maar dat had SBS6 in het begin ook niet. Toen werd het de vunzige sex-zender, en nu profileren ze zich als sterren/piratenzender met een volks karakter (shownieuws, veerkampjes, darts, hart van nederland, hart in aktie, etc). Talpa zal gedurende de tijd vordert een duidelijker profiel krijgen, maar zoekt nog naar de juiste invulling daarvoor.
Een pijler is reality, wat een impuls nodig heeft want alle concepten op reality gebasseerd zijn teveel hetzelfde. Een andere pijler is drama en series, wat ze wel lekker lukt (Van Speijk, Gooische Vrouwen, en zometeen Voetbalvrouwen). Ik denk dat Talpa een wat brutalere smoel moet krijgen. Een beetje het GeenStijl van de tv. Maasland en Geel had beter gewerkt als het een show was geweest zonder Maasland en Geel, maar met mensen achter GeenStijl, hetzelfde nieuws, maar dan opinierend, met een duidelijke eigen stempel op het nieuws en echte journalisten achter de desk.
Bridget moet meer programma's maken gerelateerd op lifestyle en verschillende groepen in de samenleving, de dwarsdoorsnede, zoals ze met "hoe word ik een gooische vrouw" deed. Dit type programma zou ik hernoemen naar "de dwarsdoorsnede" en dan in reportage stijl door een groep in de samenleving doorlopen. Boeren, Marokannen, Yuppen, Bouwvakkers, Rechters, en dan een dag met die camera achter die mensen aanlopen. Desnoods een week ofzo en dan een dwarsdoorsnede maken van hoe die groep in het leven staat. Lijkt me best interessant, eens zien hoe anderen werken, leven, denken.
Cees Geel in series laten acteren. Ik zou als ik Tien was een grote serie proberen te maken met een grotere cast een beetje in de lijn van amerikaanse series als Lost, Heroes, 24. Een grote verhaallijn met door elkaar kruisende intriges die zich over veel afleveringen ontspinnen, met een licht surrealistisch/fantasy element. En dan lekker nederlands. Ik zat zelf al te denken aan een trein die een ongeluk krijgt, als de mensen die uit een van de coupe's uistapt blijkt dat er dingen niet kloppen. Timetravel, andere dimensies, verlaten planeet, dat soort dingen. Gewoon vreemde shit. Met onbekende(re) maar wel goede acteurs. Prime time eruit knallen, hype creeeren en hoppa.
Tien moet het hebben van groots opgezet amusement, of het nu spelshows zijn, series of reality. Groots amusement met infotainment waarde, en reality (maar dan wel het nieuwe reality, niet onwijs willen zoeken naar sensatie of sensatie maken, maar laten gebeuren, vooral niet scripten).
Ik zie echt nog wel hoop voor Tien. Zeker aangezien SBS6 zeker 3 jaar nodig had om een beeeeetje naam op te bouwen op tv. En toen nog eens 3 jaar nodig had om van dat sex-zender imago af te komen...