een kaartje zou verwerken. Dit soort extra kosten zijn echt crap, je ergert je eraan omdat je telkens weer je portemonnee kan trekken. Maar het is sowieso al duur om een avondje paradiso te doen. Parkeren kost 10 euro, gemiddeld concert 20 euri, drankjes zijn ook niet goedkoop. Garderobe, en zelfs voor de wc's moet je vaak nog dokken...
In februari was paradiso toeslag nog 2,50
Al het geld gaat naar het glas-in-lood![]()
Inderdaad, er zijn genoeg zalen die geen lidmaatschap hebben.quote:
Sommige mensen moeten wel he, als je van ver komt en er op een gegeven moment geen treinen meer rijden, daarbij is dat doorgaans duurder als je met meerdere personen bent en dan is de auto (incl parkeergeld) goedkoper.quote:Op donderdag 27 juli 2006 00:41 schreef Jill-RMC het volgende:
Wie gaat dr dan ook met de auto naar Amsterdam!![]()
Nou nou, wat een naaien zegquote:
En ik denk dat dat voor een zeer groot gedeelte meespeelt ja (om precies dezelfde reden vind ik de Melkweg veruit de beste zaal van NLquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:53 schreef Komakie het volgende:
Misschien komt het ook omdat Tivoli gewoon meer emotionele waarde heeft.
Precies, daar draait het om, en dat is in principe ook helemaal niet zo erg. Maar kom dan niet aan met verhalen dat ze alleen maar lidmaatschap aanbieden omdat ze dan onder andere regelgeving vallen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 00:53 schreef Devlinsect het volgende:
Stel je nou is voor dat Paradiso niet de lidmaatschappen incasseert. Waar moeten ze het geld vandaan halen om het pand te huren? Onderhoud?
Ooit was het idee om Paradiso tegen de vlakte te gooien. Paradiso! DE Rocktempel van Nederland waar iedere grote artiest heeft gestaan!
hmz .. je ziet er toch geregeld optredens die je in een andere zaal zonder meer het dubbele zouden kosten ..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 02:02 schreef Hephaistos. het volgende:
Het zijn simpelweg extra inkomsten voor de zaal. Daar krijg je als bezoeker niets voor terug. Behalve dan dat de zaal openblijft natuurlijk...
En laten die nou net niet zo'n geldklopperij systeem hebben; Tivoli vind ik qua uiterlijk sowieso enorm op Paradiso lijken, het is alleen wat kleiner.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:31 schreef Komakie het volgende:
nou, ik merk er vrij weinig van anders. Ze bieden net zo veel vermaak als bijvoorbeeld Tivoli
Neemt niet weg dat ik paradiso en melkweg 1 van de betere zalen van nederland vindt. Naast Tivoli en de Helling in Utrecht
Waarom doen andere zalen het dan zonder?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 00:46 schreef SevenWonders het volgende:
Aan de kaartverkoop van concerten verdienen Paradiso/Melkweg helemaal niets tot erg weinig., Alles gaat naar de artiest, promoto (Mojo en consorten) en anderen die er geld aan willen verdienen De zaal krijgt gewoon huur, maar of ze daar hun kosten mee dekken????
Vandaar, maar ook het hele club-gebeuren vanwege de regels etc, de extra heffing in de vorm van lidmaatschap. Niets mis mee, echte concertbezoekerd weten dat.
De prijs van de concertkaartjes daar ligt meestal hoger he.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:04 schreef Komakie het volgende:
[..]
Waarom doen andere zalen het dan zonder?
dat is een vraag die dan bij me oprijst.
De opmerking "anders kunnen ze het niet betalen" gaat niet helemaal op als je ziet dat andere panden het wel zonder lidmaatschappen kunnen doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |