abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40152732
http://www.telegraaf.nl/b(...)ns_in_twee_jaar.html

Het schijnt al bekend te zijn vanaf april, maar wisten jullie het al. Vanaf 2007 hoeven alle auto's maar 1 keer in de 2 jaar te worden gekeurd. En nieuwe auto's hoeven de eerste 4 jaar niet gekeurd te worden, voorheen was dat 3 jaar.

Wat vinden jullie hier van?

Ik zelf vind het wel handig. Scheelt mij centen, maar ik onderhoud me kar ook door de jaren heen, elk rammeltje hoor ik. Maar er zijn ook mensen die rijden met de instelling 'ach ik heb nog apk, dus er overkomt me niks'. Voor zulke mensen is 24 maanden toch wel heel lang. Dus ik hoop dat ze het weer gaan terugdraaien, ook al gaat het mij extra geld kosten.
De status 'bagger-user' voorbij
pi_40154642
Ach, m'n vorige auto had kwam ook door de APK heen, terwijl die nou niet echt veilig/goed meer was. Ik vind dat APK vrij weinig zegt over de staat van de auto, behalve dat je er tot een bepaalde datum mee mag rijden...
  dinsdag 25 juli 2006 @ 08:47:00 #3
7810 FooFighters
 Dave rocks on !!
pi_40157470
Ehh... dat bericht is van April 2006. De regel is nooit daadwerkelijk ingevoerd.

Frequentie APK-keuring ongewijzigd

Zoetermeer, 16 mei 2006

In de afgelopen maanden verschenen diverse berichten in de media dat de APK-frequentie voor personenauto’s verruimd of zelfs afgeschaft werd. Dat is onjuist en leidde bij diverse autobezitters tot verwarring. Tot op heden is er niets veranderd aan de keuringsfrequentie. Elke personenauto, ook een klassieker, moet nog steeds na drie jaar jaarlijks gekeurd worden.
Als een nieuwe frequentie voor de APK van kracht wordt, zal de RDW daarover een nieuwsbericht uitgeven.

http://www.rdw.nl/nl/voer(...)ring_ongewijzigd.htm

helaas, maar voorlopig nog niet waar. ( al zou ik het ook niet erg vinden )
You heard of those dirty jalopies,
you heard of the noise they make,
let me reintroduce my new Rocket 88,
pi_40166485
Jammer jammer jammer moeten ze zeker doen
The best way to life is to life your live
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:22:53 #5
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_40170654
In de telegraaf van vandaag staat dat het wel zo is hoor. 1x in de 2 jaar.. wat moet ik nou geloven dan
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_40177243
Feitelijk een slechte zaak, zeker als je ziet hoeveel er in 1 jaar aan b.v. mijn old-timer kan mankeren, moet je nagaan hoe erg dat na 2 jaar moet zijn.

Tevens gaat het om je eigen veiligheid en dat van anderen, daar moet je sowieso nooit op bezuinigen.
pi_40211547
nog meer gammele shoarmabakken op de weg
Hopeloos benzine verslaafd
pi_40223096
Tsjah, m'n vorige auto:

- bodem helemaal verroest (gaten erin)
- remschijven + blokken achter helemaal versleten

en toch door de APK...

Heb 'm vlak daarna verkocht, en de koper nam een APK-keurmeester mee, en de zei meteen al dat die auto nooit door de keuring had moeten komen...

Auto is wel verkocht...
pi_40223419
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 00:44 schreef MinardiF1 het volgende:
Tsjah, m'n vorige auto:

- bodem helemaal verroest (gaten erin)
- remschijven + blokken achter helemaal versleten

en toch door de APK...

Heb 'm vlak daarna verkocht, en de koper nam een APK-keurmeester mee, en de zei meteen al dat die auto nooit door de keuring had moeten komen...

Auto is wel verkocht...
Maar op een afgebroken bout in de achterophanging kunnen ze je wel weer afkeuren .
pi_40224544
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:06 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Feitelijk een slechte zaak, zeker als je ziet hoeveel er in 1 jaar aan b.v. mijn old-timer kan mankeren, moet je nagaan hoe erg dat na 2 jaar moet zijn.
Gelukkig zijn de oltimerliefhebbers (dus niet paupers die in een oldtimer rijden omdat ze belastingvrij zijn) zich over het algemeen in hogere mate bewust van de staat van hun wagen. Meestal omdat ze er zelf ook veel aan doen.

In mijn geval loop ik mijn wagens helemaal na voor de APK, met de APK-regels redelijk in mijn achterhoofd komen mijn 4 wagens er vrijwel elke keer gelijk door.
Maar voor velen is dit inderdaad niet goed. Hoeveel bestuurders merken gewoon helemaal niets van het feit dat ze op een zachte band rijden, een lager giert, de remmen het steeds slechter doen enzovoorts....
pi_40225502
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 00:54 schreef Brembo het volgende:
Maar op een afgebroken bout in de achterophanging kunnen ze je wel weer afkeuren .
Er ontbrak wel een bout van de bestuurdersstoel, dus deze zat er erg los in... Was voor deze garage blijkbaar geen probleem...
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:57:25 #12
7810 FooFighters
 Dave rocks on !!
pi_40229469
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 01:30 schreef patje74 het volgende:

[..]

Gelukkig zijn de oltimerliefhebbers (dus niet paupers die in een oldtimer rijden omdat ze belastingvrij zijn) zich over het algemeen in hogere mate bewust van de staat van hun wagen. Meestal omdat ze er zelf ook veel aan doen.

In mijn geval loop ik mijn wagens helemaal na voor de APK, met de APK-regels redelijk in mijn achterhoofd komen mijn 4 wagens er vrijwel elke keer gelijk door.
Maar voor velen is dit inderdaad niet goed. Hoeveel bestuurders merken gewoon helemaal niets van het feit dat ze op een zachte band rijden, een lager giert, de remmen het steeds slechter doen enzovoorts....
Inderdaad.. Mijn 1958 Oldsmobile is vorige maand ook weer netjes zonder problemen door de APK keuring gekomen. Maar zoals je ook zij.. ik zorg ook erg goed voor mijn auto.
You heard of those dirty jalopies,
you heard of the noise they make,
let me reintroduce my new Rocket 88,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')