abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40272427
Die lui van die website weten zelf trouwens niet eens hoe ze dat woord moeten schrijven. Het is met 'ie' op het einde.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Polyamorie
pi_40272696
Die Wikipedia-entry is volgens mij geschreven door die lui van die website of in elk geval sympathisanten. Iemand die monogaam leeft, is meteen een 'monogamist', alsof het een religie of ideologie betreft. "Bent u communist?" "Nee, ik ben monogamist."
pi_40272803
Je verwoord je drang naar een andere vrouw wat dus gewoonweg geilheid inhoudt, wel heel deftig in je OP.

Waar jij mee bezig bent is gewoon vreemd gaan.

Te gek voor woorden dat jouw vriendin hiermee instemt.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  vrijdag 28 juli 2006 @ 15:17:20 #204
13250 Lod
Sapere aude!
pi_40272883
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:02 schreef TechXP het volgende:
Zoals ook terecht werd opgemerkt door TS, is dat we monogaam gemaakt zijn door de maatschappij.
Dat vind ik nog een behoorlijk discutabele stelling.
GNU Terry Pratchett
pi_40272908
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:15 schreef Sjakie01 het volgende:
Je verwoord je drang naar een andere vrouw wat dus gewoonweg geilheid inhoudt, wel heel deftig in je OP.

Waar jij mee bezig bent is gewoon vreemd gaan.

Te gek voor woorden dat jou vriendin hiermee instemt.
Als ze er werkelijk van harte mee zou instemmen, is er geen probleem. Maar ze stemt ermee in omdat ze bang is hem kwijt te raken.
pi_40272938
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:17 schreef Lod het volgende:

[..]

Zowel monogamie als polygamie zijn evolutionair te verklaren en welke van de twee zich voordoet is afhankelijk van allerlei omstandigheden. 't Ene is niet natuurlijker dan 't andere.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 15:30:24 #207
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_40273366
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:17 schreef Lod het volgende:
Doelde op dat het de vraag is of we wel van nature monogaam zijn of niet.
pi_40273741
Hmm... er is inderdaad wel een groot verschil tussen een seksuele fantasie met een ander (of anderen) in de praktijk willen brengen enerzijds en één of meerdere relaties incl. seks met andere mensen op willen bouwen anderzijds. Beide kunnen gevaarlijk zijn voor de privé-relatie, denk voornamelijk de tweede. Maar het hangt helemaal van de situatie af, denk dat voor beide scenario's dezelfde voorwaarden gelden om te voorkomen dat het een bedreiging wordt voor je relatie.

Mensen hebben over het algemeen wel snel hun oordeel klaar, iets waar betrokken partijen ook rekening mee moeten houden, naar de persoonlijke omgeving toe. Niet iedereen beschikt over voldoende inlevingsvermogen om bepaalde gedragingen van andere mensen te respecteren, soms terecht, soms onterecht. Veroordelen doe ik daarom ook niet aan; ik kan immers niet in mensen hun hart kijken en de werkelijke beweegredenen zien, evenmin als de hele situatie en de referentiekaders eromheen. Live and let live en respecteer elkaars grenzen gewoon, dan is er niets aan de hand.
pi_40273935
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:18 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Zowel monogamie als polygamie zijn evolutionair te verklaren en welke van de twee zich voordoet is afhankelijk van allerlei omstandigheden. 't Ene is niet natuurlijker dan 't andere.
Dat is evengoed iets heel anders dan de stelling dat "we" monogaam gemaakt zijn door de maatschappij. De meeste mensenvolken zijn/waren al monogaam voordat er sprake is/was van iets dat we als maatschappij jkunnen duiden.

Leuk dat zo iemand dat beweert, maar het is borrelprietpraat om tantes en ooms tegen je in het harnas te jagen. En een mislukte poging om serieel vreemdgaan goed te lullen met een quasi wetenschappelijk excuus. Bonobo's neuken en vrijen er op los, maar dat is geen biologische wetmatigheid voor alle (mens)apen.
twee violen en een trommel en een fluit
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 16:21:04 #210
155228 sandroise
lust for life
pi_40612536
polyamorie does it for me/us...
niet de easy way maar wel mijn weg..!
zou mijn relatie niet anders kunnen hebben!
Er zijn teveel leuke/interessante/mooie mensen op deze aarde om het er bij één te laten, dát zou pas een zonde zijn
Veel praten, veel vertrouwen en vooral genieten!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')