abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56584076
Het ligt hier vlakbij, maar wat een verpauperde boel is het als je er door heen rijdt...
pi_56585142
Als ik de reactie's zo lees is het mischien nodig eens een keertje een 'ontdek Luik' meet te organiseren.
pi_56665086
Mooie foto's maar vervelend dat de teksten en omschrijvingen in het Frans zijn. Forumbezoeker TintinBel post ook alles in het Frans en dat is ook een beetje vervelend. Dit is een Nederlandstalig forum en daarop dient men Nederlands te gebruiken toch (niet iedereen is de Franse taal machtig)? En als TintinBel een Waal is hoort hij ook Nederlands te kunnen.....
pi_56686576
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 21:10 schreef Isegrim het volgende:
Ik ken Luik vooral als een ontzettend smerige, deprimerende stad, maar aan de OP te zien, heb ik iets gemist.
Me too
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_56686673
Sclessin ontbreekt in de OP.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 17:47:23 #56
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_56687028
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 20:59 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het is dat je er langs komt komt weg naar Luxemburg/Frankrijk, maar wat een grijze en grauwe bende is het daar zeg.
Als je Luik voorbijraast via de A2 vanuit Maastricht, dan krijg je dat beeld inderdaad, daar zouden ze wel iets aan kunen doen, maar het is zelf een hele mooie en gezellige stad.
The best firms advertise the least...
pi_56687157
Luik is best een leuke stad om te zien, vind ik.
Het is een mengelmoes van modern en oud en het heeft een bepaalde charme.

Een paar jaar geleden maakte ik daar wel eens een tussenstop om lekker te gaan eten.
pi_56743789
Ik kom best vaak ik Luik. het centrum is tegenwoordig netjes opgeknapt. het is een mix van vanalles. Ook van mooi en lelijk. Wat het lelijke aspect betreft daar zijn de buitenwijken een zeer goed voorbeeld van. Wat een ontzettende verpaupering die wij in Nederland helemaal niet kunnen voorstellen. Sommigen zullen zeggen dat bijv de Bijlmer verpauperd is, maar dat is een paradijsje bij veel huizen die langs het spoor in Luik liggen. De trein rijd op slapkamerhoogt langs de huizen en je kijkt zo naar binnen door de vergeelde vitrages en gescheurde gordijnen. Blijkbaar is de welstandcommissie in Luik niet erg actief.
Luik is hierin zo tataal verschillend in vergeliking met bv Hasselt. dat is een keurig netjes aangeharkte stad die zo in nederland zou kunnen liggen.
pi_56912112
Mooi dat ik even op de zoek functie heb geklikt en niet zelf een topic heb aangemaankt.

Toevallig moeten een vriendin en ik de "HOTSPOTS" van Luik eens onder elkaar zetten voor een schoolopdracht.
Wat moeten we gezien hebben? Waar moeten we geweest zijn, gedronken hebben? Welk restaurant is een must? Welk standbeeld, museum, bijzonder huisje etc mogen we niet missen?

Kortom, waar moeten we zijn geweest om Luik op z'n mooist en helemaal gezien te hebben?

De foto's zien er in elk geval super uit. Ben benieuwd naar reacties.
pi_56912207
Hotspots:

Standbeeld van Simenon
trappen van de Montagne de Bueren
Prinsbisschoppelijk Paleis
Citadel
oude buurt tussen Citadel en Paleis
nieuwe station Guillemins
pi_56912389
Merci ultra_ivo

En qua café's, barretjes en restaurants?

*Stiekem ook wel wat informatie uit zo een reisgidsje, maar de persoonlijke meningen van mensen zijn beter natuurlijk *
  Moderator vrijdag 22 februari 2008 @ 23:49:18 #62
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_56917830
topics samengevoegd
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_56919068
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 19:30 schreef -skippybal- het volgende:
Eén van de lelijkste steden in West-Europa. Als je daar op vakantie/reis wil gaan ...

Ardennen zijn wel tof
Dit topic is behoorlijk oud alweer maar Luik is erg leuk geweest. We hebben er ons 3 dagen goed vermaakt, dus een aanrader voor degenen die er een lang weekend heen willen.
pi_56923693
Luik, het stukje oostblok vlak over de grens bij Maastricht...
Sfeerloos centrum met hier en daar een vleugje "ja... dat is dan wel weer mooi". Verder maken die Walen het er niet beter op, (effe generaliseren) paupers.
Als geboren Maastrichtenaar ben ik toch wel een paar keer in Luik geweest. Het gevoel van weemoed en verdriet bekruipt je al als je de grens over gaat. Eerst Vuil Visé en dan Lelijk Luik.

Wel leuk om te lezen dat mensen zich er een weekend kunnen vermaken.
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_56972166
Gaan er onder de users hier ook wel eens mensen op stap in Liege?

Ik kan het van harte aanbevelen! Kom zelf regelmatig in Le Exit, club Millennium, La loco, Le gaugain enz..
Het mooie van luik is dat het stappen doorgaat tot zondag avond.. Bijv: de millenium sluit om 7, le exit rond een uur of 1 smiddags (zondag dus) en le gaugain gaat pas om 14:00 open...

Weer eens wat anders dan die Nl mentaliteit: om 07:00 is t bedtijd
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  woensdag 27 februari 2008 @ 23:16:33 #66
11102 knep
Mountainfreak
pi_57023238
In Verviers is het een heel stuk vervelender dan in Luik.
Vroeger had ik ook die vooroordelen maar inmiddels ben ik 180 graden omgedraaid, Luik = leuk en vaak ook mooi .
Er is ook zo'n mooi zee-aquarium .
pi_57928001
quote:
Hotspots: Standbeeld van Simenon
Ben er nu 2 keer geweest met 2 keer nieuwe en aparte ervaringen, maar Simenon heb ik nog niet gevonden. Waar zit hij op het bankje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')