abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40138208
quote:
KNMI waarschuwt surfers voor mist

Uitgegeven: 24 juli 2006 17:04
Laatst gewijzigd: 24 juli 2006 17:04
DE BILT - Het KNMI waarschuwt maandagmiddag voor mist aan de zeekusten in het westen van het land. Van Den Helder tot aan het Franse Calais ligt een strook mist die op zijn breedst 60 kilometer de zee in gaat. Flarden hiervan gaan met de windrichting mee richting stranden. "Vooral surfers kunnen in de problemen komen omdat ze zich niet meer kunnen oriënteren op de kust", waarschuwt een woordvoerder van het KNMI.

De mist komt overigens niet over de duinenrij heen omdat daar de temperatuur te hoog is. Het zal nog tot diep in de avond of de nacht kunnen duren voordat de mist verdwenen is.

De reddingsbrigade in Scheveningen raadt mensen af de zee in te gaan. De brigade heeft behalve patrouillewagens op het strand, nog wel een paar boten "voorzichtig" op het water. "Het zicht op zee is erg slecht. Ik kan hier vanaf onze reddingspost nog net de eerste golfjes zien kabbelen", aldus een reddingswacht.
Misschien iemand fotos hiervan? lijkt me wel mooi om te zien
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_40138273
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:13 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

http://www.scheveningenlive.nl/beach1.html

Zo mooi is het dus niet, je ziet geen pleuris
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_40138705
lekker nutteloos weer
als er mist hangt, waait het niet.... Welke surfer is er op het water te vinden als het niet waait?? juist...de zoet-water-surfer..... dat hadden de mannen-broeders zelf toch ook wel kunnen bedenken?
pi_40138743
*check* Kan hier ter hoogte van Haven van Scheveningen de zee ook al niet meer zien, ben helaas niet in de gelegenheid foto's te maken.

Ook wel bizar om te zien, de mist komt enkele tientallen meters het land in en lost dan gewoon op.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 24 juli 2006 @ 17:40:09 #5
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_40138796
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:36 schreef kroegtijger het volgende:
lekker nutteloos weer
als er mist hangt, waait het niet....
Dit is niet per definitie waar. Je hebt meerdere soorten mist.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  maandag 24 juli 2006 @ 17:40:22 #6
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_40138804
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:16 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

http://www.scheveningenlive.nl/beach1.html

Zo mooi is het dus niet, je ziet geen pleuris
quote:
's Avonds kan je hier genieten van een betoverende zonsondergang.
pi_40140487
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:40 schreef Snakey het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad staat er wel komisch onder
maar ja, lijkt me gewoon mooi om te zien boven strand in 1 keer weg gaat :x
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 24 juli 2006 @ 18:57:52 #8
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_40140566
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:13 schreef Crazy-M het volgende:

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  maandag 24 juli 2006 @ 18:59:22 #9
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_40140605
Wie weet waar je redelijk up-to-date satelietfoto's kan vinden? Wil ik wel zien vanuit daarboven
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_40161852
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:40 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dit is niet per definitie waar. Je hebt meerdere soorten mist.
Ik surf ondertussen al 15 jaar; als het voldoende waait om lekker te kunnen surfen, dan heb ik nog nooit mist gezien... er kan wel wat wind staan en mist, maar er zit een verschil tussen wat wind, en serieus waaien
pi_40162057
Gisteren was ik toevallig in zeeland aan zee en het viel ons inderdaad ook op.
Een heel vreemd gezicht, mist die langzaam het strand op "stroomt" terwijl de zon nog gewoon scheen. Helaas geen foto's gemaakt. Maar je zag gewoon vlagen mist over het strand heen zweven, in eerste instantie dachten we dat het waterdamp was van het vochtige zand.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 25 juli 2006 @ 14:52:07 #12
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_40167727
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 11:53 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Ik surf ondertussen al 15 jaar; als het voldoende waait om lekker te kunnen surfen, dan heb ik nog nooit mist gezien... er kan wel wat wind staan en mist, maar er zit een verschil tussen wat wind, en serieus waaien
Dat zei ik ook niet. Ik vertelde alleen dat het niet zo is dat als er wind staat er geen mist kan ontstaan. Dit is wel het geval bij de meest voorkomende mist (dat het weinig tot niet mag waaien), maar het is niet zo dat als er wind staat er geen mist kan ontstaan.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_40168044
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 14:52 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dat zei ik ook niet. Ik vertelde alleen dat het niet zo is dat als er wind staat er geen mist kan ontstaan. Dit is wel het geval bij de meest voorkomende mist (dat het weinig tot niet mag waaien), maar het is niet zo dat als er wind staat er geen mist kan ontstaan.
ja, dat weet ik ook wel , dat het wel kan...maar ik doelde meer op dat daardoor geen surfer in gevaar komt, omdat die er dan simpelweg niet zijn
pi_40168277
Gisteren was ik in Den Haag vlak bij de kust (tegen 5 uur). Je zag echt de mist aan komen waaien. Is een schitterend mystiek gezicht. Zwemmen in de mist bij een gladde zee en bijna geen wind kan trouwens gevaarlijk zijn. Soms zie je na 10 meter de kust al niet meer en kun je je niet orienteren. Ik ken het verhaal van een mevrouw die dit overkwam en in paniek heeft geschreeuwd. Gelukkig liepen er een aantal mensen op het strand die haar hoorden.
pi_40169645
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 11:59 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Gisteren was ik toevallig in zeeland aan zee en het viel ons inderdaad ook op.
Een heel vreemd gezicht, mist die langzaam het strand op "stroomt" terwijl de zon nog gewoon scheen. Helaas geen foto's gemaakt. Maar je zag gewoon vlagen mist over het strand heen zweven, in eerste instantie dachten we dat het waterdamp was van het vochtige zand.
Het was hier gisternacht ook echt supermistig, zag geen flikker op de weg terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')