abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46078913
Ik kon het overigens niet laten in PHP even een for-lusje te maken, voor 255*255*255 kleuren. En dat vond mijn browser niet zo leuk. Niet doen dus
pi_46126043
Stel ik heb een pagina met een 'default' template en een paar Alternate stylesheets. Nu kun je in Firefox fijn naar Beeld > Paginastijl gaan en daar de alternate stylesheets selecteren zodat de pagina die je bekijkt, meteen met de door jouw geselecteerde stylesheet weergeven word zonder refresh.

Is er ook een manier om dit te doen op de webpagina zelf door bijvoorbeeld een OnClick="" event, of in ieder geval iets neutraals wat dus ook onder alle omstandigheden werkt (en dus niet alleen met IE en/of Mozilla)?
  vrijdag 9 februari 2007 @ 00:24:21 #278
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_46127187
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:45 schreef Tuvai.net het volgende:
Stel ik heb een pagina met een 'default' template en een paar Alternate stylesheets. Nu kun je in Firefox fijn naar Beeld > Paginastijl gaan en daar de alternate stylesheets selecteren zodat de pagina die je bekijkt, meteen met de door jouw geselecteerde stylesheet weergeven word zonder refresh.

Is er ook een manier om dit te doen op de webpagina zelf door bijvoorbeeld een OnClick="" event, of in ieder geval iets neutraals wat dus ook onder alle omstandigheden werkt (en dus niet alleen met IE en/of Mozilla)?
http://www.dzr-web.com/misc/stylesheet-switching/
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_46198620
Nou, hopelijk is er iemand die mij kan helpen met het volgende probleem. Ik heb al een heleboel mogelijkheden geprobeerd, maar ik kom er niet uit.

Klik voor een plaatje.

Het hele idee is dus de site altijd 100% hoogte heeft. De header en footer staan vast, en de content is te scrollen als het groter is dan het content veld. Hetprobleem is echter, dan een td of div met height="100%" geen "overflow: auto;" wil.

Weet iemand hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?
pi_46199347
quote:
Op zondag 11 februari 2007 12:51 schreef fokME2 het volgende:
Weet iemand hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?
Gewoon absolute of vaste positionering? Bovenste en onderste div een bepaalde hoogte in pixels meegeven en de middelste geen hoogte, maar slechts een top- en bottomwaarde meegeven afhankelijk van de hoogte van de twee andere divs?
pi_46199589
Hoe zag je het voor je met die middelste div? Ik ben inmiddels wat aan het spelen, maar moet de footer-div ook geen bottom waarde hebben?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
    <div style="position: absolute; height: 150px;">
      heading
    </div>
    <div style="position: absolute; top: 150px; bottom: 150px; overflow: auto;">
      hele lange content
    </div>
    <div style="position: absolute; height: 150px; bottom: 0px;">
      footer
    </div>

Edit: Code aangepast, het werkt zo! Dankje AnGabhar!
pi_46202541
Design is inmiddels goed werkende uitgewerkt voor Firefox en Opera.

Maar IE6 werkt niet mee (IE7 weet ik niet).

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

klikklik
pi_46204142
quote:
Op zondag 11 februari 2007 14:19 schreef fokME2 het volgende:
Maar IE6 werkt niet mee (IE7 weet ik niet).
IE7 zit in compatibiliteitsmodus. Geef een stricte Doctype mee, dan werkt het wel.
  zondag 11 februari 2007 @ 15:04:22 #284
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_46204511
quote:
Op zondag 11 februari 2007 14:55 schreef AnGabhar het volgende:

[..]

IE7 zit in compatibiliteitsmodus. Geef een stricte Doctype mee, dan werkt het wel.
Of transitional, dan werkt het ook waarschijnlijk.

En bouwer van die site: lees aub eens een boek over html en css Dit is echt te ranzig, simpelweg tabellen vervangen door divs
pi_46208374
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:04 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Of transitional, dan werkt het ook waarschijnlijk.
Nou ja, met 'stricte' bedoelde ik in het algemeen iedere doctype die IE in standaardmodus gooit. Dat is voor zover ik weet iedere doctype met een volledige URI, zelfs een transitional doctype wordt dan nog in standaardmodus weergegeven.
pi_46209198
@AnGabhar:
Zal eens met doctypes spelen dan, zou het voor IE6 ook werken.

@CraZaay:
Het was aanvankelijk niet de bedoeling dat het er zo uit zou komen te zien(html), maar deze layout met tabellen maken lijkt me ook niet echt de oplossing? Daarbij kreeg ik het probleem met tabellen niet opgelost.
  zondag 11 februari 2007 @ 17:55:19 #287
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_46210773
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:11 schreef fokME2 het volgende:
@CraZaay:
Het was aanvankelijk niet de bedoeling dat het er zo uit zou komen te zien(html), maar deze layout met tabellen maken lijkt me ook niet echt de oplossing? Daarbij kreeg ik het probleem met tabellen niet opgelost.
Nee, een lay-out met tabellen maken is nooit een oplossing. Maar de tabelcellen simpelweg vervangen door divs ook niet.

CSS en HTML zijn ideaal om presentatie en structuur van je pagina te scheiden. Dat doe je nu dus niet, omdat je structuur voor 90% bestaat uit code om de presentatie te bepalen. Een belangrijke tip in jouw geval: achtergrondafbeeldingen. Afbeeldingen die niets toevoegen (dus die niet illustratief zijn maar de boel alleen opleuken) kun je beter in je CSS plaatsen. Die hebben immers niets met je structuur te maken.
pi_46211153
@CraZaay
Met achtergrondafbeeldingen werken kan inderdaad, maar dan krijg je allemaal lege divs? Daarbij werkt mn IE pngfix dan niet
  zondag 11 februari 2007 @ 18:43:43 #289
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_46212244
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:07 schreef fokME2 het volgende:
@CraZaay
Met achtergrondafbeeldingen werken kan inderdaad, maar dan krijg je allemaal lege divs? Daarbij werkt mn IE pngfix dan niet
Waarschijnlijk kun je die afbeeldingen aan hele andere elementen hangen die je sowieso nodig hebt

Daarnaast kun je die pngfix ook in je CSS oplossen
pi_46214927
PNG-fix in CSS? Tipje van de sluier? Of gewoon de pngfix? 0-)
pi_46215501
PNG fix voor de achtergrond plaatjes:
1
2
3
4
* html #header h1 a {
   background: none;
   filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src='danielpunt_h1.png', sizingMethod='scale');
}

Misschien moet je nog een andere sizingMethod proberen. :)
pi_46217515
Een andere sizingMethod? Heb je nog een hulpvolle suggestie?
  zondag 11 februari 2007 @ 21:19:16 #293
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_46217879
quote:
Op zondag 11 februari 2007 21:11 schreef fokME2 het volgende:
Een andere sizingMethod? Heb je nog een hulpvolle suggestie?
http://msdn.microsoft.com(...)s/sizingmethod_1.asp
pi_46247966
Het werd eens tijd voor een structurele verandering van mijn layout.

De pagina: http://buyshit.nl/fok/testlayout.html

Mijn bedoeling is dat het content div wat omhoog gaat. Nu wil ik het zo strak als mogelijk maken, en alles uiteraard volgens het W3 standaard. Ik kan in principe alles een fixed top en left attribuut geven, maar dat vind ik zelf totaal niet netjes. Een float:rigth zou een optie zijn, maar ook daar heb ik twijvels bij. Kan iemand mij misschien een tip geven?
  maandag 12 februari 2007 @ 19:35:05 #295
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_46248407
Floaten is wat mij betreft de netste oplossing. En je hebt nu al redundante HTML Die id="menu" kun je prima aan de ul hangen, scheelt weer een nutteloze div.
pi_46248765
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:35 schreef CraZaay het volgende:
Floaten is wat mij betreft de netste oplossing. En je hebt nu al redundante HTML Die id="menu" kun je prima aan de ul hangen, scheelt weer een nutteloze div.
Dat ligt eraan hoe je het bekijkt:

-Allereerst vind ik het zoals ik het nu heb gedaan het zelf het netst. Mocht ik een totaal andere menustructuur willen kan ik dat zo omgooien.
-Ten tweede hou ik de opmaak en de inhoud liever gescheiden, aangezien de website dynamisch (AJAX) gaat worden, dit is enkel testdata

Denk bijvoorbeeld aan een klein logo op het menu, een copyrigth tekst, een item buiten de UL, enz. enz
  maandag 12 februari 2007 @ 20:06:02 #297
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_46249734
Ik redeneer op basis van wat er nu staat uiteraard

Wat ik alleen niet snap is waarom je dit een andere scheiding vindt van opmaak en inhoud dan mijn suggestie? Ik laat toch nog steeds alle opmaak in de CSS staan?
pi_46249820
Ik doel op het feit dat ik de menu-div als opmaak zie, en de UL als inhoud. Als ik het id "menu" aan de UL hang, word ik enigszins geforceerd de UL te gebruiken voor een menu, en kan ik niet meer met losse links werken
pi_46250941
Toch maar voor een alternatieve methode gekozen

Ik wil buttons maken. 300 pixel brede buttons, met een leuke margin. Hoe ik het op het moment heb:
1<p class="bigbutton buttonfont" onclick="...">Over Mij</p>

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
.bigbutton{
   width: 300px;
   margin: 0 auto;
   text-align: center;
   background-color: #424269;
   padding: 10px;
   cursor: pointer;
}
.bigbutton:hover{
   background-color: #42425B;
}
.buttonfont{
   font-family: Verdana, Arial;
   font-size: 12px;
   color: #FFFFFF;
}

Het enige nadeel is dat ik met paragraphs werk, en die dus niet naast elkaar kunnen. Waar ik mee getoverd heb: Om het in zowel een span als een font-tag te gooien, waar ik helaas het probleem heb dat ik de breedte niet in kan stellen. Hoe kan ik dit het beste nu oplossen?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 00:32:13 #300
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_46251120
Het zijn links, dus waarom niet gewoon het a element gebruiken? Ik zou niet weten hoe je semantisch gezien een paragraaf als button kunt verantwoorden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')