abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage woensdag 3 januari 2007 @ 12:01:27 #226
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_44967867
En ze hebben ook nog eens stunten nodig die niet werken

maandag, januari 01, 2007

Viola Holt: rel rond St Claire was publiciteitsstunt (update)
Het wordt zo langzamerhand een beetje een genant, de manier waarop Tien kijkers probeert te krijgen. Zoals al werd aangenomen blijkt de rel rond het programma van Bonnie St Claire en Viola Holt een publiciteitsstunt te zijn.

St Claire dreigde te stoppen met de opnames omdat ze te veel als drankorgel zou worden neergezet. Viola Holt geeft nu toe dat het slechts een publiciteitsstunt betrof. Daar hebben we lekker om zitten lachen. Al die media-aandacht is natuurlijk hartstikke mooi voor ons. Ik hoop dat iedereen dinsdag gaat kijken.
En over het imago van St Claire als drankorgel zegt Holt bij Novum: Het programma speelt daar natuurlijk ook wel een beetje mee. Het heet niet voor niets Het Glas is Halfvol. Wij drinken op die feestjes wel een glaasje, maar daar blijft het bij. Bonnie is een vriendin van mij en ik weet dat ze op een avond niet meer dan drie glazen witte wijn drinkt.

Update. Bij TVGids.nl zegt mevrouw Holt: Die opnames zijn hartstikke zwaar en soms moet je handelen naar je leeftijd en even een paar dagen rust nemen. Bonnie had gewoon een paar dagen vrij nodig. We zouden inderdaad ergens samen naartoe gaan voor het programma, maar ik ben dus alleen gegaan.
Maak je geen zorgen. We zijn allebei gepokt en gemazeld in het vak en lachen om deze verhalen. We gaan dus gewoon door. Sterker nog, het is wel aardig dat er op deze manier wat extra aandacht voor Het Glas is half Vol komt.

Holt omschrijft het programma als een kruising tussen Glamourland en Joling & Gordon over de Vloer. Ik ga met Bonnie naar de Miljonairsfair en Bonnie neemt mij mee naar concerten van bijvoorbeeld Arie Ribbens en Normaal. Ik ben klassiek opgeleid en luister vaak naar Radio 4: er ging dus een wereld voor me open.
Bonnie en ik hebben elkaar leren kennen in het programma Hotel Big Brother, waar we samen op een kamer sliepen. Toen merkten we al dat er chemie tussen ons was. Ik zag een heel andere Bonnie dan je gezien het beeld in de media zou verwachten. We hadden veel lol daar, maar voerden ook heel serieuze gesprekken. En ze dronk hooguit drie wijntjes per dag.

Ik zit al veertig jaar in het vak en dan is het leuk dat je voor zoiets wordt gevraagd. Vooral omdat ik me in die veertig jaar nooit aan de discipline reallife-soap heb gewaagd. De samenwerking is goed bevallen: Er zijn hilarische momenten waarin we elkaar niet begrijpen. Dat levert verrassende tv op. We hebben allebei genoeg zelfspot om daar zelf ook om te kunnen lachen.
pi_44969747
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 11:28 schreef Remzz het volgende:
Ik vind het echt oprecht jammer dat er niet naar is gekeken. Vergeleken met alle andere 'real'life show's waren deze nog geeneens zo slecht opgezet. Het is alleen de naam Tien/Talpa weer waarom mensen er niet naar kijken. En zo zakt de motivatie je toch wel echt in de schoenen als je John de Mol zou heten denk ik.
Wat een bullshit, misschien zijn er al genoeg realityprogramma's op de tv bijvoorbeeld.

Gerard en Joling hadden een succcesje, en meteen maakt John de Mol een kloon met Bonnie en Viola. Grote God, wat een inspiratie ook.
pi_44971942
quote:
Bonnie en Viool starten matig

De reallife-soap van Viola Holt en Bonnie St Claire heeft gisteren weinig kijkers getrokken.

Ondanks alle publiciteit vooraf keken slechts 226.000 kijkers naar Het Glas is Half Vol, waarin de twee hoofdrolspelers feestjes afliepen waar ze voortdurend met een glas in hun handen stonden.

De ‘nieuwe dinsdag’ van de zender van John de Mol had sowieso een matige start. Want ook het eerste deel van There’s no business like showbusiness, dat B-artiesten als Jacques Herb volgt, trok slechts 119.000 mensen.
Goh. Dat had ik niet verwacht.

Ik zie nu trouwens dat er al iets van die strekking was gepost.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2007 14:28:50 ]
pi_44972227

Tien op de .... plaats.
quote:
Na afloop van Het glas is halfvol gingen bij Tien de programma’s There’s no business like showbusiness (119.000 kijkers), Voetbaltuig! (180.000 kijkers) en Sjoemelaars en sjacheraars (167.000 kijkers) van start.
Ook niet echt goed helaas .
pi_44972400
Ze staan zelfs onder Veronica. Dan heb je toch echt een probleem...
  † In Memoriam † woensdag 3 januari 2007 @ 23:45:08 #231
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_44992200
Het glas is halfvol: Verlepte Bonnie en Viola schuimen als continu vooral om hun eigen onderbroekenlol giechelende en lallende mutsen de b-partijtjes af, van een allooi waar zelfs Geer & Goor hun neus voor op halen. Nú al hét baggerprogramma van 2007, maar zeer waarschijnlijk over 5 afleveringen ook weer ten einde.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 3 januari 2007 @ 23:47:10 #232
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_44992289
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_45031357
Er zijn ook programma's die niet bekeken worden die op andere zenders waarschijnlijk als een knijter zouden scoren. "Je leven in de stijgers" zou op RTL4 zeer goed bekeken worden, "Topkok" op RTL4 of nederland1 zou ook sterk staan, "De Slimste" op nederland 1, "Nieuw Dier" zou op de VPRO zeer waarschijnlijk goed scoren, "Man/Vrouw" op nederland 2, series als "Lieve Lust" en "Koppels" op Net5, "Parels en Zwijnen" op RTL5, etc, etc

Denk maar eens aan programma's als "Kopspijkers" die op nederland 3 god weet hoeveel kijkers trok en toen hij ineens naar Talpa verhuisde was Jack persona non-grata en kijkt er geen hond meer naar. Was dat programma dan altijd als hondsberoerd (wat ik persoonlijk vind) of liep iedereen maar achter elkaar aan te blaten omdat "MEN" zei dat het WEL cool was toen het nog op de publieken zat.

Dat meeloop/meezeik gedrag draait Talpa/Tien de nek om. Mensen blijven zeiken en geven de zender geen kans. Ga maar na, de mensen die het hardst op Tien kankeren roepen er ook het hardste bij dat ze Tien nooit opzetten omdat het zo'n kutzender is. Hoe kun je dat weten als je zegt er nooit naar te kijken.

Als je het niks vind, prima, kijk dan niet, maar blijf er dan ook niet constant over doorzeiken.

Dat kuddegedrag komt me de neus uit!
  Redactie Frontpage vrijdag 5 januari 2007 @ 10:05:14 #234
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_45031406
Kuddegredrag? Kijkers zitten gewoon niet te wachten op Talpa en de kijker heeft altijd gelijk.

Trouwens, Spijkerman gaf zelf toe dat Kopspijkers op de Vara zn langste tijd al had gehad.
pi_45031799
ja, het had zijn langste tijd gehad, maar zelfs toen hadden ze nog zeker een miljoen kijkers per aflevering. DUS, als mensen eenmaal ergens naar kijken BLIJVEN ze kijken, ook al is het programma in afnemende kwaliteit (zie koefnoen, voor zover dat ooit ECHT leuk is geweest). Als het programma van zender wisselt is het ineens uit de gratie. De nederlander kan niet tegen verandering en sommige argumenten TEGEN "Talpa/Tien" gaan op voor elke commerciele tv-zender in nederland. Veel reclame, pulp en realityshows. Die domineren niet alleen de programmering van Tien, maar ook de andere zenders op de nederlandse tv. Dus dat alleen Tien ermee om de oren wordt geslagen is belachelijk!
  Redactie Frontpage vrijdag 5 januari 2007 @ 11:11:42 #236
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_45032775
Talpa mist emphatie en warmte en staat bij velen nog steeds op 25 of hoger
pi_45033136
Het mist inderdaad ook een duidelijk profiel. Bij bijvoorbeeld RTL 4 denk je aan het thema "Familie" en bij SBS gaat het vooral om bekende Nederlanders.
Talpa is zeg maar een afvoerputje, het zijn allerlei verschillende programma's achter elkaar die geen relatie met elkaar hebben.
pi_45033608
maar dat had SBS6 in het begin ook niet. Toen werd het de vunzige sex-zender, en nu profileren ze zich als sterren/piratenzender met een volks karakter (shownieuws, veerkampjes, darts, hart van nederland, hart in aktie, etc). Talpa zal gedurende de tijd vordert een duidelijker profiel krijgen, maar zoekt nog naar de juiste invulling daarvoor.

Een pijler is reality, wat een impuls nodig heeft want alle concepten op reality gebasseerd zijn teveel hetzelfde. Een andere pijler is drama en series, wat ze wel lekker lukt (Van Speijk, Gooische Vrouwen, en zometeen Voetbalvrouwen). Ik denk dat Talpa een wat brutalere smoel moet krijgen. Een beetje het GeenStijl van de tv. Maasland en Geel had beter gewerkt als het een show was geweest zonder Maasland en Geel, maar met mensen achter GeenStijl, hetzelfde nieuws, maar dan opinierend, met een duidelijke eigen stempel op het nieuws en echte journalisten achter de desk.

Bridget moet meer programma's maken gerelateerd op lifestyle en verschillende groepen in de samenleving, de dwarsdoorsnede, zoals ze met "hoe word ik een gooische vrouw" deed. Dit type programma zou ik hernoemen naar "de dwarsdoorsnede" en dan in reportage stijl door een groep in de samenleving doorlopen. Boeren, Marokannen, Yuppen, Bouwvakkers, Rechters, en dan een dag met die camera achter die mensen aanlopen. Desnoods een week ofzo en dan een dwarsdoorsnede maken van hoe die groep in het leven staat. Lijkt me best interessant, eens zien hoe anderen werken, leven, denken.

Cees Geel in series laten acteren. Ik zou als ik Tien was een grote serie proberen te maken met een grotere cast een beetje in de lijn van amerikaanse series als Lost, Heroes, 24. Een grote verhaallijn met door elkaar kruisende intriges die zich over veel afleveringen ontspinnen, met een licht surrealistisch/fantasy element. En dan lekker nederlands. Ik zat zelf al te denken aan een trein die een ongeluk krijgt, als de mensen die uit een van de coupe's uistapt blijkt dat er dingen niet kloppen. Timetravel, andere dimensies, verlaten planeet, dat soort dingen. Gewoon vreemde shit. Met onbekende(re) maar wel goede acteurs. Prime time eruit knallen, hype creeeren en hoppa.

Tien moet het hebben van groots opgezet amusement, of het nu spelshows zijn, series of reality. Groots amusement met infotainment waarde, en reality (maar dan wel het nieuwe reality, niet onwijs willen zoeken naar sensatie of sensatie maken, maar laten gebeuren, vooral niet scripten).

Ik zie echt nog wel hoop voor Tien. Zeker aangezien SBS6 zeker 3 jaar nodig had om een beeeeetje naam op te bouwen op tv. En toen nog eens 3 jaar nodig had om van dat sex-zender imago af te komen...
pi_45033791
Het is echter de vraag of De Mol daar geduld voor heeft.
pi_45033809
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 10:26 schreef robster16 het volgende:
ja, het had zijn langste tijd gehad, maar zelfs toen hadden ze nog zeker een miljoen kijkers per aflevering. DUS, als mensen eenmaal ergens naar kijken BLIJVEN ze kijken, ook al is het programma in afnemende kwaliteit (zie koefnoen, voor zover dat ooit ECHT leuk is geweest). Als het programma van zender wisselt is het ineens uit de gratie. De nederlander kan niet tegen verandering en sommige argumenten TEGEN "Talpa/Tien" gaan op voor elke commerciele tv-zender in nederland. Veel reclame, pulp en realityshows. Die domineren niet alleen de programmering van Tien, maar ook de andere zenders op de nederlandse tv. Dus dat alleen Tien ermee om de oren wordt geslagen is belachelijk!
Kopspijkers was toch wel een links programma, en opeens gaat Jack bij Talpa zitten. Dat vonden mensen hypocriet, dus keken er ook minder.
En al het kijkplezier wordt vergalt door tig reclameblokken bij Talpa, die je vroeger bij de VARA niet had.

Ga nu niet zeggen dat mensen Talpa boycotten ofzo .
pi_45038364
Die indruk krijg je dus echt wel als je reacties op forums en dergelijke kijkt. En dan zelfs boycotten om het boycotten of erger nog, om John de Mol niet "te laten winnen" omdat ie geld heeft. hoe vaak ik dat nou al niet heb zien staan en gehoord.
pi_45040520
Sommige mensen willen niet begrijpen dat Tien gewoon een kutzender is, en niet alleen maar omdat John de Mol eigenaar is.
pi_45041006
Volgens JOU!

Maar okay, laat ik het anders vragen. Wat zou je WEL op tien willen zien, wat je op tv mist?
pi_45042559
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:16 schreef robster16 het volgende:
Volgens JOU!

Maar okay, laat ik het anders vragen. Wat zou je WEL op tien willen zien, wat je op tv mist?
Misschien mist de tv weinig?

Pulp kan je al op RTL en SBS6 zien. Aardig uitgemolken allemaal.

Goede kwalitatieve programma's kun je heel soms op RTL zien, en meestal bij de publieke omroep.

De rest kan je op YouTube zien of downloaden.

Ik denk niet dat er uberhaupt een station is dat gemist wordt. Talpa is gewoon SBS6-2, maar dan slechter.
pi_45042602
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:03 schreef PDOA het volgende:
Sommige mensen willen niet begrijpen dat Tien gewoon een kutzender is, en niet alleen maar omdat John de Mol eigenaar is.
Ik snap eigenlijk werkelijk niet waarom sommige figuren Tien geen kutzender vinden .
pi_45042831
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:56 schreef pberends het volgende:

[..]

Misschien mist de tv weinig?

Pulp kan je al op RTL en SBS6 zien. Aardig uitgemolken allemaal.

Goede kwalitatieve programma's kun je heel soms op RTL zien, en meestal bij de publieke omroep.

De rest kan je op YouTube zien of downloaden.

Ik denk niet dat er uberhaupt een station is dat gemist wordt. Talpa is gewoon SBS6-2, maar dan slechter.
Idd, Talpa biedt geen verrijking. Ja, Joling & Gordon over de vloer, dat was vernieuwend. En dat was ook meteen te zien aan de kijkcijfers.
pi_45042943
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:02 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Idd, Talpa biedt geen verrijking. Ja, Joling & Gordon over de vloer, dat was vernieuwend. En dat was ook meteen te zien aan de kijkcijfers.
Joling en Gordon waren aardig. Maar je hebt helaas 6 uur te vullen (minimaal een hele avond) als je een zender opricht. Als je voetbal wegneemt heeft Talpa eigenlijk weinig boeiende programma's meer.
pi_45043012
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:16 schreef robster16 het volgende:
Volgens JOU!

Ren & Stimpy
pi_45043096
Talpa heeft zich ook niet populair gemaakt door Nickelodeon opzij te schuiven in de avond. Je had toch honderdduizenden kijkers die de reguliere tv zat waren in de avond en toch naar Nickelodeon willen kijken.
pi_45043399
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:10 schreef pberends het volgende:
Talpa heeft zich ook niet populair gemaakt door Nickelodeon opzij te schuiven in de avond. Je had toch honderdduizenden kijkers die de reguliere tv zat waren in de avond en toch naar Nickelodeon willen kijken.
Dat zeg ik! Met je dronken kop 's nachts Bassie en Adriaan kijken! Geweldig toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')