abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41982920
Ben twee weken geleden voor het eerst gaan spinnen en ik ben verkocht

Ik wilde eigenlijk gaan tennissen, maar door een soort permanente knieblessure ging dat niet geweldig, dus ik ben door een vriendinnetje meegesleept naar de extreme spinning-les. Door mijnblessure kan ik (nog) niet met hoge weerstand fietsen, dus als de groep de weerstand zwaarder zet doe ik vaak niet mee. Ik probeer het langzaam op te bouwen om zo mijn knie wat sterker te maken.

Wat ik wel gaaf vind is de adrenaline-kick die je ervan krijgt: ik wil gewoon nog meer aan het eind van de les en dat heb ik nog nooit gehad bij een sport
Misschien kwam dat ook wel door Boten Anna op dubbele snelheid

EDIT: ik had er trouwens nooit bij stil gestaan dat dat vliegwiel niet meteen stilstaat als je stopt met trappen. Een beetje pijnlijk

[ Bericht 10% gewijzigd door bladibladibla op 20-09-2006 14:42:49 ]
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_42034584
Ik ben zelf in het bezit van een spinfiets. Probeer het 2 keer per week 1,5 uur te doen. Spin al een aantal maanden naast het wekelijkse mountainbiken

Helemaal voor de winter (donker koud rotweer) is spinning erg handig om je conditie op pijl te houden, zoniet te verbeteren en natuurlijk voor krachttraining.
pi_42034891
vandaag ook weer geweest en ging erg lekker...paar keer wel flink diep gegaan (hoort erbij ), maar niet echt kapot zoals ik vorige week paar keer had...lekker veel geklommen vandaag ook, hou ik wel van, blijft jammer dat er in Nederland geen bergen zijn

nou ja, morgen weer proberen te gaan, moet ik alleen wel even hard werken om een verslag op tijd ingeleverd te krijgen zodat ik kan gaan daarom nu maar slapen en morgen vroeg aan beginnen
Jack does it in real time...
pi_42040944
Ben gisteravond ook weer geweest en toen ik op de fiets naar huis zat wist ik niet of ik mijn buikspieren voelde of dat ik misselijk was...

Ik ben misschien een beetje te enthousiast geweest gisteren.
pi_42194638
Woei!
Ik ga 29 oktober met een cluppie mensen van de sportschool naar de 6 uurs Spinathon in Schiedam.
Check spinning.nu.

[ Bericht 1% gewijzigd door Webkim op 28-09-2006 11:37:44 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_42194708
6 uur? Wow, ik flikker na een uur al bijna van me fiets
pi_42195220
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 00:05 schreef DeeBee het volgende:
vandaag ook weer geweest en ging erg lekker...paar keer wel flink diep gegaan (hoort erbij ), maar niet echt kapot zoals ik vorige week paar keer had...lekker veel geklommen vandaag ook, hou ik wel van, blijft jammer dat er in Nederland geen bergen zijn
Alsof je bij spinnen wel echt klimt

Als je op de hoge veluwe gaat mountainbiken kun je heel behoorlijke klimmetjes maken, die qua intensiteit en lengte van de inspanning heel aardig te vergelijken zijn met spinnen. Een beetje fantasie heb je nou eenmaal nodig in dit platte land, maar het kan wél!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_42196795
Tja, écht klimmen doe je met weinig verzet. Terwijl je je bij Spinning het lep draait aan je weerstandsknop om het gevóel van klimmen te krijgen. Heel anders. Maar beide leuk.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 28 september 2006 @ 14:11:21 #109
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_42198504
Ik ben er een weekje tussenuit geweest omdat ik ziek was/ben, zou dat qua conditie veel uitmaken als ik straks (a.s. di, wo, do) weer ga? Ik was net zo blij dat ik het zo goed deed
pi_42199640
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:11 schreef Nugget het volgende:
Ik ben er een weekje tussenuit geweest omdat ik ziek was/ben, zou dat qua conditie veel uitmaken als ik straks (a.s. di, wo, do) weer ga? Ik was net zo blij dat ik het zo goed deed
Komt wel goed.
Wat iets minder goed is, is drie dagen achter elkaar aan Spinning doen. Je moet eigenlijk proberen er steeds een rustdag tussen te houden, zodat je lichaam kan herstellen. Drie keer Spinning is prima, maar kan je dat niet anders over de week verdelen (ma -wo - vr? di -do - za? )?
Hardloper.
IG @webkim
pi_42199834
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:52 schreef Gripper het volgende:

[..]

Alsof je bij spinnen wel echt klimt

Als je op de hoge veluwe gaat mountainbiken kun je heel behoorlijke klimmetjes maken, die qua intensiteit en lengte van de inspanning heel aardig te vergelijken zijn met spinnen. Een beetje fantasie heb je nou eenmaal nodig in dit platte land, maar het kan wél!
ja, anders woon ik even in de Randstad echt weinig mogelijkheden om te klimmen hier in de buurt, hoogstens richting de duinen wat...

en het is dan wel geen echt klimmen, maar het geeft wel een beetje de intensiteit en het gevoel ervan weer, hoewel het dus raar is dat je het daarvoor heel erg zwaar maakt , terwijl je normaal lichter schakelt wanneer je gaat klimmen (zoals webkim al zei)...maar ik vind dat de weerstand het heus wel aardig simuleert...het is niet zo leuk als echt tegen een berg op fietsen, maar je moet wat hier...

straks weer even een uurtje spinnen...merkte vorige week wel erg verschil tussen goed warm rijden of in een keer (gehaast) beginnen (was wat laat )...kwam de tweede keer echt geen moment lekker in m'n ritme en zat heel snel stuk...
Jack does it in real time...
  donderdag 28 september 2006 @ 15:53:14 #112
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_42201081
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:56 schreef Webkim het volgende:

[..]

Komt wel goed.
Wat iets minder goed is, is drie dagen achter elkaar aan Spinning doen. Je moet eigenlijk proberen er steeds een rustdag tussen te houden, zodat je lichaam kan herstellen. Drie keer Spinning is prima, maar kan je dat niet anders over de week verdelen (ma -wo - vr? di -do - za? )?
Het zijn helaas de enige dagen waarop ik kan gaan, voor de rest loopt het schema niet gelijk met mijn agenda. In de ochtend enzo, als ik werk .

Je hebt wel gelijk trouwens over die rustdag, maar ik kan het nooit laten om toch even die les mee te pikken. Is het heel belangrijk om in feite de les op woensdag dan te skippen of is het 'beter'?
pi_42205770
rusten is volgens mij erg belangrijk ivm met herstel en spierkweek
  donderdag 28 september 2006 @ 18:26:48 #114
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_42206064
Oké
  donderdag 28 september 2006 @ 19:49:57 #115
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_42208877
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:43 schreef Webkim het volgende:

Moet je eens achter mij komen zitten, dan piep je wel anders.
mwah... die durf ik wel aan denk ik :p
quote:
Maar als je al lekker wat conditie hebt is buitenfietsen helemaal top! En Spinning heerlijk voor erbij. En voor de donkere winteravonden. Wat jij wil.
daar heb je wel een punt. in de winter fiets ik minder buiten dan in de overige jaargetijden. in november maar eens een keer proberen in de sportschool. op dit moment ben ik nog lekker buiten bezig.
Neerkomen wel!
pi_42343563
ff tvp
  donderdag 5 oktober 2006 @ 21:51:23 #117
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_42404563
Vandaag een jongen bij ons in de les flauwgevallen, die deed voor het eerst mee. Best heavy! Was wel erg lekker lesje verder. Met een live dj, en ik kan alles moeiteloos meedoen tegenwoordig, ben vaak de fanatiekste van het stel zelfs en dat had ik in het begin echt niet verwacht.
pi_42414917
Gisteren mijn 5e les gehad en ik begin het un ook echt leuk te vinden. ook kan ik nu bijna alles meedoen en dat is zo veel leuker dan afhaken en jaloers zijn op de anderen
pi_42420980
Ah! Een spinningtopic! Spinning is werkelijk de enige sport die ik kan waarderen. Op de middelbare school altijd onvoldoendes gehaald voor gym - echt een marteling vond ik dat. iik had dus een totale afkeer van sporten. Maar dat kwam ook omdat bijvoordeeld de enige conditietraining op school hardlopen is. En dat kan ik écht niet, dan knallen al mijn botten op elkaar en dat doet PIJN!

Spinning is leuk. Het is vrij individueel, je kunt je eigen tempo aanhouden. Maar omdat je toch in een groep zit, en anderen echt helemaal ervoor ziet gaan, word je zelf ook een beetje gek. Ik doe het inmiddels al 2 jaar.

Eén keer heeft bij ons een jongen tijdens de spinningles zijn been gebroken. TIP: niet met een lange, losse broek op die fietsen gaan zitten.
pi_42448327
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 13:36 schreef _Arual_ het volgende:
wtf?!!
Hardloper.
IG @webkim
pi_42449564
Merk je trouwens veel verschil met fietsen als je spieciale spinning-schoenen draagt in plaats van normale sportschoenen?

En wat zijn goede schoenen en hoeveel kosten die ongeveer? Ik heb al wat op internet zitten zoeken, maar ik ben echt een leek op dat gebied
pi_42450338
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:58 schreef bladibladibla het volgende:
Merk je trouwens veel verschil met fietsen als je spieciale spinning-schoenen draagt in plaats van normale sportschoenen?

En wat zijn goede schoenen en hoeveel kosten die ongeveer? Ik heb al wat op internet zitten zoeken, maar ik ben echt een leek op dat gebied
De schoenenkwestie hebben we al even besproken op pagina 2 van dit topic:
quote:
SPD schoenen hebben inderdaad voordelen:

- Je hoeft die netjes niet meer strak om je schoenen te trekken; dus geen slapende voeten meer.
- De zolen van SPD schoenen zijn heel stevig; dus geen pijn meer aan de onderkant van je voeten bij lang staan op je pedalen.
- Je zit exact met de bal van je voet boven het centrum van het pedaal, waardoor je trapbeweging geperfectioneerd wordt (gewone sportschoenen zijn soms zo breed dat je met je tenen in de netjes zit en daar dus de pedalen mee rondduwt ipv met de bal van je voet).
- Je trapbeweging wordt ook nog een stuk effectiever omdat je met vastzittende schoenen veel beter de rondgaande duw-trek beweging kan maken (stel je een klok met cijfers voor. Als je trapt wil je niet van de 12 naar de 6 stampen, nee, je voeten moeten óók langs de 3 en de 9. Helemaal rond dus).

Waar je op moet letten?
Een goed paar SPD schoenen heb je voor ongeveer 70 Euro. Je hebt er met klittenband en met veters, dat maakt niet uit. Schoenen die ook voor buitengebruik zijn, zoals mountainbiken, zijn keihard zodat het niet erg is als je je voet hard langs een boom schampt o.i.d.
Binnenschoenen zijn wat soepeler.

Het is handig als de klikplaatjes een beetje verzonken liggen in de zolen, zodat je er ook nog gewoon op kan lopen. Dan kan je er bijvoorbeeld ook probleemloos even mee op de crosstrainer als je te vroeg bent voor je Spinningles.
Hardloper.
IG @webkim
pi_42451038
Dank je! Ik had het topic al doorgezocht, maar niet goed genoeg dus
pi_42457479
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:56 schreef Webkim het volgende:

[..]

wtf?!!
ik neem aan dat je het over dat gebroken been hebt?
pi_42506374
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 17:33 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

ik neem aan dat je het over dat gebroken been hebt?
Ja. Ik had misgequote.
Hardloper.
IG @webkim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')