http://www.dzr-web.com/misc/stylesheet-switching/quote:Op donderdag 8 februari 2007 23:45 schreef Tuvai.net het volgende:
Stel ik heb een pagina met een 'default' template en een paar Alternate stylesheets. Nu kun je in Firefox fijn naar Beeld > Paginastijl gaan en daar de alternate stylesheets selecteren zodat de pagina die je bekijkt, meteen met de door jouw geselecteerde stylesheet weergeven word zonder refresh.
Is er ook een manier om dit te doen op de webpagina zelf door bijvoorbeeld een OnClick="" event, of in ieder geval iets neutraals wat dus ook onder alle omstandigheden werkt (en dus niet alleen met IE en/of Mozilla)?
Gewoon absolute of vaste positionering? Bovenste en onderste div een bepaalde hoogte in pixels meegeven en de middelste geen hoogte, maar slechts een top- en bottomwaarde meegeven afhankelijk van de hoogte van de twee andere divs?quote:Op zondag 11 februari 2007 12:51 schreef fokME2 het volgende:
Weet iemand hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | heading </div> <div style="position: absolute; top: 150px; bottom: 150px; overflow: auto;"> hele lange content </div> <div style="position: absolute; height: 150px; bottom: 0px;"> footer </div> |
IE7 zit in compatibiliteitsmodus. Geef een stricte Doctype mee, dan werkt het wel.quote:Op zondag 11 februari 2007 14:19 schreef fokME2 het volgende:
Maar IE6 werkt niet mee (IE7 weet ik niet).
Of transitional, dan werkt het ook waarschijnlijk.quote:Op zondag 11 februari 2007 14:55 schreef AnGabhar het volgende:
[..]
IE7 zit in compatibiliteitsmodus. Geef een stricte Doctype mee, dan werkt het wel.
Nou ja, met 'stricte' bedoelde ik in het algemeen iedere doctype die IE in standaardmodus gooit. Dat is voor zover ik weet iedere doctype met een volledige URI, zelfs een transitional doctype wordt dan nog in standaardmodus weergegeven.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:04 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Of transitional, dan werkt het ook waarschijnlijk.
Nee, een lay-out met tabellen maken is nooit een oplossing. Maar de tabelcellen simpelweg vervangen door divs ook niet.quote:Op zondag 11 februari 2007 17:11 schreef fokME2 het volgende:
@CraZaay:
Het was aanvankelijk niet de bedoeling dat het er zo uit zou komen te zien(html), maar deze layout met tabellen maken lijkt me ook niet echt de oplossing? Daarbij kreeg ik het probleem met tabellen niet opgelost.
Waarschijnlijk kun je die afbeeldingen aan hele andere elementen hangen die je sowieso nodig hebtquote:Op zondag 11 februari 2007 18:07 schreef fokME2 het volgende:
@CraZaay
Met achtergrondafbeeldingen werken kan inderdaad, maar dan krijg je allemaal lege divs? Daarbij werkt mn IE pngfix dan niet![]()
http://msdn.microsoft.com(...)s/sizingmethod_1.aspquote:Op zondag 11 februari 2007 21:11 schreef fokME2 het volgende:
Een andere sizingMethod? Heb je nog een hulpvolle suggestie?![]()
Dat ligt eraan hoe je het bekijkt:quote:Op maandag 12 februari 2007 19:35 schreef CraZaay het volgende:
Floaten is wat mij betreft de netste oplossing. En je hebt nu al redundante HTMLDie id="menu" kun je prima aan de ul hangen, scheelt weer een nutteloze div.
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | width: 300px; margin: 0 auto; text-align: center; background-color: #424269; padding: 10px; cursor: pointer; } .bigbutton:hover{ background-color: #42425B; } .buttonfont{ font-family: Verdana, Arial; font-size: 12px; color: #FFFFFF; } |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |