Jaaaaa en een kazaa-wormquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:49 schreef tonks het volgende:
Met visual basic maakte ik toen ik 13 was altijd van die msn botjes die dan 200x hetzelfde zeiden of je naam in een liedje veranderde of 20x online kwamen.
En extreem teveel tijd hebt. ASM is nou eenmaal 'iets' omslachtigerquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het wel jammer dat alles zo snel is tegenwoordig. Assembly kloppen had wel wat (65xx/85xx en x86). Alles bestaat tegenwoordig, maar nog lang niet alles is optimaal. Zou je genoeg aan kunnen doen als je er zin in hebt.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:27 schreef arithaterhorst het volgende:
Nog erger: Visual Studio gebruiken![]()
Pff, Visual Studio is anders wel een zeer goede IDE, zeer compleet en werkt zeer fijnquote:Op woensdag 26 juli 2006 00:20 schreef 7th_wave het volgende:
visual basicbestaat dat nog?
maar visual studio is idd verrot om te installerenvoordat het uberhaupt geinstalleerd kan worden moet je ook nog tig fixes en service packs over je windows heen gooien. en het zit vol met nutteloze features die ik nooit nodig heb. kankerprogramma. geef mij gewoon een compacte, snelle interface ipv al die bagger
ik vond visual studio 98 op veel gebieden beter dan 2003 qua interface. al die internet explorer bagger heeft het alleen maar langzaam gemaakt. de compiler zelf is echter wel beter, dus ik gebruik het toch.quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:32 schreef Nietmachine2 het volgende:
[..]
[..]
Pff, Visual Studio is anders wel een zeer goede IDE, zeer compleet en werkt zeer fijn.
Tegenwoordig is het niet meer noodzakelijk, maar vroegah leverde het nog wel eens absurde performance gains op. Het is inderdaad een beetje omslachtig, maar dat komt denk ik meer door zonder library te werken.quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:18 schreef star_gazer het volgende:
[..]
En extreem teveel tijd hebt. ASM is nou eenmaal 'iets' omslachtiger
Maar da's alleen de compilert toch?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:52 schreef cyberstalker het volgende:
Ik gebruik altijd g++. Die is in een vloek en een zucht geïnstalleerd.
Tja, ben dan ook geen vrouw héquote:Op woensdag 26 juli 2006 02:36 schreef SeaOfLove het volgende:
jeetje zijn jullie er nog mee bezig?
Met een ubercompiler die .exe file van 5MB baktquote:Op woensdag 26 juli 2006 02:32 schreef Nietmachine2 het volgende:
[..]
[..]
Pff, Visual Studio is anders wel een zeer goede IDE, zeer compleet en werkt zeer fijn.
Zegt weinig als je er niet bij meldt wat je hem voert.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:02 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Met een ubercompiler die .exe file van 5MB bakt(Voor c++ in ieder geval)
Dat zijn gewoon de standaardinstellingen. Wat ik voer is dan gewoon een simpel programmatje een Hello World desnoods. met slechts een include van een paar libraries (sterker nog volgens mij alleen maar de standard io lib om tekst te kunnen printen). Is toch belachelijk dat je by default zulke grote exe's krijgt? Ik geloof best dat het een stuk kleiner kan als je allerlei opties uitschakelt maar dat wil ik helemaal niet doen. Ik wil gewoon dat het standaard een beetje handzame files zijn.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zegt weinig als je er niet bij meldt wat je hem voert.
Standaard is alles geoptimaliseerd om te kunnen debuggen. Dat jij dat anders wil is een typisch gevalletje van je kunt het niet iedereen naar de zin maken..quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:18 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon de standaardinstellingen. Wat ik voer is dan gewoon een simpel programmatje een Hello World desnoods. met slechts een include van een paar libraries (sterker nog volgens mij alleen maar de standard io lib om tekst te kunnen printen). Is toch belachelijk dat je by default zulke grote exe's krijgt? Ik geloof best dat het een stuk kleiner kan als je allerlei opties uitschakelt maar dat wil ik helemaal niet doen. Ik wil gewoon dat het standaard een beetje handzame files zijn.
Ik weet niet wat jij doet, maare: www.xs4all.nl/~germie/blap.exe.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:02 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Tja, dan moet je ook niet statisch linken hequote:Op woensdag 26 juli 2006 16:02 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
1 2 3 4 5 6 7 8 | MOV DX, OFFSET TEXT; wat ook mag: LEA DX, TEXT of, volgens mij, MOV DX, [TEXT] INT 21h MOV AH, 4Ch; INT 21h; TEXT DB 'Dit kan in nog minder KB', 0; |
LEA DX, [TEXT]quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:09 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Tja, dan moet je ook niet statisch linken he
[edit]112kb voor een hello-world vind ik trouwens nog een hoop hoor. Dat kon in ASM in luttele bytes[/edit]
[ code verwijderd ]
Als mijn geheugen er niet naast zit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |