Misschien iemand fotos hiervan? lijkt me wel mooi om te zienquote:KNMI waarschuwt surfers voor mist
Uitgegeven: 24 juli 2006 17:04
Laatst gewijzigd: 24 juli 2006 17:04
DE BILT - Het KNMI waarschuwt maandagmiddag voor mist aan de zeekusten in het westen van het land. Van Den Helder tot aan het Franse Calais ligt een strook mist die op zijn breedst 60 kilometer de zee in gaat. Flarden hiervan gaan met de windrichting mee richting stranden. "Vooral surfers kunnen in de problemen komen omdat ze zich niet meer kunnen oriënteren op de kust", waarschuwt een woordvoerder van het KNMI.
De mist komt overigens niet over de duinenrij heen omdat daar de temperatuur te hoog is. Het zal nog tot diep in de avond of de nacht kunnen duren voordat de mist verdwenen is.
De reddingsbrigade in Scheveningen raadt mensen af de zee in te gaan. De brigade heeft behalve patrouillewagens op het strand, nog wel een paar boten "voorzichtig" op het water. "Het zicht op zee is erg slecht. Ik kan hier vanaf onze reddingspost nog net de eerste golfjes zien kabbelen", aldus een reddingswacht.
http://www.scheveningenlive.nl/beach1.htmlquote:Op maandag 24 juli 2006 17:13 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Misschien iemand fotos hiervan? lijkt me wel mooi om te zien
Dit is niet per definitie waar. Je hebt meerdere soorten mist.quote:Op maandag 24 juli 2006 17:36 schreef kroegtijger het volgende:
lekker nutteloos weer
als er mist hangt, waait het niet....
quote:Op maandag 24 juli 2006 17:16 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
http://www.scheveningenlive.nl/beach1.html
Zo mooi is het dus niet, je ziet geen pleuris
quote:'s Avonds kan je hier genieten van een betoverende zonsondergang.
Inderdaad staat er wel komisch onderquote:
quote:Op maandag 24 juli 2006 17:13 schreef Crazy-M het volgende:
Misschien iemand fotos hiervan? lijkt me wel mooi om te zien
Ik surf ondertussen al 15 jaar; als het voldoende waait om lekker te kunnen surfen, dan heb ik nog nooit mist gezien... er kan wel wat wind staan en mist, maar er zit een verschil tussen wat wind, en serieus waaienquote:Op maandag 24 juli 2006 17:40 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Dit is niet per definitie waar. Je hebt meerdere soorten mist.
Dat zei ik ook niet. Ik vertelde alleen dat het niet zo is dat als er wind staat er geen mist kan ontstaan. Dit is wel het geval bij de meest voorkomende mist (dat het weinig tot niet mag waaien), maar het is niet zo dat als er wind staat er geen mist kan ontstaan.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:53 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Ik surf ondertussen al 15 jaar; als het voldoende waait om lekker te kunnen surfen, dan heb ik nog nooit mist gezien... er kan wel wat wind staan en mist, maar er zit een verschil tussen wat wind, en serieus waaien
ja, dat weet ik ook wel , dat het wel kan...maar ik doelde meer op dat daardoor geen surfer in gevaar komt, omdat die er dan simpelweg niet zijnquote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:52 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Dat zei ik ook niet. Ik vertelde alleen dat het niet zo is dat als er wind staat er geen mist kan ontstaan. Dit is wel het geval bij de meest voorkomende mist (dat het weinig tot niet mag waaien), maar het is niet zo dat als er wind staat er geen mist kan ontstaan.
Het was hier gisternacht ook echt supermistig, zag geen flikker op de weg terug.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:59 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Gisteren was ik toevallig in zeeland aan zee en het viel ons inderdaad ook op.
Een heel vreemd gezicht, mist die langzaam het strand op "stroomt" terwijl de zon nog gewoon scheen. Helaas geen foto's gemaakt. Maar je zag gewoon vlagen mist over het strand heen zweven, in eerste instantie dachten we dat het waterdamp was van het vochtige zand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |