Alsof je bij spinnen wel echt klimtquote:Op vrijdag 22 september 2006 00:05 schreef DeeBee het volgende:
vandaag ook weer geweest en ging erg lekker...paar keer wel flink diep gegaan (hoort erbij), maar niet echt kapot zoals ik vorige week paar keer had...lekker veel geklommen vandaag ook, hou ik wel van, blijft jammer dat er in Nederland geen bergen zijn
![]()
Komt wel goed.quote:Op donderdag 28 september 2006 14:11 schreef Nugget het volgende:
Ik ben er een weekje tussenuit geweest omdat ik ziek was/ben, zou dat qua conditie veel uitmaken als ik straks (a.s. di, wo, do) weer ga? Ik was net zo blij dat ik het zo goed deed![]()
ja, anders woon ik even in de Randstadquote:Op donderdag 28 september 2006 11:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
Alsof je bij spinnen wel echt klimt![]()
Als je op de hoge veluwe gaat mountainbiken kun je heel behoorlijke klimmetjes maken, die qua intensiteit en lengte van de inspanning heel aardig te vergelijken zijn met spinnen. Een beetje fantasie heb je nou eenmaal nodig in dit platte land, maar het kan wél!
Het zijn helaas de enige dagen waarop ik kan gaan, voor de rest loopt het schema niet gelijk met mijn agenda. In de ochtend enzo, als ik werkquote:Op donderdag 28 september 2006 14:56 schreef Webkim het volgende:
[..]
Komt wel goed.![]()
Wat iets minder goed is, is drie dagen achter elkaar aan Spinning doen. Je moet eigenlijk proberen er steeds een rustdag tussen te houden, zodat je lichaam kan herstellen. Drie keer Spinning is prima, maar kan je dat niet anders over de week verdelen (ma -wo - vr? di -do - za? )?
mwah... die durf ik wel aan denk ik :pquote:Op donderdag 27 juli 2006 13:43 schreef Webkim het volgende:
Moet je eens achter mij komen zitten, dan piep je wel anders.![]()
daar heb je wel een punt. in de winter fiets ik minder buiten dan in de overige jaargetijden. in november maar eens een keer proberen in de sportschool. op dit moment ben ik nog lekker buiten bezig.quote:Maar als je al lekker wat conditie hebt is buitenfietsen helemaal top! En Spinning heerlijk voor erbij. En voor de donkere winteravonden. Wat jij wil.
De schoenenkwestie hebben we al even besproken op pagina 2 van dit topic:quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:58 schreef bladibladibla het volgende:
Merk je trouwens veel verschil met fietsen als je spieciale spinning-schoenen draagt in plaats van normale sportschoenen?
En wat zijn goede schoenen en hoeveel kosten die ongeveer? Ik heb al wat op internet zitten zoeken, maar ik ben echt een leek op dat gebied
quote:SPD schoenen hebben inderdaad voordelen:
- Je hoeft die netjes niet meer strak om je schoenen te trekken; dus geen slapende voeten meer.
- De zolen van SPD schoenen zijn heel stevig; dus geen pijn meer aan de onderkant van je voeten bij lang staan op je pedalen.
- Je zit exact met de bal van je voet boven het centrum van het pedaal, waardoor je trapbeweging geperfectioneerd wordt (gewone sportschoenen zijn soms zo breed dat je met je tenen in de netjes zit en daar dus de pedalen mee rondduwt ipv met de bal van je voet).
- Je trapbeweging wordt ook nog een stuk effectiever omdat je met vastzittende schoenen veel beter de rondgaande duw-trek beweging kan maken (stel je een klok met cijfers voor. Als je trapt wil je niet van de 12 naar de 6 stampen, nee, je voeten moeten óók langs de 3 en de 9. Helemaal rond dus).
Waar je op moet letten?
Een goed paar SPD schoenen heb je voor ongeveer 70 Euro. Je hebt er met klittenband en met veters, dat maakt niet uit. Schoenen die ook voor buitengebruik zijn, zoals mountainbiken, zijn keihard zodat het niet erg is als je je voet hard langs een boom schampt o.i.d.
Binnenschoenen zijn wat soepeler.
Het is handig als de klikplaatjes een beetje verzonken liggen in de zolen, zodat je er ook nog gewoon op kan lopen. Dan kan je er bijvoorbeeld ook probleemloos even mee op de crosstrainer als je te vroeg bent voor je Spinningles.
Ja. Ik had misgequote.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 17:33 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
ik neem aan dat je het over dat gebroken been hebt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |